Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 10:45   #1
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Hei
Fant ut på fredag at jeg skulle ta en test siden jeg hadde en følelse av at noe ikke stemte.....Positiv og dermed fikk jeg et lite sjokk. G-R-A-V-I-D
Litt i sjokktilstand ennå, tenker jeg. Men det går vel over
Er min tredje som er på vei - men første svangerskap etter at jeg la om til lavkarbo.
Noe spesielt jeg må passe på ? Erfaringer dere deler ?
Jeg la på meg 26 og 30 i de to andre svangerskapene, og det gikk saaaaaakte av igjen. Tok flere år omtrent. Har IKKE tenkt å havne der igjen, så jeg trenger virkelig hjelp til å få dette til. Blir kjempeglad for alle tips ang lavkarbo/svangerskap
Har vel ev plan om å ikke gå opp mer enn de anbefalte 11 kiloene denne gangen....

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:19   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Oj....da venter jeg barn igjen....

Vil bare gratulere deg

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:23   #3
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Oj....da venter jeg barn igjen....

Gratulerer

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 13:02   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oj....da venter jeg barn igjen....

Gratulerer så masse!

Hold deg til Fedon, beveg deg så mye du klarer og kos deg masse!

Jeg la på meg 22kg første svangerskap, men bare 12 i det siste. Beveget meg mer og droppet de verste karbo- bombene. 3 uker etter fødselen var jeg minus 13kg!

At de kom tilbake med en skokk med venner etter at jeg sluttet å amme etter 21 måneder, snakker vi ikke om her!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 16:00   #5
S@nne
Medlem
 
S@nne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
Innlegg: 54
S@nne er på en erverdig vei

Sv: Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Gratulere!!

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 16:09   #6
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Gratulerer!
Det ER noe med denne lavkarboen som får folk gravide!! Jeg ble og gravid på lavkarbo, men det var sist.. nå har jeg 3 og det er nok, nokketinok!

Lykke til, og kos deg!

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 23:39   #7
turgåern
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 1
turgåern er på en erverdig vei

Sv: Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Gratulerer Jeg er forresten også gravid. La om til lavkarbo for noen mnd siden, og poff, der satt den
Nå blir den store utfordringa å klare å holde det skjult, siden jeg har tatt av ganske så mange kilo siste tiden. Jeg bare MÅ fortsette med lavkarbo. Har forstått det sånn at man ikke trenger å legge til mer enn litt yoplait og frukt Håper det stemmer!

turgåern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ut på tur Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 23:59   #8
Eyerinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 21
Eyerinn er på en erverdig vei

Sv: Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Gratulerer!!!!!!
Får håpe det er som dere sier, at man blir gravid av lavkarbo!! Jeg prøver på 3.månedene (ikke mye, jeg vet.. men prøvde i over seks måneder i fjor også).. Så får bare krysse fingrene

__________________


Eyerinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:44   #9
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Jeg levde forresten på Lindberg-isj når jeg var gravid, og gikk ned fra 119 til 112 kg i svangerskapet Og rasende bra blodsukker!

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 12:21   #10
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Gratulerer!!

Jeg har slappet av på det strengeste lavkarbo reglene, spiser litt frukt og endel sjokolade og til og med kake når den kommer forbi.

Sist svangerskapskontroll har jeg gått opp én kilo på en måned!!! Fra 18 til 22 uker. Legen synes ikke det var særlig mye, sist gikk jeg opp 16 kg i svangerskapet da. Men jeg sverget på at jeg spiste sjokolade hver dag, som legen ikke er imot (love legen), og da var vi enige om at jeg ikke trenger å sikte på 16 kilo i alle tilfelle. Så lenge jeg går opp i vekt, har fine urinprøver og blodprosent og forbausende lavt blodtrykk (kanskje jeg bare er litt betatt av legen?) så blir det bra.

Ha en plan om ikke å havne på høykarbokjøret!! I det minste å komme ditt med museskritt? Hexeberg skriver om å øke med 5 gr karbo for hver MÅNED utover i svangerskapet og så kan du tenke hvor mye det utgjør? 150 gr bringebær den ene måneden, et eple den den neste?

