Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Oss overforbrukende miljøsvin

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Se resultatene: Kan lavkarbo kombineres med bærekraftig matproduksjon?
Bryr meg ikke! Se på meg da jeg er slank og hot! 1 4,55%
Satser på at noen andre spiser litt mindre slik at det blir mer på meg. 2 9,09%
Nå ble jeg lei meg! Trodde jeg var miljøbevisst jeg! 0 0%
Det finnes bærekraftige alternativer. 19 86,36%
Deltakere: 22. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-09, 11:00   #1
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Oss overforbrukende miljøsvin

Vi er noen overforbrukende miljøsvin som kun tenker på oss selv. Er det noen vei utenom denne innrømmelsen?

Går det an å gå på lavkarbo og samtidig være opptatt av bærekraftig forbruk?

Vi er 6.8 milliarder mennesker på jorden, og i 2011 passerer vi 7 mrd. Det er ikke mulig at alle spiser et kosthold rikt på proteiner og fett fra fisk og dyr. Kloden kan rett og slett ikke opprettholde en produksjon stor nok til dette.

Skal vi bry oss?

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 11:09   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Hva med alle de tonn kjøtt som blir brent hvert år for å holde prisene oppe? Jeg tror kanskje ikke den balansen ville ha vært så skjev som du forespeiler, dersom vi hadde tenkt litt lenger enn bare profitt ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 11:15   #3
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva med alle de tonn kjøtt som blir brent hvert år for å holde prisene oppe? Jeg tror kanskje ikke den balansen ville ha vært så skjev som du forespeiler, dersom vi hadde tenkt litt lenger enn bare profitt ...

Balansen er nok skrekkelig selv med tanke på mat som blir destruert som følge av priskontroll. Du kan jo selv prøve regnestykket. Finn ut hvor mye som blir destruert per år og divider på 7 mrd x 365 så finner du ut hvor mye det er per person per dag.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 11:19   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Jeg medgir at du er inne på noe helt essensielt, altså. Vi er jo alt for mange mennesker på planeten, og det naturlige utvalget faller bort på grunn av medisin, og dannelse av samfunn, hvor våre naturlige fiender ikke utgjør noen direkte fare for oss lenger. Det er helt klart.
Men jeg synes uansett at det er et tankekors at så mye mat brennes hvert år.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 11:21   #5
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Når man tenker på hvor mye vi spiser som produseres i lavkostnadsland og så fraktes langt for å komme hit så tror jeg ikke å spise nærprodusert norsk kjøtt og fett er en så dårlig ting miljømessig.

Tenk på hvor langt all den tropiske frukten folk dytter i seg hele året har reist, og risen folk spiser er nok heller ikke så miljøvenlig. Overforbruket av sukker er jo ekstremt, og det er ganske mye jord som brukes opp til å produsere det! Tobakk er jo virkelig en versting. Nei litt lokalprodusert kjøtt og melkeprodukter er faktisk ikke så ille. Norske sauer beiter for eksempel steder som ikke kunne vært dyrket mark uansett.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 11:26   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Jeg mener det finnes bærekraftige lavkarboalternativer. På OE f.eks. spiser ikke jeg mer kjøtt enn "vanlig". Altså ikke mer enn folk flest.
Spiser bare mye mer fett enn vanlig. Det tror jeg er miljøvennlig, da det blir kastet store mengder med fett (f.eks. fra meieriprodukter) fordi de aller fleste fortsatt har fettfobi.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 11:27   #7
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Personlig mener jeg at det største overgrepet som noensinne er gjort i menneskehetens historie er tollmurer og matsubsidier til bønder i rike land.

Alle dagens rike nasjoner har hatt muligheten til å produsere seg ut av fattigdom. Tollmurer og subsidier forhindrer i dag fattige land å gjøre det samme siden f.eks en bonde i Afrika ikke kan konkurrere med subsidierte varer fra vesten selv i sitt lokale marked.

