Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-02-08, 18:15 | #26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
|
Sv: Candida-diett (CRC)Jeg er ikke sikker på om jeg er kvitt den eller ikke. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse |
14-02-08, 19:58 | #27 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2007
|
Sv: Candida-diett (CRC)Men spiste du nøtter og meieriprodukter i løpet av 2005?
14-02-08, 20:02 | #28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
|
Sv: Candida-diett (CRC)ja det gjorde jeg.. i store mengder. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse |
14-02-08, 20:23 | #29 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 46
|
Sv: Candida-diett (CRC)
nesten et år etter at du siste innlegget
10-08-08, 00:45 | #30 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
|
Sv: Candida-diett (CRC)Hei |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo |
20-08-08, 15:28 | #31 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
|
Jeg kan jo skrive min erfaring, og mine tips ang Candida. Jeg har selv/har hatt candida, det er ikke så fremtredende hos meg som hos min kjære samboer. Jeg har hatt noe oppblåst mage, kviser, tørre øyne og migrene som kan relateres til Candida, men han har hatt oppblåst mage, fordøyelsesproblemer, kvisete rygg, flass/tørr og kløende hodebunn, trøske (hvite sår i munnen som verker som f...), konsentrasjonsproblemer, til og med stamming!!!
24-08-09, 12:28 | #32 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 63
|
Jeg har gått på candida diett i 4 uker nå. Merker ingen forskjell på smertene i kroppen, men har gått ned 3 kg. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon |
03-02-10, 10:44 | #33 |
Gjest
|
Sv: Candida-diett (CRC)Begynner å lure på om jeg kan ha fått candida eller noe som gir samme symptomene. Så tenkte jeg skulle begynne å kutte på melk, sukker, gluten osv. Vet allerede at jeg har noen intoleranser for melk (har ikke testa meg for allergi, tror jeg), blir slimete og/eller hoster mye. Sist redigert av Nessimelle : 04-02-10 kl 00:28. |
25-02-10, 17:07 | #34 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 67
|
Sv: Candida-diett (CRC)For to uker siden begynte jeg selv på en Candida - diett, som min behandler anbefalte. Råder deg til å gå inn på nettstedet som MHM henviser til aller først i denne tråden. Der vil du finne test-diett og liste over matvarer du kan spise og hvilke ingredienser du må holde deg unna. Fun-saften er ikke på tillat-listen da den inneholder E 331. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt |
11-05-10, 21:14 | #35 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Feb 2010
|
Sv: Candida-diett (CRC)Hei. Jeg har slitt med kviser i 4-5 år nå og har begynt å forske på internett og i bøker. Jeg har lest om karbohydrater, økt insulin nivå, candida osv. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert |
18-06-10, 23:34 | #36 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord-Norge
|
Sv: Candida-diett (CRC)Hei, jeg går på andre antibiotika kur nå på kort tid, og har fått sterke sopp/candida utslag.... Har prøvd olivenbladekstrakt før, og det jeg lurer på nå er; kan jeg starte med olivenbladekstrakt mens jeg fremdeles går på antibiotika? |
Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett, livsstilsendring :) |
25-06-10, 00:11 | #37 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Candida-diett (CRC)Hei hei, olivenbladekstrakt er kjempe god og tror at det er ikke så gale å bruke den med antibiotika, men sånne ting må snakkes med legen din eller apoteket iallefall det som jeg har opplevd i forhold til olivenbladekstr. at det virkelig hjelper mot candida og styrker immunforsvaret!!!!! |
Min kostholdsfilosofi: alt mot candida!! |
25-06-10, 00:13 | #38 |
Nytt Medlem
|
Sv: Candida-diett (CRC)Det som jeg lurer på om er det noen som vet hva med kakao? Har laget sjokolade idag av rå kakaopulver og kakaosmør, ingen dårlig reaksjon, så kanskje det er greit Er det noen som har prøvd? |
25-06-10, 09:08 | #39 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
|
Kakao er ok å bruke
25-06-10, 19:02 | #40 |
Nytt Medlem
|
til Kamptakk for svaret Kamp, det var herlig å lese Nå kan jeg prøve med litt flere produkter og lage min egen sjokolade !!!!!!!!!!!!!!!! |
26-06-10, 14:44 | #41 |
Nytt Medlem
|
Sv: Candida-diett (CRC)Hello! er det noen som har brukt Barleycup (caffeine free) istedet for kaffi? Noen som kan skrive noe om det? |
26-06-10, 17:41 | #42 |
Seniormedlem
|
Sv: til Kamp
Noen kan reagere på det men får de fleste går det greit.