(Jaisus jeg skrev øke med 5 gr i uka!! *alltidsjekkeførst, alltidsjekkeførst!*)

Og blir du kvalm og bare brød hjelper, så overlever du det også...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!




Sist redigert av KarMa40 : 07-05-11 kl 12:46. Årsak: 5 gr i måneden!!
KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 09:42   #11
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Oj....da venter jeg barn igjen....

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Vil bare gratulere deg

Tusen takk , beklager sent svar. Har vært uten pc en god stund :-)

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 09:44   #12
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Gratulerer!

Bare fortsett med lavkarbo som vanlig. Jeg gjorde det under mitt siste svangerskap, det gikk så bra. Jeg er ikke av den typen som får spesielle matlyster under svangerskapet da.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 09:45   #13
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Oj....da venter jeg barn igjen....

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gratulerer så masse!

Hold deg til Fedon, beveg deg så mye du klarer og kos deg masse!

Jeg la på meg 22kg første svangerskap, men bare 12 i det siste. Beveget meg mer og droppet de verste karbo- bombene. 3 uker etter fødselen var jeg minus 13kg!

At de kom tilbake med en skokk med venner etter at jeg sluttet å amme etter 21 måneder, snakker vi ikke om her!

Oj så flott ! 12 kilo !! Det er vel "drømmevektoppgang" i svangerskap. Tror jeg går for den...he.he
Takk for tips

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 09:51   #14
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Gratulerer!!

Jeg har slappet av på det strengeste lavkarbo reglene, spiser litt frukt og endel sjokolade og til og med kake når den kommer forbi.

Sist svangerskapskontroll har jeg gått opp én kilo på en måned!!! Fra 18 til 22 uker. Legen synes ikke det var særlig mye, sist gikk jeg opp 16 kg i svangerskapet da. Men jeg sverget på at jeg spiste sjokolade hver dag, som legen ikke er imot (love legen), og da var vi enige om at jeg ikke trenger å sikte på 16 kilo i alle tilfelle. Så lenge jeg går opp i vekt, har fine urinprøver og blodprosent og forbausende lavt blodtrykk (kanskje jeg bare er litt betatt av legen?) så blir det bra.


Ha en plan om ikke å havne på høykarbokjøret!! I det minste å komme ditt med museskritt? Hexeberg skriver om å øke med 5 gr karbo for hver MÅNED utover i svangerskapet og så kan du tenke hvor mye det utgjør? 150 gr bringebær den ene måneden, et eple den den neste?

(Jaisus jeg skrev øke med 5 gr i uka!! *alltidsjekkeførst, alltidsjekkeførst!*)

Og blir du kvalm og bare brød hjelper, så overlever du det også...

Gratulerer selv !
Takk for tips og råd. Godt og høre andres erfaringer.
Jeg har jo to dryge svangerskap fra før bak meg som endte på henholdsvis 26+ og 30+ kilo. Er nå i tillegg i en moden alder, så jeg har IKKE tenkt å legge på meg mer enn jeg må. I tillegg er jeg ute etter de andre fordelene med lavkarbokosthold. F.eks hormonbalanse og jevnere humør
Noen som erfarer om det virker positivt inn også på oss gravide ?

Mvh Phobia

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 16:00   #15
LilleFly
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 128
LilleFly er på en erverdig vei

Sv: Oj ... Da venter jeg barn igjen ...

Gratulerer

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Venter spent ElinPelin Ketolysekuren 6 17-07-08 21:14
Mens jeg venter på boken - mengdeoversikt? karbolia Ketolysekuren 3 28-04-08 11:44
En lenketråd mens vi venter.... nalana Generell diskusjon 4 29-07-06 16:11
Fascinert veggis venter på Spirea Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 30-01-06 01:25
Mens vi venter på å bli slank... LilNoor Generell diskusjon 1 15-03-05 21:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no