Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gammel traver - ny bane

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-13, 19:02   #1
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Gammel traver - ny bane

Hei!

Har jo tidligere hatt stor suksess med lavkarbo, som etter en personlig smell i veggen, døra OG asfalten endte med +30 kg og høykarbo. Vi snakker skyskrap-høyde.
Uansett, nå er det på tide å sadle opp hesten igjen. Nå er jeg to år eldre, vært gjennom mye på denne tiden og det beste av alt er at jeg har klart å endre tankesettet fra vekt og veiing til helse og positive mål.

Etter at jeg hadde spist frokost på søndag, hvilket kort fortalt bestod av fem formloffskiver med smør og nugatti, konstaterte jeg at jeg enda ikke var mett. Da tok jeg en tom Rema-pose og kasta alt av pasta, brød og godter osv., og siden da har jeg faktisk holdt meg relativt sterk. Noe annet er faktisk ikke et alternativ

Så kommer alle spørsmålene:
Hvorfor kom jeg i ketose allerede mandag?
Husker kroppen? Går overgangen lettere?

Har bare hatt mild hodepine, mot steeeerk hodepine over flere dager tidligere i overgang til ketose. Utslag på stix og ånde.
Vekt ned 2,2 kg siden søndag kveld (vannvekt) og 1,9 cm inn rundt midjen.
Trener med min Ab Doer Twist 30-60 minutt hver dag i denne perioden også.
Energi på topp, humør på topp, pågangsmot og indre gudinne-styrke

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 19:54   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gammel traver - ny bane

Dette er vel veldig individuelt, så ingen kan svare på om det er sånn eller sånn. Det ser vel kanskje ut som at din kropp taklet overgangen bedre enn sist? At du kom i ketose så raskt er vel ikke noe rart, egentlig.. Skal ikke være noe problem å tømme glykogenlagrene i løpet av en dag. Jeg kommer alltid i ketose i løpet av dagen, om jeg kutter karbohydratene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 21:16   #3
Jeiform
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 72
Jeiform er ny på veien

Sv: Gammel traver - ny bane

Velkommen tilbake :-) - og lykke til!

Jeiform er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:23   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Gammel traver - ny bane

Kroppen din er jo allerede "opplært" til å gå på fett, så da er det ikke rart at den omstiller seg lettere denne gang. Jeg tror det er fornuftig å tenke helse og overskudd, vekten justerer seg helt av seg selv når du spiser rett. Og tenk livsstil, ikke diett!

Lykke til, du vet jo selv hvor bra dette kan bli bare du tar de rette grepene!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 18:15   #5
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gammel traver - ny bane

Tusen takk for oppmuntrende og oppklarende innlegg Dette går strålende

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 18:33   #6
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gammel traver - ny bane

Velkommen tilbake. Godt å sjå deg igjen!
Alltid trist å høre at våre venner og "medsammensvorne" her har falt av og gått opp i vekt, men desto kjekkare å sjå dei tilbake. Eg strever sjølv no, med stor vektauke på kort tid, men det er berre å tråkke bremsene i bånn og svinge tilbake til rette vegen. Dette klarer sterke jenter som oss!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 23:05   #7
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gammel traver - ny bane

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Velkommen tilbake. Godt å sjå deg igjen!
Alltid trist å høre at våre venner og "medsammensvorne" her har falt av og gått opp i vekt, men desto kjekkare å sjå dei tilbake. Eg strever sjølv no, med stor vektauke på kort tid, men det er berre å tråkke bremsene i bånn og svinge tilbake til rette vegen. Dette klarer sterke jenter som oss!

Hei igjen! Kjekt med "kjente" fjes også, da!
Ja, det er ikke lett å falle av og se det tallet øke og øke og aldristoppeeeee!
Men så finner tiden ut at "nå er det på tide" og så må man egentlig bare lytte til seg selv og prøve igjen. Heldigvis(!) har jeg jo kunnskapen jeg trenger på det som er kjent. Sist jeg var aktiv i forumet var vel juni to år tilbake. Eller, kanskje det var tidligere. Husker ikke. I alle fall gikk jeg ned fra 112-90 kg på 7 mnd, og selv om det er et stort og greit tall i og for seg, så tok det ikke hodet med seg. Prøver igjen - og denne gangen skal hodet følge med

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 00:32   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Gammel traver - ny bane

Hei og velkomen tilbake! Vi er fleire som har tryna i høgkarbosalaten, for å seie det slik. Lykke til, verkar som du er godt i gang!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 08:33   #9
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gammel traver - ny bane

Hei og takk for kommentar
3.1 ned fra søndag, og jeg er fornøyd med tempoet. Første gangen jeg starta ketolysen falt jeg 6-7 kg første uken. Jeg har ikke tisset unormalt mye slik som jeg har gjort tidligere i overgangene, så jeg lurer på om det ikke har begynt å gå rett på forbrenning? Kanskje litt i alle fall. Det spiller egentlig ingen rolle, nedgang er nedgang. -2,8 cm på midjemål, det er jeg og klærne mine veldig glade for

Jobb i dag, men varmt og solsteik - ønsker alle en fin dag

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 17:24   #10
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gammel traver - ny bane

Masse lykke til. Dette kommer til å gå kjempefint. Mitt råd er å leve strengt så lenge du skal ned i vekt. Jeg er hvertfall dårlig på utskeielser enten det er høy eller lavkarbo . Ser ut som at du har kommet godt i gang. Masse lykke til

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har skiftet gir / endret bane sylwester Lavkarbo generelt 11 14-07-11 11:24
Ny her, men gammel traver i slankemiljøet Libelle Spørsmål og svar 2 19-03-09 23:37
VG's slankeforum og 100 runder på bane Goggen Generell ernæringsdebatt 32 16-02-09 20:45
Gammel traver, men likevel fersk ... Tusta85 Ketolysekuren 14 26-11-08 08:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no