Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-11, 16:02   #1
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Neste fredag er det min tur til å ha med fredagskos til personalrommet.
Nå bruker aldri jeg å spise av fredagskosen, så jeg kunne like godt ha bakt noe høykarbo til de andre.
Men så har jeg litt lyst til å servere dem lavkarbokake så kan jeg ta en liten bit selv også når jeg først må ha med noe.
Men hva baker jeg?
Kunne tenkt meg å bake en kake som er litt stor, som ser god ut og smaker godt,men med få karber

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:04   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Ostekake?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:04   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Fedons franske sjokoladekake!
Eller du kan lage rabarbra smuldrepai med krem til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:05   #4
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Dæven, så kjappe dere er
Noterer flittig her

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:27   #5
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Jeg har laget om en høykarbokake til lavkarbokake og den er aldeles nyyydelig. Ikke en eneste som tror de spiser lavkarbokake

Sjokoladekake med bringebærtopp

Bunn 2 plater lys sjokolade fra Sukkerfritt = 150 gr
2 plater mørk sjokolade 70% fra freia, = 200 gr(eller annen mørk sjokolade fra eks. Sukkerfritt om du skal ha minst mulig karbohydrater).
220 gr smør

smelt dette sammen over svak varme og avkjøl det litt

pisk 8 egg til eggedosis, tar ca 5 -10 min

rør sammen eggedosis og sjokolade og slå over i en smurt form 20 cm i diameter.

Ha aluminiumsfolie rundt formen på utsiden så ikke vann slipper inn

Varm opp vann i langpannen i komfyren og sett formen oppi, la stå 25 min på 140 grader.

La den stå over natten i kjøleskapet, (er ikke helt nødvendig men den blir enda bedre når den får stå en stund)

Pisk ca en 6 dl kremfløte med ca 1 dl søtning, jeg bruker halvt om halvt med sukrin og splenda.

Legg 5 plater gelantin i kaldt vann ca 5 – 10 min. Ha dem deretter i ca 120 gram av den oppvarmede bringebærpurreen, (usøtet da det er så mye søtning i kremen)


Usøtet bringebærpurre:
Jeg brukte frosne bringebær som jeg varmet opp og moste med stavmixeren, laget mye og brukte resten til syltetøy etterpå, (hadde i søtning da altså )


Avkjøl bringebærpurreen litt og ha bland den litt og litt inn i kremen. (Kremen kan da se ut som om den skiller seg, men dette er ikke noe feil).

Hal kremen over kaka og sett kaldt i noen timer.

Ha bringebær over som pynt, gjerne så mye at det dekker hele kaka da bringebærene er nydelig til kaken.

Ett kakestykke vil inneholde ca 7.5 karbohydrater i den utgaven jeg laget om kakestykkene ikke ekstra store.
Med sukkerfritt sin mørke sjokolade vil stykkene inneholde ca 3.3 karbohydrater pr stykke.

(Fikk desverre ikke til å legge inn bilde)

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:59   #6
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Hva med denne: http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...oladebunn.html ?

Den skal jeg lage til bursdagsbesøket mitt neste helg, gleder meg til å prøve ut! De to BESTE kakene (sjokolade+ost) i en, kan jo ikke bli bedre? hehe Lykke til!

Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:02   #7
marionilona
Medlem
 
marionilona sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 124
marionilona er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Eller denne: http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...oladefyll.html
HELT fantastisk!!!

__________________
Besøk min blogg.

1. delmål: - 5 kg. CHECK!
2. delmål: Bmi på 24 (normalvekt).
marionilona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:03   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Suksessterte. Ingen tenker over at det er lavkarbokake engang.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:08   #9
amnesia
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
Innlegg: 84
amnesia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Kan anbefale denne ostekaken!!



Bunn:
250 gram skåldede mandler (hun skåldet ikke mandlene)
0,6 dl sukrin
0,7 dl smeltet smør

Mal mandlene i en kvern og bland det sammen med det andre, legg bakepapir i bunnen av en springform og trykk mandelblandingen godt ned i formen. Sett den kjølig i ca. to timer.

Men før kaken skal i ovnen må fyll nr 1 på:

Fyll 1
500 gram kremost (2 1/2 pakke Philadelfia eller 4 pakker Tine Kremost, eller nesten 2 pakker familie-philadelphia) – så fet som mulig
0,6 dl sukrin
2 store eller 3 små egg
Noen dråper natreen

Alt has i kjøkkenmaskin med kniv og mikses godt i ca 3 minutter, her ble stavmikseren brukt. Den skal bli mer kremete enn flytende, så kanskje det er bedre å bruke kjøkkenmaskin for dette fyllet ble ganske flytende.

Om den ikke blir tykk så ikke fortvil, bare hell den på bunnen og ha den i ovnen på 190 grader i 20 minutter. Den skal ha stivnet nå! Litt “dissete”.

