Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
11-01-11, 11:48 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Slærkete bekken, – magnesiummangel?Hadde ikke så ille mye symptomer på bekkeløsning når jeg var gravid, men brått en dag i løpet av de siste 10 ukene så smalt det til noe j**** i symfysen. Etter graviditeten har det vært bra, men så har jeg "slått det opp" med jevne mellomrom. Pleier å gå fort over, men de siste dagene nå har det vært verre enn noengang.
11-01-11, 19:35 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
|
Sv: Slærkete bekken.. magnesiummangel?Og man er IKKE gravid? Eller har stått på skøyter eller noe slikt?
11-01-11, 19:52 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Slærkete bekken.. magnesiummangel?Jeg hadde moderat bekkenløsning under første svangerskap, men skikkelig ille ble det ikke før etterpå!
14-01-11, 01:25 | #4 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Jeg har aldri hørt om at magnesiummangel kan føre til slarkete bekken. Jeg har bekkenløsning og knasker magnesium for å unngå kramper og det er like slarkete uansett. |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse |
14-01-11, 08:33 | #5 |
Seniormedlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?
Hvor får man det sjekket?
14-01-11, 08:48 | #6 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?http://www.lkb.no/ |
Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg |
14-01-11, 09:07 | #7 |
Seniormedlem
|
Takk! Det står mye bra der, men betinger at man alt har fått en diagnose!
14-01-11, 10:04 | #8 |
Medlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Regner med du hører med til Akershus fylke: |
14-01-11, 10:07 | #9 |
Medlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?http://www.lkb.no/index.php/lokallag/ |
14-01-11, 10:17 | #10 |
Seniormedlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Man er nok ikke gravid nei. I wish Har ikke gjort noe som skulle gi meg plagene heller.
14-01-11, 10:53 | #11 |
Medlem
|
Mange anbefaler magnesium mot bekkenplager, så hvis du ikke tar noe tilskudd allerede så prøv det. Det kan også hjelpe mot kramper, søvnløshet og forstoppelse m.m. |
14-01-11, 11:01 | #12 |
Medlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Hvis ikke bekkenplagene er alvorlige så er det anbefalt å trene kjernemuskulaturen. |
14-01-11, 11:27 | #13 |
Seniormedlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Takk for info Kroppen er rar!
14-01-11, 11:53 | #14 |
Seniormedlem
|
Minn mann er 44 år gammel og svigermor sliter med bekkenet enda!
14-01-11, 12:02 | #15 |
Seniormedlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Jajja, så lenge det ikke er noe verre enn litt symfyse-issues som kommer og går, så skal jeg vel være fornøyd
14-01-11, 12:13 | #16 |
Seniormedlem
|
Som sagt begynte problemene mine etter første svangerskap. Legen min var veldig streng på at neste svangerskap skulle jeg sykemeldes tidlig så det muligens kunne gå seg til.
14-01-11, 12:17 | #17 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Hormonet relaxin bidrar til å gjøre bekkenets ledd mykere og har derfor vært assosiert med bekkenløsningsplager. Relaxin tilhører familien av insulinliknende vekstfaktorer. Man har vist at kvinner med type I diabetes har økte nivåer av relaxin i svangerskapet. Dette indikerer at det kan være en biologisk sammenheng mellom diabetes og bekkenløsning. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
14-01-11, 12:18 | #18 |
Seniormedlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Jeg hadde et veldig behagelig svangerskap.. I likhet med ei venninne som ikke merket noe som helst forskjell på å være gravid eller ei. Svangerskap nummer 2 var hun sengeliggende fra uke 4 pga bekkenløsning. Bare til å vente og se hva som skjer
14-01-11, 12:21 | #19 |
Seniormedlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Men alle har vel bekkenløsning, bare at noen merker det mye mer enn andre? Jeg tror mine plager er bittesmå i forhold til hva mange opplever.. De venninnene jeg har som har vært mest plaga har ikke vært av den overvektige sorten egentlig.. Tror ikke noen av dem har noe form for diabetes eller insulinresistens heller. Men det er kanskje mer sannsynlig å bli plaget, dersom man er overvektig? Ikke vet jeg.
14-01-11, 13:10 | #20 |
Sperret
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Både det som styrer hvor mykt det blir og belastningen fra magen må ha noe å si. Om man går med trillinger eller har stort barn inni seg er det trolig større risiko for plager. At jeg ikke hadde noen slike plager skyldes kanskje at jeg hadde kun en liten en inni der med litt lav vekt og selv var slank under svangerskapet. Jeg trente magemuskler og rygg (core) annenhver dag under hele svangerskapet. Tror det er lurt også for å motvirke. Trener du core nå? (uttrykk brukt i pilates som innebærer musklene som stabiliserer; bekkenmusklatur, nedre del av rygg og magemusklene). |
14-01-11, 13:20 | #21 |
Seniormedlem
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Innimellom så Merker ikke noe forskjell i de periodene jeg trener. Dette sitter bare på innsiden av lårene. Hjelper sikkert å trene litt mer core lell.
14-01-11, 13:28 | #22 |
Seniormedlem
|
Ifølge landsforeningen for bekkenløsning
14-01-11, 17:55 | #23 |
Sperret
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Blir så nysgjerrig på dette fordi jeg vet null om det. Synes det er rart så mange får det og lurer på om det gjelder kvinner i hele verden og hvis ikke, hvorfor ikke? Er det noe som kvinner får oftere nå for tida når de er i arbeid og belastes i motsetning til tidligere da de ble beordret å holde seg i mer ro? |
14-01-11, 18:45 | #24 |
Seniormedlem
|
Det er faktisk et ganske så nordisk fenomen. I land der kvinner "får lov" til å være feminine, kvinnelige etc er det ikke vanlig!
14-01-11, 20:43 | #25 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
|
Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?Ikke helt riktig Kitt I følge Britt Stuge (norges bekkenguru) http://www.fysioterapeuten.no/xp/pub...nyheter/286176 så er bekkenløsning veldig utbredt i flere afrikanske land, blant annet Tanzania. I mange land er det ikke noe som heter bekkenløsning i diagnosesystemet og dermed så eksisterer det ikke. |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hodepine og trykk i hodet pga magnesiummangel? | Imse | Lavkarbo generelt | 15 | 05-08-11 23:27 |
Brekkbønner i kremet tomatsaus – godt tilbehør | xtra | Middag | 0 | 07-01-08 15:34 |