Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mange karbo i fiskekaker?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-05, 09:13   #1
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Hvor mange karbo i fiskekaker?

Er så lei kantinematen og har lyst på fiskekaker til lunsj, men vet ikke hvor mange karbo det er i dem. Noen som har en sånn ca. estimering av antall karbo i en gjennomsnittlig fiskekake?

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 09:26   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det varierer sterkt fra type til type. Det beste er å lese på pakken. Om det er i kantinen eller fra ferskdisken i en butikk så er bare å be om å få se hva som er i.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 09:28   #3
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Tror du kan regne mellom 3-6 karber i hver, kommer an på størrelsen og innholdet.

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 09:40   #4
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Humf... Hva i all verden skal jeg spise da...

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 09:41   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Spør i kantinen hva de har i - så finner de en pakke så kan du lese selv.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 09:42   #6
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Stå opp litt før om morgenen og lag i stand en fristende salat, ta med litt dressing ved siden av og du har en fortreffelig og smakfull lunsj!! Salat kan man også kjøpe ferdig mange plasser....... I kantinen kan du også spørre om de kan lage en omelett til deg med både ost, skinke og sopp - smaker helt nydelig. Dette gjorde jeg i kantinen på skolen, etterhvert når jeg kom bestilte jeg bare en _Navnet mitt-_spesial. Jeg fikk bare gode tilbakemeldinger der i gården, de gjorde det de kunne for å selge meg noe..........

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 10:32   #7
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Lage fiskekaker selv, uten mel? Det gjør jeg, de blir kjempegode. Hvis du tar en ettermiddag og kokkelerer kan du pakke og fryse ned mange nette små pakker som du får kantinepersonalet til å putte i mikroen for deg, hvis det ikke er en mikrobølgeovn tilgjengelig noe annet sted på jobben.

Katten er ellers tilenger av hjemmelagede fiskekaker, mens hun skyr fabrikkkaker som pesten. Og siden hun har mye bedre luktesans enn meg, går jeg ut fra at det nok er en klasseforskjell på kakene

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 11:41   #8
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Bruker du potemel i fiskekakene dine Muskat? Har du oppskrift og kh innhold?

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 11:54   #9
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Bruker ikke noe slags mel. Bruker egg til å holde dem sammen, og husk at hyse binder deigen bedre sammen enn andre fiskesorter. Jeg regner ikke karbohydratinnhold, så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Skal lete etter oppskrifta når jeg kommer hjem, men du kommer sikkert like langt med et søk på nettet, og litt eksperimentering på egenhånd

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 11:59   #10
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Takk Muskat Jeg har en oppskrift på fiskekaker som jeg synes ser skikkelig god ut, men der var det 2 ss potetmel i, og ergo har jeg ikke prøvd den... Er ingen mesterkokk, men ja, det går jo an å eksperimentere

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 17:37   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Pleier å være 6% karbo i fiskekaker, greit nok en gang iblant. Jeg har pleid å spise det uten å komme ut av ketose.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbo i frosne bær! Tiril77 Lavkarbo generelt 5 25-01-05 15:32
Om å trappe ned på karbo Minus Lavkarbo generelt 2 13-10-04 11:57
% fordeling av karbo, proteiner og fett? nalana Lavkarbo generelt 3 18-09-04 00:00
forbrenning av karbo lena-k2 Atkins kosthold 4 29-07-04 20:35
hva? inneholder kims bacon gull 0 karbo?? Iset Atkins kosthold 5 22-02-04 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no