Ta ut og la hvile i ca 15 minutter. Da rekker du å lage neste fyll:

Fyll 2
2 beger seterrømme
0,6 dl sukrin
1 Vaniljestang
Noen dråper natreen

Del vaniljestangen i to på langs og skrap ut frøene. Legg alt i kjøkkenmaskinen og miks godt, går også å vispe med en gaffel. Dette skal også bli kremete.

Ha over kaken, glatt pent på toppen og ha inn i ovnen på 250 grader i 10 minutter. Det øverste fyllet er ganske skjelvende når du tar den ut, men ikke flytende.
La kaken stå i romtemperatur i 5-6 timer (eller så lenge du kan) og i kjøleskap 12 timer før pynting/oppdeling.

Gelelokk
5 plater gelatin
3 dl ublandet fun light (her er det wildberries som er brukt)
Noen bær.

Les på gelatinpakken - de skal bløtes i kaldt vann ca. 5-7 min, vannet klemmes ut for så å varme dem i en liten kjele til de smelter. Ha i saften litt etter litt og bland inn bær til slutt.

Has i en bolle som settes i kjøleskapet til geleen er blitt kald eller har stivnet litt. Da kan den has på kaken, den stivnet ganske raskt

amnesia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 18:08   #10
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Mye snaddergodt her da, nå fikk jeg veldig lyst på kake

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 19:09   #11
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Jeg vil anbefale Gerds ostekake! Den blir vellykket hver gang, og jeg får alltid gode tilbakemeldinger! Er kjempegod med appelsinsmak og gjerne med litt rørte bær til.

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 19:12   #12
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Siden mange er ganske var for sukrin-smaken, kan det være en ide å være litt forsiktig med for mye sukrin i kaken i denne sammenhengen. Kjedelig om det er det som får fokuset liksom

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:59   #13
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

Jeg har laget om en høykarbokake til lavkarbokake og den er aldeles nyyydelig. Ikke en eneste som tror de spiser lavkarbokake

Nå vet jeg ikke om det var det du mente med den setningen, men jeg synes ikke man skal la være å opplyse folk om at det er lavkarbokake man serverer. For det første er det en del som reagerer på søtstoffene. Jeg får skikkelig vondt, masse luft i magen og diaré resten av kvelden av maltitolen i sukkerfritt sine sjokolader. Det er ganske vanlig. Og så kan det jo hende det er andre lavkarbere eller diabetikere til stede som hadde satt pris på å få vite at det er lavkarbokake man serverer.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:06   #14
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Nå vet jeg ikke om det var det du mente med den setningen, men jeg synes ikke man skal la være å opplyse folk om at det er lavkarbokake man serverer. For det første er det en del som reagerer på søtstoffene. Jeg får skikkelig vondt, masse luft i magen og diaré resten av kvelden av maltitolen i sukkerfritt sine sjokolader. Det er ganske vanlig. Og så kan det jo hende det er andre lavkarbere eller diabetikere til stede som hadde satt pris på å få vite at det er lavkarbokake man serverer.

de som spiser kake hos oss vet at vi kun spiser lavkarbo så de trengs ikke å opplyses om det

jeg reagerer selv på maltitol, men ikke i den kaken slik jeg lager den med kun 150 gr sukkerfri sjokolade i hele kaken, for det blir så lite pr stykke at jeg ikke kjenner det engang
jeg har laget den med kun sukkerfritt sjokolade også, men da begrenset jeg meg til to stykker og merket ikke noen ting

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:14   #15
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Gerd's ostekake er superduper-god!!
(finner den under oppskriftene)

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:40   #16
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Snickerskaka mi er supergod. Ingen som vil kommentere annet enn, mmmmmmm denne var god. Oppskriften finner du på bloggen min. Bare til å dobble om du vil ha den i langpanne.


Sist redigert av Livsglede : 19-06-11 kl 21:57.
Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:16   #17
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?

Begynn her du

http://www.funksjonellmat.no/oppskrifter/

Jeg lagde Hannahs Kvæfjordkake! Hallo, love-it!

Tips: Kvern (i kaffekvern) sukrin og natreen-pulver i forhold 5:1 til melis, så får du en supersøt melis som smaker som vanlig melis uten "kjøle"smaken. Det blir så søtt at du kan halvere mengden du skal ha i oppskriften!

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbokake til langpanne? Forslag mottas Lil@ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 12-11-13 01:19
Lavkarbokake uten egg og melk? dakota Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 15-06-11 15:55
17. mai i morgen og jeg har bakt lavkarbokake *spm* MariaR83 Lavkarbo generelt 9 17-05-11 00:10
God lavkarbokake som serveres høykarbofolk Euphita Spørsmål og svar 3 09-05-11 20:31
Lavkarbokake med hemmelig ingrediens bjørnemor Kake/dessert og snacks 11 16-04-11 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no