Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen hjelpe meg? Jeg har akkurat begynt på lavkarbo, men kan så lite ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-10, 23:06   #1
hege_ja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 1
hege_ja er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe meg? Jeg har akkurat begynt på lavkarbo, men kan så lite ...

Hei. Jeg har nettopp begynt på lavkarbo, men lurer på om jeg spiser riktig.Dette kan være eksempel på en dag:
Frokost: 2 egg og bacon. Lunsj: 2 karbonader. Middag: kjøtt, blomkål (eller salat) og soppstuing. Kvelds: litt pistasjenøtter.
Spiser jeg for mye eller for lite? Er helt ny i gamet, så er veldig usikker på om je...g gjør dette riktig. Er det lurt å kjøpe ketosestix? Ser man om man spiser riktig hvis man bruker dette?

hege_ja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 23:54   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg? Jeg har akkurat begynt på lav-karbo, men kan så lite..

Hei,
Lavkarbo er en paraplybetegnelse for karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag.
Nå sier ikke du noe om hvor mye du spiser og ikke minst drikker og du nevner hvor mange kh du skal ha pr dag - så litt vanskelig å komme med noen konkrete kommentarer på menyen din.
Ketosestix brukes til å sjekke om man er i ketose eller ikke, de sier ikke noe om man spiser riktig eller ikke, skal du ikke spise ketogent så er de helt unødvendig.
Pistasj nøtter inneholder 8,2 kh pr 100 g og det kan fort bli for mye kh dersom du skal spise ketogent, er du usikker på kh innholdet i ulike matvarer/ingredienser så kan du lå opp på Matvareguiden.
Ellers så vil jeg bare anbefale deg å lese deg opp på lavkarbo, mye nyttig informasjon her på forumet men vil allikevel anbefale deg å lese noen bøker i tillegg, bøker kan du eventuelt låne på biblioteket.
er er en tråd med en samling av nyttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har begynt denne uka? (uke 14 - 2010 ) ned10kg:) South Beach 14 17-04-10 11:05
Kan noen hjelpe meg angående lavkarbo-sjokolade? glajenta:-) Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-03-10 19:20
Kan noen hjelpe meg? Karissima Spørsmål og svar 22 24-02-10 21:21
Noen som kan hjelpe meg?! En utfordring til dere lavkarbo-guruer Lil@ Lavkarbo generelt 11 22-10-08 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no