Men det har ingenting med topic å gjøre. Topic handler om oss miljøsvin, ikke om oss subsidierende imperialister og undertrykkende kapitalistjævler.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 11:29   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

*Later som om jeg ikke hørte det om tobakk*...
Nei, altså. Alt jeg kjøper av grønnsaker er dyrket i Norge, det holder dessverre hardt å kjøpe økologisk av økonomiske grunner, men det er et stort poeng for meg å støtte lokale via å handle på Sultan, som kun har norske grønnsaker, ikke minst har de gårdsegg som smaker sånn omtrent 100 ganger bedre enn de bleike first price-egga

Nå ble dette litt på siden, men jeg synes Perdita gjør noen gode poenger. Vi kommer uansett ikke bort i fra at gode gamle Goya er overbefolka ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 11:57   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

via å handle på Sultan, som kun har norske grønnsaker,

Syns alltid det er så digg å handle på Inter-Mat på Tøyen og se at emballasjoen på grønnsakene sier de er produsert f.eks hos naboen til bestemora mi på Toten Skikkelig nasjonalromantisk klisjeaktig og likevel så bra liksom

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:04   #10
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Det er en veldig viktig debatt og jeg tenker en del på det – samvittigheten er ikke ren.

Jeg tror likevel det er mulig å leve lavkarbo uten alt for stor miljøbelastning dersom man er en bevisst forbruker. Ketolyse er nok vanskelig å gjennomføre på miljøvennlig vis, men "generell lavkarbo" som jeg vanligvis spiser med mye grønnsaker, egg, ost og sunt plantefett burde ikke være så veldig mye verre enn å spise eksotisk frukt og mye unødvendig sukker.

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:11   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Et av de største problemene med det syns jeg faktisk er all den h****tes emballasjen produsentene og butikkene presser på oss! At to personer klarer å produsere rundt en pose søppel pr dag er jo helt villt.

Men når det er sagt så produserer vi jo veldig lite avfall i form av kloakk i forhold til før da...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:21   #12
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Jeg mener det finnes bærekraftige lavkarboalternativer. På OE f.eks. spiser ikke jeg mer kjøtt enn "vanlig". Altså ikke mer enn folk flest.
Spiser bare mye mer fett enn vanlig. Det tror jeg er miljøvennlig, da det blir kastet store mengder med fett (f.eks. fra meieriprodukter) fordi de aller fleste fortsatt har fettfobi.

Når du sier "folk flest", mener du da folk flest i verden, eller mener du folk som er like rike som deg selv? Spiller inn litt hvem man sammenligner seg med.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:30   #13
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Jeg burde kanskje i åpningsinnlegget skrevet at det i dag ikke finnes noen bærekraftig måte å produsere gjødsel i stor skala og at uten kunstig gjødsel så vil verdens matproduksjon omtrent halveres. Kunne sikkert også nevnt at uten kunstig vanning så ville det nesten ikke vært noen steder man kunne dyrke større mengder mat. Selve vanningen er forsåvidt ikke et problem, men vanningen er heller ikke bærekraftig siden man bruker mye mer vann enn det som naturlig kommer til, resultatet er at grunnvannet tappes og forsvinner.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:32   #14
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Jeg mener vanlige folk i f.eks. Norge ja, for pollen gjaldt vel oss lavkarbofolk i forhold til de andre "vanlige" natursvina. Vi er jo overforbrukere alle oss i rike Norge, men hvis jeg forsto vinklingen riktig her, så var det vel det ekstra kjøttet mange av ldem på lavkarbo forbruker det handlet om...

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:49   #15
Bambolona
Juniormedlem
 
Bambolona sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 36
Innlegg: 47
Bambolona er på en erverdig vei

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Selv om kjøtt kanskje høres mer miljøskadelig ut enn frukt og grønt, så er det ikke mulig å dyrke nok grønnsaker til å dekke verdens og vestens behov. Vi har ikke nok dyrkbar mark her i verden, og den jorden som allerede er i bruk lider av erosjon stadig mer. Klimaforandringer, tørke etc...

__________________




Bambolona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ala Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:53   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av Bambolona, her.

Selv om kjøtt kanskje høres mer miljøskadelig ut enn frukt og grønt, så er det ikke mulig å dyrke nok grønnsaker til å dekke verdens og vestens behov. Vi har ikke nok dyrkbar mark her i verden, og den jorden som allerede er i bruk lider av erosjon stadig mer. Klimaforandringer, tørke etc...

Så ved å spise mer kjøtt og mindre poteter, så vil vi spare jorda fra å bli utmagret, altså er vi EGENTLIG redningen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 13:12   #17
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Jeg tror forresten jeg ikke spiser spesiellt mye mer kjøtt nå enn før, og jeg spiser definitivt mindre sammenlagt enn før, fordi jeg har normal apetittregulering igjen, så alt i alt føler jeg meg ikke så skyldig der. Veldig mye av kornet vi bruker til dyrefor er også av så dårlig kvalitet at det ikke hadde egnet seg til menneskemat (hmm, tror forresten ikke korn egner seg til menneskemat i det hele tatt når jeg tenker meg om... )

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 13:59   #18
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av Perdita, her.

