Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-05-06, 20:56 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
|
Vitaminer og mineraler - listeJeg vet ikke hvor komplett denne listen er, men legger ut link allikevel.
24-06-07, 18:02 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
|
Sv: Vitaminer og mineraler - liste*dytte*
19-07-07, 22:37 | #3 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
|
Sv: Vitaminer og mineraler - listeVeldig bra liste, jeg skal gå igjennom den og oppdatere i forhold til det som jeg følger. En ting som ikke er tatt med her er forskjellige behov som kvinner og menn har. Det er noe som alltid blir bortglemt, hvis du kjøper multivitamin så står det jo bare at dagsdosen er 1 om dagen... Ikke helt til å stole på sier nå jeg. Men jeg skal sette igang å lage listen min og kanskje slenge ut på bloggen som jeg aldri har fått startet. |
Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no |
20-07-07, 00:52 | #4 |
Medlem
|
Sv: Vitaminer og mineraler - listeVet du hva, jeg skal prøve å programmere et websystem som gjør det mulig å legge opp sitt eget tilskuddsprogram og hvor man da kan legge inn nye produkter og verdiene de har, så kan vi også lage en stor database med innholdsverdier på ulike produkter. I tillegg kan vi få til diskusjoner og omtale rundt de forskjellige produktene. Det hadde vært noe det... Jeg må begynne å kjøpe mer kosttilskudd over nettet da prisene er betraktelig bedre enn i butikker. |
Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no |
20-07-07, 11:22 | #5 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
|
Sv: Vitaminer og mineraler - liste
Hva din kilde for en slik påstand? |
Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring |
23-07-07, 01:13 | #6 |
Medlem
|
Først og fremst boken Fantastic Voyage, som igjen har referanser til alt sammen. Det er jo ingen hemmelighet at jo eldre man blir jo dårligere vil kroppen bli til å produsere livsviktige stoffer, som vil øke aldringsprosessen hvis man ikke gjør noe med det. |
23-07-07, 12:41 | #7 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
|
Hei Sondre.
Det er riktig at det er store individuelle forskjeller. Men når det gjelder matvarenes innhold av næringsstoffer så synes jeg det argumentet er svakt. Grunnen er fordi jeg har tillit til at foreksempel matvaretabellene som oppdateres jevnlig, er oppdatert i forhold til eventuelle endringer i jordsmonn, transporttid etc. Og hvis denne forutsetningen er korrekt, kan man sette sammen en kostholdsplan, eksempelvis med programmer som Mat på Data, for på den måten å ha full kontroll på hvilke vitaminer og mineraler man får i seg både på dag/uke/mnd. basis. Og da min gode mann, kan man få i seg de stoffene man vil, og i de mengder man vil.
Ja, noen mener det. Jeg mener noe annet. Jeg mener naturlige kilder er best. Og at man kan få i seg nok av dette ved å være nøye på å ha en antioksidantkilde til hvert måltid. Verdiene finner man i matvaretabellene.
Men hvis det er slik at kroppens evne til å ta opp ting reduseres, så er det jo nokså sannsynlig at pillene heller ikke tas opp? Eller kan tarmen ha en preferanse for piller fremfor naturlig føde? |
Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ut med vitaminer og mineraler | themonk | Kosttilskudd | 29 | 15-05-12 15:19 |
Hvorfor får man ikke vitaminer og mineraler ved sykehusinnleggelse? | Eva | Generell diskusjon | 11 | 06-03-06 14:12 |
kan man ta for mye vitaminer og mineraler??? | nomma | Kosttilskudd | 1 | 29-05-05 19:26 |
Vitaminer | Gir | Lavkarbo generelt | 3 | 18-11-04 00:45 |
fantastisk side med vitaminer, mineraler osv osv | Iset | Generell diskusjon | 2 | 24-03-04 11:59 |