Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Nå er jeg uttrolig matlei!!!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-04, 16:38   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Exclamation

Nå er jeg uttrolig matlei!!!

Idag er jeg sååå matlei! Jeg har ikke lyst på mat og eier ikke fantasi om hva jeg skal lage...
Kunne igrunn bare bestillt pizza til gutta og tatt en proteinshake selv,men det er kanskje ikke så lurt?
Hva gjør dere andre når dere føler sånn?
For jeg regner med at det ikke bare er jeg som mister matlysten når man er i innlednings-fasen?
Kan jeg spise bare kjøtt,istedenfor shake eller MÅ jeg lage noen grønnnsaker til? Orker nesten ikke tanken på salat...eller på blomkål....

Cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 19:31   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av cathrine

Idag er jeg sååå matlei! Jeg har ikke lyst på mat og eier ikke fantasi om hva jeg skal lage...
Kunne igrunn bare bestillt pizza til gutta og tatt en proteinshake selv,men det er kanskje ikke så lurt?
Hva gjør dere andre når dere føler sånn?
For jeg regner med at det ikke bare er jeg som mister matlysten når man er i innlednings-fasen?
Kan jeg spise bare kjøtt,istedenfor shake eller MÅ jeg lage noen grønnnsaker til? Orker nesten ikke tanken på salat...eller på blomkål....

Cathrine

Sikkert noen som ønsker å banke meg i hue med en hammer nå, men jeg reiser på ferie snart , så jeg tar sjansen;

Når jeg har det sånn - så hjelper det ofte meg å finne på noe som smaker litt ekstra. Noe jeg kan krydre godt. Og så tenker jeg som følger..... Det er bedre at jeg spiser noe som er så rent protein som mulig i steden for å stappe innpå karbo-skvip. Jeg kommer ikke til å falle død om hvis jeg dropper salat og olje til dette måltiden. Jeg vil heller ikke legge på meg 10 kilo hvis jeg får ett måltid en sjelden gang som ikke er balansert og korrekt. Jeg kommer heller ikke til å miste muskelmasse av ett sånt måltid. Dessuten er jeg opptatt av å høre etter hva kroppen min sier når den "ikke vil ha" salat f.eks. Salat og andre grønnsaker er veldig viktig hele tiden, derfor gir jeg meg et måltids pause hvis tanken byr meg i mot.

Jaja - sånn gjør jeg. Lykke til videre Cathrine!!!

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 19:35   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sier meg enig med Fedonisten.Det er jo selvsagt bedre å spise kjøtt eller annet rent protein og fett, enn å sprekke totalt på pizza etc.
Lag deg noe godt krydret kjøtt eller lignende og kos deg du.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 19:54   #4
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Takk!

Har nå kommet litt over "kneika"..
Jeg spiste kun kjøtt,3 cherrytomater og 5 skiver agurk til middag.Er jo ikke sulten,så det holdt med litt mat.
Det er jo ikke det at jeg vil sprekke på andre saker,men har overhodet ikke lyst på mat i det hele tatt!!! Har ikke matlyst eller appetitt,men det kommer vel av at jeg sannsynligvis er i ketose???
Har iallefall ingen matlyst og har masse energi+ sinnsykt dårlig ånde!!
(tilogmed poden sa; "det lukter stink av deg!!!" når jeg sto foran ham og skulle hjelpe med skoene...)Da fikk jeg liksom bekrefta at ånden er der,og det er nytteløst med tannpuss...
Men det er vel greit med munnspray?

Takk for rådene Fedonisten og Iset! Jeg tenker akkurat som dere jeg og...-bedre å spise bare proteiner enn ingenting eller bare karbohydrater!!

Og Fedonisten; god ferie!!! Hvor går turen? Hvordan "løser" du maten osv? Eller er det ikke noe savn hos deg? Jeg syntes det er tungt å vite at jeg snart har ferie og ikke skulle spise litt ekstra godt...en vaffel,et kakestykke o.s.v...Føler du det helt greit eller?

Klem Cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 20:02   #5
Amygdala
Medlem
 
Amygdala sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 96
Amygdala er ny på veien

hmm

Opprinnelig lagt inn av cathrine

Har nå kommet litt over "kneika"..
Jeg spiste kun kjøtt,3 cherrytomater og 5 skiver agurk til middag.Er jo ikke sulten,så det holdt med litt mat.
Det er jo ikke det at jeg vil sprekke på andre saker,men har overhodet ikke lyst på mat i det hele tatt!!! Har ikke matlyst eller appetitt,men det kommer vel av at jeg sannsynligvis er i ketose???
Har iallefall ingen matlyst og har masse energi+ sinnsykt dårlig ånde!!
(tilogmed poden sa; "det lukter stink av deg!!!" når jeg sto foran ham og skulle hjelpe med skoene...)Da fikk jeg liksom bekrefta at ånden er der,og det er nytteløst med tannpuss...
Men det er vel greit med munnspray?

Takk for rådene Fedonisten og Iset! Jeg tenker akkurat som dere jeg og...-bedre å spise bare proteiner enn ingenting eller bare karbohydrater!!

Og Fedonisten; god ferie!!! Hvor går turen? Hvordan "løser" du maten osv? Eller er det ikke noe savn hos deg? Jeg syntes det er tungt å vite at jeg snart har ferie og ikke skulle spise litt ekstra godt...en vaffel,et kakestykke o.s.v...Føler du det helt greit eller?

Klem Cathrine

tviler på at munnspray er greit, de inneholder ofte det samme som tyggis og kan virke stoppende på vekten.

Amygdala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 20:03   #6
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Thumbs down

Æsj...

Det er jo skikkelig pyton!!! Tenk å gå rundt med den stål-ånden da.....

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 22:49   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av cathrine

Og Fedonisten; god ferie!!! Hvor går turen? Hvordan "løser" du maten osv? Eller er det ikke noe savn hos deg? Jeg syntes det er tungt å vite at jeg snart har ferie og ikke skulle spise litt ekstra godt...en vaffel,et kakestykke o.s.v...Føler du det helt greit eller?

Klem Cathrine

Ferden går til Kypros nå i natt. Reiser hjemmefra kl. 0300. I kofferten har jeg pakket 21 porsjoner med Eurodiett - så jeg blir billig i kosten på ferieturen! De tingene jeg savner - skal jeg ikke ha enten det er ferie eller hverdag, for det handler jo om avhengigheten min..... Så jeg skal klare meg med Eurodiett, grønnsaker, kosttilskuddene mine og vann. Og vin. Tror det kommer til å gå kjempebra jeg!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-07-04, 10:43   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Cathrine

Det er ikke uvanlig å bli litt matlei, og tildels miste matlysten helt har jeg skjønt. Jeg hadde en sånn periode selv og jeg ble helt utmattet, så jeg tror det er veeeeldig viktig at du får i deg nok mat selv i en sånn periode.

Og masse vann...for det blir gjerne til at en drikker lite også når en blir matlei....Husk å drikke nok.

Jeg tror nemlig ikke du går ned noe mer selv om du spiser så lite. Kanskje tvert i mot...jeg tror nå kroppen prøver å "spare litt" jeg, selv om noen kanskje mener den ikke gjør det....

Det gjelder ihvertfall for meg, at jeg ikke går fortere ned jo mindre jeg spiser, når det kommer under en viss mengde.

Uansett...viktig å spise nok pga næringen.


__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no