Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Menstruasjon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-13, 08:43   #1
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei
Exclamation

Menstruasjon

Hei! Har nå levd lavkarbo i 5 uker, og har vært i ketose fra dag to. Gikk ned 7 kg de tre første ukene, men siden da har det vært stopp. Fikk menstruasjon for to uker siden også, og dette vil ikke gi seg. Går på p-pillen, og mensen kom midt i brettet. Har fortsatt motivasjon, men begynner å bli lei den stille vekta. Kan mensen ha noe innvirkning på at vekta har stoppet opp? Og er det noen som har opplevd langvarig menstruasjon under ketose?? Blir glad for alle svar

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 09:43   #2
pepita86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 41
pepita86 er på en erverdig vei

Sv: Menstruasjon

Jeg får både tidligere, mer og lengre mens etter at jeg begynte med ketolyse.

pepita86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 09:50   #3
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Menstruasjon

Det du opplever med mens er nok ikke uvanlig. Og når det gjelder vekt så har du jo gått ned mer enn en kilo i uka i snitt. Det er kjempebra Bare ta tiden til hjelp så rykker det nok ned igjen. Hvor mye skal du ned til sammen?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 09:54   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Menstruasjon

Opprinnelig lagt inn av FrøkenStress, her.

Hei! Har nå levd lavkarbo i 5 uker, og har vært i ketose fra dag to. Gikk ned 7 kg de tre første ukene, men siden da har det vært stopp. Fikk menstruasjon for to uker siden også, og dette vil ikke gi seg. Går på p-pillen, og mensen kom midt i brettet. Har fortsatt motivasjon, men begynner å bli lei den stille vekta. Kan mensen ha noe innvirkning på at vekta har stoppet opp? Og er det noen som har opplevd langvarig menstruasjon under ketose?? Blir glad for alle svar

Tror det er ganske mange som har opplevd det ja. Lavkarbo retter på hormonbalansen i kroppen og kroppen begynner og styre syklusen i stedet for at p-pillene styrer syklusen. Dette er spesielt ille i begynnelsen for de fleste og du har jo ikke vært på lavkarbo mer enn 5 uker. Det kan nok normalisere seg, men for meg ble løsningen og slutte på de fordømrade p-pillene. Det gjorde underverker både for det ene og det andre og jeg har en syklus man omtrent kan stille klokka etter.

For min del går jeg glatt opp 2-5 kg dagene før og under mensen pga av vannansamling i kroppen. Husk også på at 5 uker er ikke mye for å la kroppen venne seg til et helt nytt regime og få i gang fettforbrenning og alle hormoner på plass. Mange opplever et platå etter en stund, men det viktigste er og ikke gi opp og ikke begynne og endre kostholdet for tidlig, da blir kroppen enda mer forvirret. Det kan ta opptil 3 mnd før kroppen har fått etablert skikkelig fettforbrenningsmodus, så jeg anbefaler deg og ikke gjøre store endringer enda. Fortsett med det du gjør i et par mnd til og dersom mensen ikke har stabilisert seg til det og vekta ikke rikker seg kan du begynne og se på hva som hindrer vektnedgang.

Lykke til

P.S: 7 kg på 5 uker - det er veldig bra det faktisk, så ikke fortvil

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 10:53   #5
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: Menstruasjon

Takk for svar kallenavnet FrøkenStress passer meg godt, for jeg stresser en del skal ned 30 kg, så må vell ta tiden til hjelp, og holde motet oppe
Kan forsåvidt leve noen uker til med denne merkelige menssyklusen, men prøver nok å kutte ut p-pillen hvis det ikke har gitt seg da

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 12:15   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Menstruasjon

Opprinnelig lagt inn av FrøkenStress, her.

Takk for svar kallenavnet FrøkenStress passer meg godt, for jeg stresser en del skal ned 30 kg, så må vell ta tiden til hjelp, og holde motet oppe
Kan forsåvidt leve noen uker til med denne merkelige menssyklusen, men prøver nok å kutte ut p-pillen hvis det ikke har gitt seg da

Og stress er ikke bra for vektnedgangen, det kan stoppe opp alt samt kludre til syklusen, selv om du gjør alt annet riktig.

Fokuser på riktig kosthold og at dette ikke er en kur men en varig endring. Len deg tilbake og nyt den gode maten og kjenn gjerne på hvor godt kostholdet gjør deg. Friskere, raskere, mer opplagt osv osv, ikke la vektnedgangen nødvendigvis være hovedmotivasjonen for lavkarbo, men bonusen

Ikke stress med den forbaska vekten, dersom du absolutt må veie deg, gjør det maks en gang i uka på en fast dag - helst sjeldnere. Og husk at målbånd også er viktig, mange opplever at cm forsvinner for det om vekta står stille.

