Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-10, 21:39   #26
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Jeg syns det er så kjipt at man helst skal gå ned en halv kilo i uka. Da tar det jo hundre år når man har litt man skal ned. Men vil jo selvfølgelig ikke slepe huden min etter meg når jeg går heller.
Tror det kan være vanskelig hvis man går ned mer og så må øke inntaket med karbo for å bremse litt. Vet ikke om jeg hadde klart det, for man vil jo gjerne ned fort.
Men det beste er vel å gjøre det som er best for hud og mind også

Ser at jeg hadde mye å si her, står jo Eline nedover hele her

Jeg ser vi ikke følger de samme diettene, men jeg er også i ketose - men prøver og feiler litt mht antall karber og fett osv. Jeg vil også svært gjerne bli slank over natta men med tanke på hvor lenge jeg har vært overvektig så er det absolutt ikke lenge å vente på å gå ned. 5 kilo på 10 uker feks er jo egentlig fantastisk - og det beste er, vi forbrenner fett med fett

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:44   #27
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja, sant. Merkelig egentlig. Jeg har gått rundt og sett sånn ut lenge, men nå når jeg slanker meg, tenker jeg at jeg ikke skjønner hvordan jeg har klart å gå rundt og se sånn ut. Jeg er ikke ekstremt overvektig, men jeg ser på bilder som er tatt uten at jeg vet det og tenker "hvem er det flesket der?" Jeg vil nesten ikke gå ut av huset før jeg har gått ned litt. Rart at det er nå jeg tenker sånn, nå når jeg veier mindre enn jeg har gjort de siste to åra

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:50   #28
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

men med tanke på hvor lenge jeg har vært overvektig så er det absolutt ikke lenge å vente på å gå ned. 5 kilo på 10 uker feks er jo egentlig fantastisk - og det beste er, vi forbrenner fett med fett

Det er sant det der altså! Jeg er sånn som vil være slank den dagen jeg begynte å slanke meg, men som du sier så gjør jo ikke noen måneder som overvektig noe fra eller til. Jeg har jo slitt med vekten i rundt åtte år allerede. Om jeg blir slank nå eller om jeg blir slank til jul går jo tross alt ut på ett - men det har jeg ikke tid til å vente på.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:51   #29
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Ja, sant. Merkelig egentlig. Jeg har gått rundt og sett sånn ut lenge, men nå når jeg slanker meg, tenker jeg at jeg ikke skjønner hvordan jeg har klart å gå rundt og se sånn ut. Jeg er ikke ekstremt overvektig, men jeg ser på bilder som er tatt uten at jeg vet det og tenker "hvem er det flesket der?" Jeg vil nesten ikke gå ut av huset før jeg har gått ned litt. Rart at det er nå jeg tenker sånn, nå når jeg veier mindre enn jeg har gjort de siste to åra

Det er sant det der. Jeg også skammer meg nesten mer av vekten min når jeg slanker meg enn når jeg ikke gjør det. Merkelige greier.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 00:14   #30
pheona
Medlem
 
pheona sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 145
pheona er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Heisann og hoppsan!
Jeg begynte 1. februar, og har til nå gått ned 6.5kg. Er super happy!
Samboern min spurte meg i går; om vi skulle skeiet ut nå... hva ville du ha spist da?
Jeg måtte faktisk tenke lenge... og svarte tilslutt indisk! Da sa han til meg: ja.. Indisk tror jeg ville vært mitt valg også. kunen godt droppa risen. men ikke Nan... Hehe..
Litt morsomt at jeg faktisk måtte tenke etter så lenge før jeg kom på hva jeg ville ha skeiet ut med! Tror det er en bra indikator på at dette er det rette for meg

__________________

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 06:37   #31
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Tro meg - det er "dyrt" på vekta å skeie ut Jeg ramla på fylla lørdagen og jatta ut av ketose og opp i vekt

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 08:29   #32
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ny her jeg og, begynte ca 15. februar og har gått ned snart 3 kg. Jeg stortrives med maten, for første gang er jeg ikke sulten hele tiden eller drømmer om neste måltid og hva jeg skal lage som snacks.
Indisk er forresten utrolig digg, og klarer du deg uten ris og nan så er det lett å lage lavkarbo tikka masala.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:46   #33
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Heia å gratulere med gode resultater allerede Jeg starta selv på ketolyse den 8 februar og har til nå tatt av 6 kg Er suuper fornøyd
Men jeg henger meg på at når jeg er på slanker`n så er jeg mye mer opptatt av kropp og vekt (i negativ forstand)

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:26   #34
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg tror å bli opphengt i vekt er ganske naturlig, men legg merke til at stress kan være en partystopper. Gjem vekta en stund, finn heller fram målebåndet

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:14   #35
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg er faktisk overrasket over hva jeg savner mest. Jeg trodde at det kom til å bli cola, potetgull, sjokolade og pizza, men faktisk så er det tyggis! Jeg fant jo ut etterhvert at jeg kan lage lavkarbopizza, men det er faktisk ikke så om å gjøre som jeg hadde trodd. Oppturen er jo at jeg kan lage hvitløks rømmedressing og lesse på med god samvittighet da.

