Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Farlig for baby å være i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 14:03   #1
Theri
Nytt Medlem
 
Theri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Alder: 37
Innlegg: 5
Theri er på en erverdig vei

Farlig for baby å være i ketose?

Jeg er 31 uker på vei, og min kjære går på ketolysekuren. Da blir det selvfølgelig litt lavkarbo-måltider på meg også innimellom, men jeg spiser normalt. Jeg spiser det jeg vil ha, men spiser dog ikke så mange måltider gjenom dagen. Unner meg godteri innimellom, og prøver å fokusere på å ikke legge på meg så mye, men slanker meg ikke. Min kjære har noen ketostix stående, og jeg testet meg bare for morroskyld igår kveld og idag når jeg stod opp. Igår kveld var det negativt utslag, men når jeg stod opp hadde jeg utslag på ketoner i urinen. Den nest svakeste fargen. Nå skal det sies at når jeg tok testen idag så var det 18 timer siden sist jeg spiste. Sånn blir det når en spiser sein middag, og sover vekk hele dagen i tillegg. Kan det være tilfeldig at jeg testet positivt på ketoner? Eller forbrenner kroppen ketoner etter noen timer uten påfyll av mat? Er det farlig for baby?

__________________


Theri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 14:09   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Farlig for baby å være i ketose?

Det er helt normalt å komme i ketose i løpet av natten, selv når man ikke spiser lavkarbo
Bare pass på å ikke være det når du tar urinprøve når du skal på kontroll. Jeg var i kjempeketose på en kontroll og det ble stor ståhei

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 14:10   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Farlig for baby å være i ketose?

Såvidt jeg har skjønt så er mange, mange av oss i ketose om morgenen nettopp fordi det er så lenge siden vi har spist, så det er ingen fare for babyen i magen dette her.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 14:18   #4
Theri
Nytt Medlem
 
Theri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Alder: 37
Innlegg: 5
Theri er på en erverdig vei

Sv: Farlig for baby å være i ketose?

Flott. Ble litt småstressa siden jeg har lest meg ganske greit opp på lavkarbo og har fått med meg at ketoner ikke er bra for lille baby. Men dere som har peiling, når på dagen er det best å teste seg for ketoner for å få mest mulig riktig utslag? Min kjære testet igår kveld og ble fortvilet fordi det var negativt utslag. :P Kanskje han tester seg på feil tid? (Men nå har han også kost seg litt for mye i helga da, sånn at han kanskje har gått ut av ketosen.)

__________________


Theri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 14:20   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Farlig for baby å være i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Theri, her.

Flott. Ble litt småstressa siden jeg har lest meg ganske greit opp på lavkarbo og har fått med meg at ketoner ikke er bra for lille baby. Men dere som har peiling, når på dagen er det best å teste seg for ketoner for å få mest mulig riktig utslag? Min kjære testet igår kveld og ble fortvilet fordi det var negativt utslag. :P Kanskje han tester seg på feil tid? (Men nå har han også kost seg litt for mye i helga da, sånn at han kanskje har gått ut av ketosen.)

2 timer etter siste måltid om kvelden skal visstnok være det beste tidspunktet.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 14:24   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Farlig for baby å være i ketose?

Jeg var i ketose store deler av svangerskapet, uten at noen brydde seg om det. Gikk til kontroll på sykehuset hele tiden, og det eneste de lurte på var hva jeg spise (Som var: 2 knekkebrød med brunost til frokost + masse skummet, det samme til lunch, ørret/laks med råkost til middag og nye knekkebrød til kvelds med mere melk). Det synes de var helt bra, og brød seg ikke om ketosen.
Dette er 15 år siden, og jeg hadde aldri hverken hørt om lavkarbo eller ketose da........ Men - så mye karbo og alikevel ha ketose er merkelig

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 22:07   #7
heleneharefrøkenglad
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 4
heleneharefrøkenglad er på en erverdig vei

Sv: Farlig for baby å være i ketose?

Har lest at ketose kan gi hjerneskader hos fosteret, så det er ingen tvil om hva jeg vil gjøre NÅR jeg blir gravid igjen!

__________________


heleneharefrøkenglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 22:54   #8
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Farlig for baby å være i ketose?

nå må jeg bare si det at sååååå farlig er det nok ikke med litt ketose...de gravide som har hyper remesiss(som meg) er ofte i ketose pgaoppkast osv ...når det blir høy ketose så blir man lagt inn for og få intavinøs væske så lenge almentilstanden tilsier det også. så uansett er det ikke noe og være redd for...men og leve lavkarbo ketose er ikke bra.
lykke til og gratulerer med den lille på vei!!

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo/ketose: kan det være farlig? pixie33 Lavkarbo generelt 7 28-04-10 21:48
Kan lavkarbo være farlig? vera82 Generell diskusjon 4 24-07-09 19:02
Ikke bare farlig å være fet Trolljenta Nyheter / media 0 15-06-06 02:03
Ikke farlig å være tykk auroraborealis Nyheter / media 1 18-02-06 16:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no