Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Vann rundt/under måltid

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-09, 21:01   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Vann rundt/under måltid

Jeg har ikke lest noe ang vann inntak fra Jan K.
Hvordan drikker dere under måltid og utenom når dere ikke spiser?
Vann skal visst hjelpe masse men jeg er ikke så tørst på lavkarbo så drikker nesten aldri så det kan resultere i at jeg er veldig dehydrert også

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 14:35   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Vann rundt/under måltid

Jeg drikker ikke særlig mye vann (kanskje 1-2 glass om dagen) og sliter heller ikke med dehydrering. Salt smør kan være dehydrerende. Fett i seg selv avgir vann når det blir fordøyd i kroppen. Så det bør egentlig ikke være noe problem.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 15:42   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Vann rundt/under måltid

Jeg er iallefall kjempetørst (men jeg lever jo stortsett ketogent hele tiden) og går ikke ned/samler vann om jeg ikke drikker mye vann (3-6 liter om dagen)

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 17:04   #4
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Vann rundt/under måltid

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg er iallefall kjempetørst (men jeg lever jo stortsett ketogent hele tiden) og går ikke ned/samler vann om jeg ikke drikker mye vann (3-6 liter om dagen)

Tørste er vel en vanlig effekt av ketogent kosthold, siden stresshormon øker. Interessant nok øker det beroligende hormonet GABA også under ketose, hvilket er interessant, siden det samme skjer når du drikker alkohol. Og vi vet alle hva som skjer når man drikker alkohol.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 17:30   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vann rundt/under måltid

Jeg drikker vann så og si hele tiden. har alltid en 0,7 flaske i nærheten. Drikker når jeg er tørst, og jo mer jeg drikker jo oftere er jeg tørst. Blir mer opplagt av mer vann. 3-4 0,7 imsdal flasker går det hvertfall pr dag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 19:47   #6
Drømmen om California
Nytt Medlem
 
Drømmen om California sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
Drømmen om California er på en erverdig vei

Sv: Vann rundt/under måltid

Jeg er helt ny på detta, og det er kanskje et dumt spørsmål.. MEN.. jeg HATER vann! synes det smaker helt forferdelig (jaja.. "vann smaker jo ingenting".. joda, det smaker metallisk eller jord etc.. selv det på flaske) jeg har forsøkt alle mulige slags triks for å lære meg å like det, drikke med sugerør, drikke av flaske etc etc etc.. men jeg får rett og slett ikke i meg nok om jeg skal drikke rent vann, blir altfor fort utørst ( typ etter en slurk) og føler meg rett og slett uvel om jeg drikker mye etter det. Så jeg er jo derfor så og si avhengig av saft.. drikker masse Fun light i utallige varianter..

- Hvor dumt er det? er det sånn at funlight`a kan ødelegge helt for meg når jeg nå skal prøve å være flink jente og ta av noen kilo?

__________________


Drømmen om California er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, trenger tips og råd! Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 20:24   #7
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Vann rundt/under måltid

jeg drikker opp til rundt 8 glass dagen, normalt , med grønn te. + vann

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 00:36   #8
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Vann rundt/under måltid

Jeg glemmer å drikke jeg, både før jeg la om kostholdet og etter, endten det er brus, melk, vann, uansett hva som byr seg har jeg aldri drukket noe serlig.
Så sliter med å drikke alt det vannet, for jeg glemmer det for jeg er ikke tørst.
HAr en flaske vann ved pcn heletiden, alltid en flaske vann i sekken/veska men jeg blir ikke å drikke det siden jeg ikke er tørst:/
Kanksje jeg burde sette på alarm hver 2 time og minne meg selv på at jeg må drikke vann :/

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går dere ned rundt MAGEN? iren84 Lavkarbo generelt 12 30-11-07 16:08
Er på min dag 2 og har mistet 3 cm rundt magen :D linnipinni Ketolysekuren 7 20-09-07 00:17
NED i CM rundt magen linkn Spørsmål og svar 1 07-04-07 19:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no