Jeg vet det ikke er lett, vi har nok alle vært der og vil se resultater så raskt som mulig, men du har nok sikker brukt en del år på å få den overvekten og det vil ta tid og bli kvitt den også. Min erfaring er at det faktisk er greit at et går litt sakte, da får hodet også vendt seg til forandringene og det er også letter og vende seg til en annen type kosthold slik at man ikke går i alle de klassiske fellene

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 12:34   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Menstruasjon

Jeg brukte p ring i 3 år, og det gikk helt fint, til i høst. Jeg tror neppe det hadde noe med lavkarbo at jeg fikk blødningstull der jeg blødde i flere uker. Så jeg sluttet og satser nå på temping, sjekking av sekret og kondom i perioder der jeg er usikker. Riktig brukt er billingsmetoden visstnok ca 98% sikker, det er godt nok for meg, når jeg slipper blødningstull og hormonkrøll.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 13:54   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Menstruasjon

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg brukte p ring i 3 år, og det gikk helt fint, til i høst. Jeg tror neppe det hadde noe med lavkarbo at jeg fikk blødningstull der jeg blødde i flere uker. Så jeg sluttet og satser nå på temping, sjekking av sekret og kondom i perioder der jeg er usikker. Riktig brukt er billingsmetoden visstnok ca 98% sikker, det er godt nok for meg, når jeg slipper blødningstull og hormonkrøll.

Dersom du har smartelefon iler jeg til med å anbefale appen ovuview. Den bruker billings (og andre metoder) for å avgjøre fruktbar periode. Hvilke metoder den bruker avhenger av hva du velger å dytte inn (sekret, temperatur, livmorhalshøyde etc.)

Disclaimer:
Jeg har ikke økonomiske interesser i appen, men jeg har oversatt for dem - non-profit - rett og slett fordi jeg synes hormonkrøll er noe dritt...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 14:09   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Menstruasjon

Jeg bruker my days og passer på slim selv. Appen beregner el utfra temping og regning. Jeg er ikke helt stø på dette enda, så jeg tør ikke helt å sjanse mellom 1. mensdag og 5 dager før el enda. Det er i allefall en fin måte å bli kjent med sin egen kropp på, noe vi kvinner har godt av.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 14:33   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Menstruasjon

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg bruker my days og passer på slim selv. Appen beregner el utfra temping og regning. Jeg er ikke helt stø på dette enda, så jeg tør ikke helt å sjanse mellom 1. mensdag og 5 dager før el enda. Det er i allefall en fin måte å bli kjent med sin egen kropp på, noe vi kvinner har godt av.

Åja! Definitivt! Min eneste sorg er at jeg måtte bli 38 (år!) først. Så mye bortkastede hormoner... og de har ikke gjort noe stort godt.

Uten å kjenne andre apper så likte jeg det at ovuview viser hvilket resultat de ulike metodene gir (både temperraturbaserte, sekretbaserte og sånne utregningsmåter som kombinerer sekret og temp), også når metodene ikke er enige ... og etter en stund begynner man å kjenne seg selv såpass at man vet hvilke av metodene som gir et pålitelig resultat for den enkelte. For min del så forble sekretet et mysterium, mens temp var bra pålitelig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 25-03-13 kl 14:40.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 18:41   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Menstruasjon

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg bruker my days og passer på slim selv. Appen beregner el utfra temping og regning. Jeg er ikke helt stø på dette enda, så jeg tør ikke helt å sjanse mellom 1. mensdag og 5 dager før el enda. Det er i allefall en fin måte å bli kjent med sin egen kropp på, noe vi kvinner har godt av.

Etter at jeg sluttet med hormonprevensjon i slutten av 20-årene har jeg stort sett ikke hatt noen problemer med å kunne si ganske nøyaktig når jeg har eggløsning (enten ut i fra eggløsningslim og -smerter eller ut fra lyst i syklusen ) og ut fra det kunne forutsi neste mens 1. dag. Begge mine to svangerskap satt som et skudd på første forsøk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
menstruasjon Suann Spørsmål og svar 3 26-08-11 16:23
Utskeielser og menstruasjon Tufso86 Fysisk og mental helse 0 07-08-11 19:42
Vektoppgang under menstruasjon lillepus18 Ketolysekuren 24 21-05-11 10:02
Forsinket menstruasjon cilemora Ketolysekuren 5 15-09-07 20:42
Menstruasjon og slanking Roxira Fysisk og mental helse 33 08-11-05 08:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no