Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kjempesint!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-11, 19:16   #51
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Kjempesint!

Grand Prix er forsåvidt greit det, men når han fordømte Per Sundnes trøkker trynet sitt borti tv ruta, da koker det over for meg. En større idiot skal man jaggu meg lete lenge etter.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:16   #52
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Grand Prix er forsåvidt greit det, men når han fordømte Per Sundnes trøkker trynet sitt borti tv ruta, da koker det over for meg. En større idiot skal man jaggu meg lete lenge etter.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:18   #53
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Kjempesint!

Ps.. jeg mener ikke at de med pco sliter psykisk - bare så det er klart. Det gjelder meg selv

Skal kose meg med bringebær nå Gerd

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:19   #54
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

Ps.. jeg mener ikke at de med pco sliter psykisk - bare så det er klart. Det gjelder meg selv

Skal kose meg med bringebær nå Gerd

Bringebær...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:01   #55
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Grand Prix er forsåvidt greit det, men når han fordømte Per Sundnes trøkker trynet sitt borti tv ruta, da koker det over for meg. En større idiot skal man jaggu meg lete lenge etter.

Synes han er kos jeg!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:11   #56
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Makan! Jeg elsker Per Sundnes!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:17   #57
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har ikke skrevet noe hverken til deg eller rettet til deg i denne tråden, så ta det helt med ro Skarpt.. Ikke skarpt.. Det kommer ann på øyet som ser.

Ville bare forsvare hun det ble skrevet skarpt til jeg,vet det ikke var rettet mot meg.Vet det kan være øyet som ser,men jeg syns det var skarpt skrevet.Endel av kommentarene hun fikk.Jeg tar det helt med ro jeg.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:20   #58
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Kjempesint!

få ut litt sinne jeg ogå, jeg er sint på meg selv for vekten har begynt og peke feil vei. så jeg har gått og vært små sur i hele dag, så da gikk jeg i tenke boksen. det vil si på soffa.n under pleddet (ikke akkurat boks)
og kom frem til at jeg har spist veldig feil de siste dagene. så etter 1time så så jeg feilene mine og er klar til og ta tak i det igjen
så når er alt mye bedre
trenger den "tenke boksen" i blandt når jeg blir sint for noe.

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:20   #59
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Makan! Jeg elsker Per Sundnes!

Næææhhh......

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:20   #60
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

få ut litt sinne jeg ogå, jeg er sint på meg selv for vekten har begynt og peke feil vei. så jeg har gått og vært små sur i hele dag, så da gikk jeg i tenke boksen. det vil si på soffa.n under pleddet (ikke akkurat boks)
og kom frem til at jeg har spist veldig feil de siste dagene. så etter 1time så så jeg feilene mine og er klar til og ta tak i det igjen
så når er alt mye bedre
trenger den "tenke boksen" i blandt når jeg blir sint for noe.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:21   #61
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ville bare forsvare hun det ble skrevet skarpt til jeg,vet det ikke var rettet mot meg.Vet det kan være øyet som ser,men jeg syns det var skarpt skrevet.Endel av kommentarene hun fikk.Jeg tar det helt med ro jeg.

Nå har jeg lest hele tråden atter en gang og kan ikke se et eneste skarpt svar...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:25   #62
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå har jeg lest hele tråden atter en gang og kan ikke se et eneste skarpt svar...

Det er vel noe i det Nellie sa,det er øyet som ser.Vi oppfatter ting forskjellig.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:26   #63
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Jupp Men det er ikke det denne tråden hander om

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:30   #64
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jupp Men det er ikke det denne tråden hander om

Nei den handler om det trådstarter "utålmodig" skrev. Ikke om Grand Prix heller.Så tråden har vel sporet litt av da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:33   #65
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempesint!

Mye gøyere å krangle om ting som er irrelevante.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:33   #66
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Mye gøyere å krangle om ting som er irrelevante.

Jepp

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:39   #67
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jepp

Jeg syns ingen har kranglet jeg nå,bare svart pent på innleggene.





Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 21:45   #68
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Kjempesint!

