Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
Del denne siden: |
Se resultatene: Har du hatt god effekt med vektnedgang o.l ved kombinasjon av lavkarbo og metformin? | |||
Ja, har hatt god effekt | 9 | 75,00% | |
Nei, har ikke merket noen forskjell | 3 | 25,00% | |
Deltakere: 12. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
|
Trådverktøy |
28-10-09, 20:45 | #1 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Jeg har nå endelig etter to års platå til tross for rigide bestrebelser og fortsatt ca femten kg overvekt vært hos spesiallist (Dr Willumsen på Willumsens kvinneklinikk), og fått ikke mindre enn tre diagnoser i en smekk: Insulinresistens (som jeg jo visste at jeg fortsatt har), pcos og hypothyerose (lavt stoffskifte). Jeg skal i første omgang begynne med metformin, så begynte med en tablett i dag, og skal trappe opp til jeg er opp i en dose på 3x500 mg, om fire uker skal jeg begynne på reductil, mest for å få opp forbrenningen som jo er lav som følge av stoffskiftet, og rett og slett sparke meg over mitt evigvarende platå (enn om jeg er noe skeptisk til reductil, så er det ikke noe jeg skal gå på i evigheter, så jeg gir det et forsøk), til sist skal jeg fra og med førstkommende mens begynne på yasmin. Puh! Mye på en gang, men jeg er natuligvis spent på hva som vil skje nå! |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
28-10-09, 21:01 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Metformin, ja. Jeg leste Metamfetamin og tenkte at det var kanskje litt VEL ekstremt... |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
29-10-09, 09:48 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Jeg har gått på metformin pga dia2 i mer enn 4 år, og er fortsatt nokså overvektig!
29-10-09, 11:00 | #4 |
Supermoderator
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?
Takk for responsen, Kitt! Har vel også lest om dine erfaringer før også |
29-10-09, 22:10 | #5 |
Medlem
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Gikk på Metformin et halvt års tid, et sant lite hæ----. Magen var i ulage hele tiden, mer eller mindre. Når den begynnte å oppføre seg skikkelig et par dager rekna jeg med at alt var normalt. men så slo den seg vrang igjen. I perioder torte jeg ikke være mere enn 20 m fra et toalett. |
Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann |
29-10-09, 22:36 | #6 |
Supermoderator
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Takk for respons, Grovsnus! Var det i kombinasjon med lavkarbokosthold, forresten? |
29-10-09, 23:03 | #7 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Jeg brukte metformin i et halvt år og gikk ned en del kilo. Siden vektnedgangen var god på Metformin (Glucophage), ble jeg enig med legen min om at det ikke var nødvendig å begynne med Reductil. Jeg spiste "normalt" selv om legen anbefalte lavkarbo. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
29-10-09, 23:12 | #8 |
Supermoderator
|
Takk for svar! Jeg får se hvordan effekten er av metformin, jeg skal uansett ikke begynne med reductil før det har gått fire uker. |
29-10-09, 23:40 | #9 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Eg også brukar Metformin (Metformax 850 x2 per dag) + Yasmin (1 ein medisin til). Eg har omtrent samme plagene som du, med nedsatt både ein og det andre. |
29-10-09, 23:48 | #10 |
Supermoderator
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Takk for utførlig svar, Furine! Jeg hadde ikke gjort dette om jeg hadde gått ned til normalvekt på egenhånd. Jeg har levd veldig strikt lavkarbo i tre år, vært i ketose mye av tida og stått stille i to år, så jeg er bare nødt til å prøve. |
29-10-09, 23:53 | #11 |
Supermoderator
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Du skal få høyre om/når eg merkar noko. Som sagt, eg har vel ikkje fulgt så mykje med. Men dersom det er til hjelp, så er eg pro. Det er tungt nok å ro motstraums, ellers takk! |
30-10-09, 00:38 | #12 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Jeg har brukt metformin i 10 år, med unntak av et par år i starten. Dosene har vært på slutten 850 x 3. Nå har jeg kuttet alle sammen i tillegg til Novonorm. Begge for diabetes 2. |
Min kostholdsfilosofi: Egekomponert |
30-10-09, 00:46 | #13 |
Supermoderator
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Ja! Skal holde dere oppdatert |
30-10-09, 00:48 | #14 |
Supermoderator
|
Takk uansett . Er som sagt meget rigid på kostholdet, og det hadde vært gull om det hadde funket alene. Men det gjør det dessverre ikke, og jeg har prøvd så mange måter å tangere det på over tid. Så håper dette gjør utslaget! Her snakker vi kropp med alle bremser på |
30-10-09, 10:15 | #15 |
Supermoderator
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?No når eg såg tråden her inne, så hugsa eg på å ta morgontabletten! Så takk for den! |
30-10-09, 10:58 | #16 |
Supermoderator
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Så bra! Ja, det er nok stor forskjell! |
30-10-09, 12:04 | #17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Velkommen i klubben..
30-10-09, 12:28 | #18 |
Supermoderator
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Takk for svar, Carisme! Jeg har ikke tenkt å skeie ut (hvorfor begynne nå ), vil bli ferdig med vektnedgangen en gang for alle! |
30-10-09, 12:30 | #19 |
Seniormedlem
|
Hehe, jeg har ikke tenkt å skeie ut jeg heller Men det var litt testing også, blandt annet det med sushi. Men det er jo uansett sjelden.
30-10-09, 12:35 | #20 |
Supermoderator
|
Jeg har hørt fra andre at de ikke merker bivirkninger før de er oppe i to ellert tre tabletter om dagen, så jeg avventer gleden litt |
30-10-09, 12:37 | #21 |
Seniormedlem
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Ja, det kan være, men jeg hadde en skikkelig runde med skjelving, kvalme og bosetting på do den første runden også jeg Men jeg tror kanskje det var fordi jeg spiste mer karbo da.
30-10-09, 12:55 | #22 |
Supermoderator
|
|
30-10-09, 13:20 | #23 |
Seniormedlem
|
Jeg ble veldig nysgjerrig på dette jeg. Såvidt jeg har kjennskap til er reductil et appetittsvekkende legemiddel? Leste blandt annet på lommelegen, og de snakker bare om det apetittregulerende.
30-10-09, 13:31 | #24 |
Supermoderator
|
Nei, sånn som jeg forsto det så vil det øke forbrenningen noe, legen sa også at jeg måtte være nøye på å få i meg nok mat. Jeg beskrev en vanlig matdag for henne, og jeg har overhodet ikke problemer med overspising . Men jeg skal uansett gi det et forsøk. Det er jo ikke verre enn å slutte om det ikke funker. Hvert reit på resepten tilsvarer en måneds forbruk, og ut fra hva jeg har lest så hade de fleste som har hatt nytte av det opplevd vektnedgang ganske fort. |
30-10-09, 18:51 | #25 |
Medlem
|
Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?Jeg brukte det sammen med lavcarbo ja. |
Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann |
Emneord |
metformin |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lavkarbo og effekt på huden | Mint | Lavkarbo generelt | 11 | 01-09-09 09:33 |
Reductil kombinert med ketolyse | Linda63mod | Generell diskusjon | 24 | 12-06-09 15:30 |
Metformin + lavkarbo = smør på flesk? | LilleVille | PCOS og karbohydratkontroll | 3 | 31-05-07 15:04 |
Lavkarbo og metformin | Albertine | PCOS og karbohydratkontroll | 14 | 28-01-06 13:04 |
Hvilken dose Metformin? | Nutte | PCOS og karbohydratkontroll | 6 | 07-08-05 22:14 |