Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
05-04-09, 12:56 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
|
Lavkarbo og hard fysisk aktivitet - utmattetJeg har gått på lavkarbo-kosthold i over 2 mnd nå. Jeg opplever gang på gang at jeg, til tross for at jeg til daglig føler meg tipp topp, kollapser totalt hvis jeg har anstrengt meg mye fysisk. I går gikk vi en fjelltur hvor jeg brukte mye energi både fordi det var bratt og fordi jeg bar 15 kg på ryggen. Dette er en tur jeg tidligere (pre-lavkarbo) ville ha klart med moderat slitenhet etterpå. Nå var resultatet at jeg lå hele kvelden på sofaen, uten energi til å bevege meg i det hele tatt. Følte meg dårlig, men uten å kunne sette fingeren på noe spesifikt. Utmattet er det nærmeste jeg kommer en bekrivelse. Underveis spiste jeg (utenom mat som går inn under lavkarbokosthold, og dette spiste jeg tilstrekkelig av) noen få grove rugkjeks for å få opp energien litt. Det eneste jeg kan komme på som jeg burde ha inntatt mer av er vann, men jeg drakk ikke katastrofalt lite. |
Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger |
05-04-09, 14:09 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
|
Sv: Lavkarbo og hard fysisk aktivitet - utmattethehe, man trenger blodsukker når man har høy nok intensitet. Se det heller slik. Du har ikke særlig med blodsukkerlager i kroppen og du har nå gjennomført en tøff dag i fjellet uten blodsukker. Det går an ;-) man dør ikke. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat |
05-04-09, 17:57 | #3 |
Juniormedlem
|
Sv: Lavkarbo og hard fysisk aktivitet - utmattetTakk for svar. Jeg har ingen aning om hvor høy puls jeg har, men jeg går nokså fort nokså høyt i puls under f.eks. stavgang. Oppunder 170, gjerne (til gjengjeld ligger jeg på 48 - 49 i hvilepuls). Jeg gikk såpass sakte at jeg aldri "mistet pusten" på den turen jeg snakker om, men det var tøft for bena fordi det var så bratt og fordi 15 kg på ryggen er langt over hva jeg egentlig bør bære (dessverre lar ikke barn på 2 1/2 år seg fordele på to rygger på en gang). Jeg følte aldri at jeg var i underskudd på drivstoff på vei opp, men på vei ned gikk det galt. Jeg begynner å innse at rasjonene på slike turer kanskje bør inneholde noe karbo, pluss at de bør inntas jevnere enn kun til én stor lunsj. Men at dette skal sitte i i et døgn, det forstår jeg ikke? |
05-04-09, 18:31 | #4 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
|
Sv: Lavkarbo og hard fysisk aktivitet - utmattetHer kan det sitte i et døgn, ligger som et slips etter hardtrening, blir blåst i hodet, skjelver i bena. Mens spaserturer kan vare leeenge uten at jeg blir sliten. Kan ellers bare signere energibunten, jo mer du trener, jo mer klarer du! Tegn på at formen bedres! Jeg har brukt mars på å øke muskelmassen og bedre kondisen, mens vekten har stått nesten stille. Kjennes godt
05-04-09, 22:36 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
|
Sv: Lavkarbo og hard fysisk aktivitet - utmattetbanana, ja det høres ut som om du ikke har problem med å ta i litt på turene dine og da presser du kroppen til å forbrenne karbo, etterhvert en karbo du ikke har. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat |
05-04-09, 22:57 | #6 |
Juniormedlem
|
Sv: Lavkarbo og hard fysisk aktivitet - utmattetDet er nok der det ligger, da. Det du skriver i den første setningen. Jeg blir sta og stri som kjerringer ofte gjør, og gir meg ikke før jeg har brukt mer enn jeg har. Jeg er ikke trent i det hele tatt, jeg er "født med" lav hvilepuls. Men jeg kan få det for meg at nå gir jeg meg f*** ikke. Alternativet er selvsagt å la mannen bære vesla på ryggen - så slipper jeg. He he. Hun blir jo ikke lettere med tiden heller. |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fysisk aktivitet for type A | smosje | Type A | 7 | 02-06-10 11:55 |
9 måneder på lavkarbo og hard trening | bilringen | Trening | 19 | 09-10-08 11:25 |
Hard trening og lavkarbo? | lillestine | Trening | 29 | 08-01-08 23:31 |
Økt aktivitet? | smellen | Atkins kosthold | 6 | 12-11-06 21:54 |
Føler ingen fysisk forskjell i ketosen... | elian | Induksjonen | 1 | 26-07-04 16:22 |