Det er hvertfall godt å kunne blåse ut litt til folk i sammme båt

HABA HABA !! Stemme no innmari bra her det! Mange små seiere ---------- blir til en stor!!

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 21:46   #69
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

Det er hvertfall godt å kunne blåse ut litt til folk i sammme båt

HABA HABA !! Stemme no innmari bra her det! Mange små seiere ---------- blir til en stor!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 22:34   #70
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

Det er hvertfall godt å kunne blåse ut litt til folk i sammme båt

HABA HABA !! Stemme no innmari bra her det! Mange små seiere ---------- blir til en stor!!

Det er sant.






Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 08:42   #71
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempesint!

Tilbake til tema


Hvrodan er stoffskifte ditt?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:08   #72
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Kjempesint!

Meg du spør? Har funnet fram et prøvesvar som er et år gammelt. Har nå nettopp tatt nye prøver som jeg venter resultat på. Stoffskiftet er innenfor normalverdier. Høye verdier på magnesium og lymfe og skyhøyt kolesterol, (som har bedret seg etter medisin) Det som overrasket meg var at også insulinnivået var ok.
Men jeg har mange av symptomene på lavt stoffskifte, da mente legen at om jeg begynte på medisiner for det, ville det vare livet ut. Jeg snakket en gang med en laboratoriesjef på et sykehus, han mente mange som ligger i grenseland på stoffskifteverdier ville fått et nytt liv ved å starte behandling. Men leger ser på blodverdier og behandler ut fra det.

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:17   #73
Klådia
Juniormedlem
 
Klådia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 41
Klådia er på en erverdig vei

Sv: Kjempesint!

Jeg er på ingen måte enig i at å gå ned til 1000 kalorier pr dag er noen god idé, men vil påpeke til dere som er så sjokkerte over at noen kan gi det rådet, at Torkil selv foreslår dette som trinn 3 hvis man ikke har utslag på ketolysestixen (og selvfølgelig da også manglende vektnedgang...) (side 85 i Ketolyseboken).

Trinn 1:
- Reduser den daglige mengde karbohydrater til 10 gram pr. dag
- Reduser inntaket av koffein

Ved fortsatt manglende utslag på ketolysestix

Trinn 2:
- Spis maksimalt 10 gram karbohydrat pr. dag
- Spis mer fett
- Reduser litt på mengden av mat

I de få tilfellene der tiltak nr 1 og 2 ikke har ført til utslag på ketolysestixen, gjennomfører du følgende i 3 dager:

Trinn 3:
- Reduser kaloriinntaket til 1000 kcal pr. dag
- Størstedelen av kaloriene skal komme fra fett

__________________



Sist redigert av Klådia : 30-01-11 kl 10:33. Årsak: henvisning til bok
Klådia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:37   #74
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempesint!

Det har vel litt med sammenhengen rådet er gitt i også. Det sier jo sitt at Torkil anbefaler alle disse andre grepene før det i det hele tatt blir snakk om en såpass streng kalorirestriksjon. Ekstreme tilfeller, krever ekstreme tiltak, og det er jo kjent at enkelte må titte på kaloriene sine. Det blir bare feil når det er det første rådet man gir. I tillegg anbefaler han vel å ta en titt på såkalte "partystoppere" før man i det hele tatt kommer til disse tre punktene du lister opp. Og som du selv skriver anbefaler han å teste ut dette med en så streng kalorirestriksjon i tre dager. Det som blir feil er vel altså at enkelte går rett på rådet om å spise 1000 kcal om dagen.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:48   #75
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Det er ingen som blir sjokkerte over det rådet. Men jeg blir veldig oppgitt over at folk mangler så lite innsikt i hva som er godt for kroppen og hva som ikke er det, at de slenger rundt med råd om å gå ned til 1000 kalorier, totalt ukritisk.

Ingen dør av å spise 1000 kalorier om dagen og det er det ingen som har påstått heller, men å anbefale det til alle og enhver som står litt stille, det burde folk være veldig forsiktig med. Og at enkelte ikke ser det, det er urovekkende i segselv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no