Når man tenker på hvor mye vi spiser som produseres i lavkostnadsland og så fraktes langt for å komme hit så tror jeg ikke å spise nærprodusert norsk kjøtt og fett er en så dårlig ting miljømessig.

Tenk på hvor langt all den tropiske frukten folk dytter i seg hele året har reist, og risen folk spiser er nok heller ikke så miljøvenlig. Overforbruket av sukker er jo ekstremt, og det er ganske mye jord som brukes opp til å produsere det! Tobakk er jo virkelig en versting. Nei litt lokalprodusert kjøtt og melkeprodukter er faktisk ikke så ille. Norske sauer beiter for eksempel steder som ikke kunne vært dyrket mark uansett.

Norge er faktisk er en helt særegen posisjon når det gjelder noe som potensielt kan kalles bærekraftig matproduksjon (men vi er ikke i nærheten allikevel). Grunnen til det er at det er få av oss i et stort land, og tilgang til tilstrekkelig med vann og fornybar energi. Sauene du nevner er korrekt nok et bra eksempel. Norsk okse, gris, kylling og eggprodukter er det ikke siden de trenger enorme mengder kunstgjødsel og kraftfor før de når matbordet.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 15:19   #19
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Jeg tviler sterkt på at all risen, frukten og kornet jeg spiste før var så veldig mye mer miljøvennlig. Jeg spiser mindre mengder, kaster mindre, spiser renere mat og sparer miljøet og samfunnet for mange andre ting, blandt annet bruker jeg mindre medisiner, er sjeldnere sykemeldt og bidrar med mer fordi jeg har mer overskudd.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 16:54   #20
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Jeg mener vanlige folk i f.eks. Norge ja, for pollen gjaldt vel oss lavkarbofolk i forhold til de andre "vanlige" natursvina. Vi er jo overforbrukere alle oss i rike Norge, men hvis jeg forsto vinklingen riktig her, så var det vel det ekstra kjøttet mange av ldem på lavkarbo forbruker det handlet om...

Jeg tenkte nok på om hele pakka var bærekraftig så vi må nok ta risspiserne på landsbygda med i betraktningen også.

Jeg tror jeg sender linken til Bellona, Natur og Ungdom og Kurt Oddekalv. De har sikkert noe de vil ha sagt de også.

PS til alle
1 kg høykvalitet dyreprotein trenger ca 6-7 kg høykvalitet planteprotein for å produseres. Det er feil som noen antar at man bruker mindre ressurser når man spiser kjøtt i forhold til ris, poteter og frukt. Man trenger minst 6 ganger mer.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 18:16   #21
aghra
Ubekreftet Medlem
 
aghra sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: aa
Innlegg: 11
aghra er på en erverdig vei

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

det er et overbefolknings problem like mye som et "overforbruk" problem
men begge deler er nok vanskelig å få gjort noe med

jeg er iallefall ikke villig til å redusere livet mitt i lengde og kvalitet
og da mener jeg helse messig kvalitet ikke luksus

aghra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 18:39   #22
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

PS til alle
1 kg høykvalitet dyreprotein trenger ca 6-7 kg høykvalitet planteprotein for å produseres. Det er feil som noen antar at man bruker mindre ressurser når man spiser kjøtt i forhold til ris, poteter og frukt. Man trenger minst 6 ganger mer.


Jeg forstår ikke dette regnestykket. Hva er 1kg "høykvalitet dyreprotein", og hva er dette "høykvalitets planteproteinet" som tydeligvis må til for å produsere det?

Hvor mye gress spiser en ku i løpet av et liv, og hvor mye melk og kjøtt produserer den til gjengjeld?

Jeg liker ikke gress, så jeg spiser ku.

  Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 19:39   #23
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg forstår ikke dette regnestykket. Hva er 1kg "høykvalitet dyreprotein", og hva er dette "høykvalitets planteproteinet" som tydeligvis må til for å produsere det?

Hvor mye gress spiser en ku i løpet av et liv, og hvor mye melk og kjøtt produserer den til gjengjeld?

Jeg liker ikke gress, så jeg spiser ku.


Ha ha, godt poeng, jeg spiser heller ikke gress.

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:08   #24
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg liker ikke gress, så jeg spiser ku.


Skaldeman hevdet en gang at han var vegetarianer - han ville bare ha gresset prosessert gjennom en ku først...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:13   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Bedre at jeg eter kua enn at jeg eter maten opp for unga hennes....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
bærekraftig, miljø


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no