04-05-11, 19:00 | #43 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2009
|
Sv: Candida-diett (CRC)Hvordan går det med dere? |
04-05-11, 19:02 | #44 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2009
|
Sv: Candida-diett (CRC)Og en ting til... På candidaallergy.com står det at man kan spise potet, men mange av dere nevner at dere ikke spiser grønnsaker som vokser under jorden. Bør man holde seg unna potet? En del grønnsaker kan jo inneholde muggsopp og jeg regner med at de som vokser under jorden har mest sopp på seg... |
17-06-11, 12:37 | #45 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
|
Det er nok heller det at "grønnsaker under jorden" som oftest er stivelsesrike... og stivelse blir til karbohydrater som blir til soppmat... |
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. |
28-06-11, 21:07 | #46 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Mar 2011
|
Sv: Candida-diett (CRC)Herlig å lese at jeg ikke er alene om å ha candida-problemer! Jeg har slitt med diffuse plager leeenge, og det toppet seg i våres, da gikk jeg til ernæringsterapaut som tok avføringsprøve av meg. Fant ut at jeg har overvekst av tre typer sopp (bl.a. candida) og en parasitt i tarmen, ikke rart jeg har vært dårlig. Ble satt på en heftig kur av lege som har god greie på tarm, men måtte på en spesiell type antibiotika for å bli kvitt parasitten. Er nå i siste fase i behandlingen (Nystatin, tricycline, probiotika, prebiotika og leverstøtte - Ultra Clear Plus. Har tatt humatin og vermox mot parasitten) og føler meg fortsatt ganske ræva. Hadde en dag da jeg skeiet litt ut og drakk vin og noen drinker som jeg trodde var sukkerfrie (men som jeg fant ut i ettertid at selvsagt ikke var det) og fy fader så dårlig jeg ble. Nå sliter jeg med urolig mage og forkjølelsessymptomer, slapphet og KVALME, spesielt etter måltider (jeg KAN IKKE spise mye av gangen, da kaster jeg opp). Begynner å bli litt matlei, men har funnet ut at sukrin er candidavennlig, og da ble jeg glad =) |
Min kostholdsfilosofi: LCHF, men for øyeblikket på Candidakur |
28-06-11, 22:31 | #47 |
Seniormedlem
|
Sv: Candida-diett (CRC)Hvilken test tok du?
28-06-11, 22:41 | #48 |
Seniormedlem
|
Sv: Candida-diett (CRC)Jeg har brukt mye av de samme produktene som deg. (VSL#3 probiotika, FOS prebiotica, Nystatin, Tricyclin + ultra celear plus ph og glutaminpulver).
30-06-11, 00:29 | #49 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogndal
Alder: 37
|
Sv: Candida-diett (CRC)Jeg tok en test fra Yorktest der jeg fikk score 3/4 på gjær, altså candida forstyrrelse. Har oppbluss av underlivssopp og sopp i munnen av denne skjiten. Nå er jeg uten sukker og gluten, men spiser fortsatt litt melkeprodukter. Leste av lavkarbo trengtes for å hanskes med dette, noe med at de danner sukker i kroppen. |
30-06-11, 11:19 | #50 |
Seniormedlem
|
Sv: Candida-diett (CRC)Yorktest er en Igg-test såvidt jeg kan se. Jeg fikk beskjed av min lege om at høye utslag på Igg-test ikke nødvendigvis fulgte matvarene man reagerer på, men fulgte "matvarer som har kommet ut i blodstrømmen med for store partikler". Hva det er som har åpnet tarmveggen slik at disse kommer ut må man lete etter. Videre vil man ofte få oppblomstring av candida i slike tilfeller siden mage/tarm ikke fungerer slik de skal og tarmfloraen er herpet.
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint Sist redigert av smgj : 30-06-11 kl 11:28. |
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|