Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Helgekos ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-10, 13:54   #1
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Helgekos ...

Jeg MÅ nesten ha en liten sjokolade i helga, noen som kan fåreslå en.....og hvor kan den kjøpes?
Lurer også på det Fedon brødet, hvor får man kjøpt det?

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:01   #2
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Helgakos...

De har diverse sukkerfrie sjokolader på helsekostene, men også på matbutikker, her har de merket "Sukkerfri" på Rema. På vår Asiabutikk har jeg også funnet endel.

Fedonbrødet selges på Rema her hos meg.

God helg!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:55   #3
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Helgakos ...

Tusen takk

God helg til deg å

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:06   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Helgakos ...

Kiwi og rema pleier å ha sukkerfri sjokolade fra cloetta. Ellers får jeg mindre ubehag i magen av atkins barene, liker best den som heter decadense.

Ellers bør du være klar over at søtstoff avler søtsug. Så om du bare MÅ ha sjokolade, bør du tenke på å kanskje ta fullstendig avvenning fra søtstoff. Og husk at man lett kan bli løs i magen og få luft i magen eller skikkelig mageknip av sukkerfri sjokolade. 10g sjokolade holder lenge. Da har du sjokoladen i en halv evighet også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:25   #5
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Helgakos ...

Cloetta og de fleste andre sukkerfrie sjokolader inneholder maltitol som ikke er særlig heldig verken for vektnedgangen eller for magen. Jeg falt fort ut av ketose når jeg spiste litt mye godteri med maltitol, og magen ble helt ødelagt. Da vil jeg nesten si at det er bedre å ta noen biter med vanlig mørk sjokolade

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:31   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Helgakos ...

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Jeg MÅ nesten ha en liten sjokolade i helga, noen som kan fåreslå en.....og hvor kan den kjøpes?
Lurer også på det Fedon brødet, hvor får man kjøpt det?

Hvis du leser litt om sukkerfri sjokolade her på forumet så vil du se at veldig mange ender på do halve natta etter å ha spist en sånn...

Fedon-brødet selges på Rema ja, men jeg har inntrykk av at de ikke får det inn hver dag. Det er godt, men jeg synes ikke det metter like mye som vanlig brød.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:02   #7
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Helgakos ...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvis du leser litt om sukkerfri sjokolade her på forumet så vil du se at veldig mange ender på do halve natta etter å ha spist en sånn...

Fedon-brødet selges på Rema ja, men jeg har inntrykk av at de ikke får det inn hver dag. Det er godt, men jeg synes ikke det metter like mye som vanlig brød.

Hei hei joda, jeg tenker unne meg litt sjokolade, mulig jeg kutter ut etter hvert, men siden dette er min første uke, så får jeg trappe ned litt etter hvert......
Kommer akkurat fra REMA her jeg bor, men de hadde ikke Fedon-brød, tok ikke inn det sa de.....så jeg får undersøke litt i morge

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:22   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Helgakos ...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvis du leser litt om sukkerfri sjokolade her på forumet så vil du se at veldig mange ender på do halve natta etter å ha spist en sånn...

Fedon-brødet selges på Rema ja, men jeg har inntrykk av at de ikke får det inn hver dag. Det er godt, men jeg synes ikke det metter like mye som vanlig brød.

Det er fordi at poenget ikke er å bruke brød som hovedbestanden i måltidet bare underlag for pålegg. Masseeee pålegg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:23   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Helgakos ...

Og det er bare Rema som fører Fedonbrød

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:27   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Helgakos ...

Pisk krem med kakao oppi og hiv på et par bringebær.
Det burde stilne søtsuget på en lavkarbovennlig måte.
Eller lag deg lavkarbois eller ett eller annet fra oppskriftsdelen her inne.
Sjokolade (til og med sukkerfri sjokolade) er en nedtur å skulle kose seg med etter en tid på lavkarbo

Lag en dip og bruk paprika, stangselleri, blomkål, agurk osv og sitt og kos deg leeenge samtidig som du blir mett, i stedet for et par sjokoladebiter som kanskje gir deg diare og/eller luftsmerter i timesvis etterpå...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:43   #11
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Helgakos ...

Vet dere...har jammen ikke hatt noe søtsug, men spiser jo alltid sjokolade i helgene, så gammel vane vet dere
Må bare si at denne maten jeg nå spiser gjør til at jeg holder meg mett veldig lenge, spiste omelett/m ost + bacon litt før kl.15 i dag og var enda ikke sulten i 20-21-tiden, men spiste litt alikevel i tilfellet jeg skulle bli sulten "for" sent ....snedige greier

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 23:32   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Helgakos ...

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

men spiser jo alltid sjokolade i helgene, så gammel vane vet dere

Mye av poenget med å legge om kosten er å bryte gamle vaner. Kos kan for eksempel være andre ting enn mat. Forøvrig er det sånn at det vi har størst problemer med å gi slipp på er det som skader kroppen vår mest

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helgekos? (Hva kan man spise?) merethe1 Spørsmål og svar 15 10-01-10 11:54
Helgekos for deg og familien Granny Weatherwax Frokost og kveldsmat 0 20-10-08 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no