Tandoori kan du også lage med creme fraishe og tandoorikrydder. Kjempegodt. Jeg bruker kylling så klart, paprika, purre og minimais til og gratinerer det i ovnen med ost på. Fikk tipset fra Almyrida her inne. enkelt og veldig godt.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:27   #36
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Det er vel masse karber i minimais?!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 15:00   #37
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg visste ikke at vi ikke kunne spise tyggis Jeg spiser extra white greia nesten hver morgen. Ikke noe problem å slutte med, men visste ikke at det gjorde noe.
Jeg savner sjokolade og ris mest. Og grovt brød. Men jeg gidder ikke ta en dag og kose meg med det, for tar jo en del dager før man er inne igjen. Jeg drakk noen glass vin fredagen som var og spiste et par sånne små kjeks med bittelitt karbo, selvom jeg ikke gikk så mye over på karbo, så tok fem dager før vkta begynte å gå ned igjen. Så anbefaler ikke å ta sånne dager.
Men når jeg har gått ned det jeg skal, så skal jeg unne meg litt sjokolade og sånn i ny og ned. Jeg vil heller veie litt mer og spise noe jeg har lyst på innimellom. Mange sier jo her at det er en livsstilendring, og selvfølgelig er det det, men jeg vil faktisk ikke gi opp alt sånt for alltid.
Men skal ned mine kilo først og så kan jeg ta meg noe på lørdagene etter det, tenker jeg.
Noen som har en god oppskrift på indiske sauser? Alle tørr sausene jeg ser er fulle av karbo

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:57   #38
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Det er vel masse karber i minimais?!

Nå fant jeg ikke karboinnholdet, men jeg har hørt at minimais er trygt, men at mais skal unngås.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:58   #39
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Nå fant jeg ikke karboinnholdet, men jeg har hørt at minimais er trygt, men at mais skal unngås.

Jeg husket akkurat at jeg har hermetisk minimais i skapet og sjekket på den. 2,5 karbo pr 100 gram.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:51   #40
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Noen som har en god oppskrift på indiske sauser? Alle tørr sausene jeg ser er fulle av karbo

http://forum.lavkarbo.no/showthread....168#post837168 - denne liker jeg.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 21:03   #41
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Flott! Takk

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 21:07   #42
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

garam masala går igjen mange steder, kan man kjøpe det på matbutikkene? Maser fælt her nå, men må spørre

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 21:13   #43
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja, Meny har ihvertfall, ICA har nok og

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 23:16   #44
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Det skal jammen jeg også se om jeg finner. Er så glad i ...masala.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 06:03   #45
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Tro meg - det er "dyrt" på vekta å skeie ut Jeg ramla på fylla lørdagen og jatta ut av ketose og opp i vekt

Kan med glede faktisk meddele at jeg er inn i ketosen igjen, og vekta har begynt nedover Ikke til laveste notering men minus 1,3 kilo fra i går (jada...vet at det bare er vann )

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:06   #46
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Du er heldig, steg for steg. Vekta mi har så og si stått stille siden forrige fredag! Hva er det for no tull?! Spiser akkurat det samme, så og si, som jeg gjorde første uke. Startet forrige fredag, fikk ned 3,1 kg, og i morgen er det fredag igjen og har ikke gått ned noe mer
Vet at man kan gå ned i cm, men jeg har målt meg og føler at jeg måler litt forskjellig hver gang, så vanskelig å si. Noen ganger kanskje jeg strammer litt mer eller litt mindre eller måler noen mm forskjell. Så det er til ingen nytte. Nå er jeg litt oppgitt

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:28   #47
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja, hehe, akkurat sånn tenker jeg om å bruke målebånd også. Jeg vil jo bli mindre fra gang til gang så tenker det er lett å ta av noen cm bare fordi man trekker inn magen litt

  Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:31   #48
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg har ikke skeiet ut, men likevel har jeg bare gått ned 300 gram siden forrige helg, så det har begynt å gå sakte nå. Selv om jeg egentlig tror at jeg får i meg nok fett (rundt 150 gr) så tror jeg at jeg skal prøve å øke litt, for jeg plages med å holde magen i gang. Mange skriver jo at vekttapet går veldig i rykk og napp, så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og håpe at det kommer et rykk om ikke lenge.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:33   #49
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg har stått stille på vekta i 2 uker før jeg registrerte laveste vekt forige lørdag - men jeg har også målt så jeg ser hvor mange cm jeg går ned fra uke til uke.

Mht vektnedgang kan det være at musklene holder igjen litt vann. Hvor du er ihht mens syklus osv osv. Så fortvil ikke

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:35   #50
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Jeg har ikke skeiet ut, men likevel har jeg bare gått ned 300 gram siden forrige helg, så det har begynt å gå sakte nå. Selv om jeg egentlig tror at jeg får i meg nok fett (rundt 150 gr) så tror jeg at jeg skal prøve å øke litt, for jeg plages med å holde magen i gang. Mange skriver jo at vekttapet går veldig i rykk og napp, så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og håpe at det kommer et rykk om ikke lenge.

300 g er jo kjempebra på en uke. Husk nå på kjære medfebruarstartere at det anbefales faktisk ikke å ha mer enn 0,5 kg i vekttap pr uke ( i gjennomsnitt) Huden og psyken skal også følge etter vet dere

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no