Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose - surt blod?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-07, 15:14   #1
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Ketose - surt blod?

Jeg pratet såvidt med en kar i går som var så veldig mot slike lavkarbokosthold, da spesielt pga en påstand om at blodet blir surt under ketose, og dette kan rett og slett være livsfarlig . Har stort sett vært i ketose i et par mnd nå, og har ikke merket noen ubehageligheter (unntatt i overgangen fra mye karbo til lite karbo, da).

Er det noen som har litt innsikt i dette? Har jo lest en del om lavkarbokosthold etc før jeg begynte, men har aldri hørt akkurat dette argumentet før. Hadde satt stor pris på om noen kunne "opplyse" meg litt her.

Mvh,
Sonny

__________________
Livet er fett!!
Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:18   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - surt blod ?

Sikker på at han ikke blander ketose, og ketoacidose? Ketoacidose er farlig, men kontrolert ketose, som et lavkarbokosthold gir er ikke farlig

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:25   #3
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Ketose - surt blod ?

Er meget got mulig det jo..Han hadde bare et eksempel på en kvinne som nesten døde etter å ha vært på Atkinsdietten. Var en lege eller noe som hadde skrevet en artikkel utifra det, og fortalte da hvor forferdelig farlig denne ketosen var (legen brukte ordet ketose faktisk..)

Men ketoacidose, snakker vi diabetes etc. da? Skulle gjerne hatt forklart, gjerne helt enkelt, hvem som da evt. kan komme i ketoacidose og hvorfor, og hva som gjøre dette farlig i forhold til vanlig ketose.. Er litt grønn akkurat her ser du...

__________________
Livet er fett!!
Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:49   #4
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Ketose - surt blod ?

Alt du har ønsket å vite om ketose: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Håper dette blir oppklarende!

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:58   #5
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Ketose - surt blod ?

Tusen hjertelig! Leste denne på engelsk, men var noe jeg stusset på da "fag-engelsken" min ikke er særlig å skryte av Veldig oppklarende på norsk var det derimot. Takker!!

__________________
Livet er fett!!
Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:30   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - surt blod ?

Denne karen du har snakket med har blandet kortene her ja.. Ikke greit når folk ikke vet hva de snakker om

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:56   #7
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Ketose - surt blod ?

Ikke sant! Og så irriterer det meg at den jevne nordmann skal være så uuutrolig skeptisk hele veien. Alt annet en det tradisjonelle og etablerte er jo død og fordervelse. Jaja, er ingen som har fått Nobelpris av å ha den holdningen! :-)

__________________
Livet er fett!!
Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 18:14   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose - surt blod ?

Dette er faktisk riktig at blodet blir surt. Ketose virker veldig dehydrerende (mister mye kroppsvæske) og det fører til at en må drikke mye vann. Med stor væskeutskiftning mister du en del basiske mineraler som Natrium, Kalsium, Kalium og Magnesium. Natrium er det bare en fordel å miste for vi får mer enn nok gjennom maten som bordsalt, men Kalsium, Magnesium og Kalium trenger vi å få tilført ekstra med tilskudd.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 18:18   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - surt blod ?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Dette er faktisk riktig at blodet blir surt. Ketose virker veldig dehydrerende (mister mye kroppsvæske) og det fører til at en må drikke mye vann. Med stor væskeutskiftning mister du en del basiske mineraler som Natrium, Kalsium, Kalium og Magnesium. Natrium er det bare en fordel å miste for vi får mer enn nok gjennom maten som bordsalt, men Kalsium, Magnesium og Kalium trenger vi å få tilført ekstra med tilskudd.

Dette stemmer ikke i følge de blodprøvene jeg har tatt, men nå tar jeg tilskudd og da veier det vel opp.... Det er ikke første gang jeg hører folk snakke om at lavkarbo er farlig fordi man får surt blod hvor de da mener syreopphopning i blodet. Da er det ikke ketose de snakker om.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 09:54   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose - surt blod ?

Her snakkes det nok om to litt forskjellige ting. Det er forskjell på surt blod, og virkelig surt blod! Kristian snakker sansynligvis om en men minimal forsuring av blodet som skjer når man spiser mye kjøtt og drikker mye vann osv. Dette vil ikke legen se på en blodprøve. Ketoner gjør blodet surt, men dette kontrollerer kroppen ganske så nøye. Med mindre man er diabetiker sukkersjokk (ketoacidose). Da hoper ketonene seg opp sånn at blodet blir surt. Mye surere enn av å drikke mye vann. Det kan ikke skje som en følge av lavkarbo.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 12:03   #11
Mini-Logo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 20
Mini-Logo er på en erverdig vei

Sv: Ketose - surt blod ?

Eg har også undra meg over dette. Noko må jo skje med pH sidan me kan måla grad av ketose på ketostix(?) Eller er det andre parameter enn pH ein målar ved å nytta Ketostix?

Eg må også spørje om kvifor me produserar aceton, aceteddiksyre og betahydroksysmørsyre? Eg las dette ein stad. Eg las også at me produserar acetat, som er ein svak base. Eg reknar med å ha produsert eddiksyre, sidan acetat er baseresten, men kvar kjem dette frå? Nokon som kan litt kjemi?

Mvh
Hans-Ragnar

Mini-Logo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 12:16   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - surt blod ?

Ketostiksene måler antall ketoner i urinen, ikke pH!

Ved ketoacidose dannes aceton, trodde ikke man gjorde det ved kostindusert ketose!

Resten av spørsmålene er jeg ikke oppdatert nok til å svare på!
(20 år siden siste kjemi- time på ingeniørhøyskolen)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 12:32   #13
Mini-Logo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 20
Mini-Logo er på en erverdig vei

Sv: Ketose - surt blod ?

Takk for svar! MEN er du sikker på den målar tal ketonar i blodet? Eg vil gjerne ha ei litt meir komplisert framstilling, av di eg ikkje heilt ser føre meg korleis ein slik stick kan telja ketonlegema i urinen... Korleis kan den diskriminera frå andre ting, til dømes? Kan du gje meg ei litt meir komplisert forklåring?

Eg skulle også gjerne visst litt om acetonar (av di ein visstnok skal lukte dette etter kvart), og korleis dette vert danna i kroppen. Her er eit utdrag frå "lommelegen.no" der det vert skrive om nokre av dei biokjemiske prosessane. Dette vurderar eg som ganske så bra, men eg vil vite meir!! "Hjelp, hjeeelp!"

Kroppsfett (= lagrede triglyserider) blir brutt ned til glyserol og fettsyrer. Glyserolet omdannes videre til glukose (druesukker) i en prosess som heter glukoneogenese, og på den måten opprettholder man stabile blodsukkerverdier og energi.
Fettsyrene forbrennes og omdannes delvis til ketonlegemer. Når man har slike ketonlegemer i blodbanen, heter tilstanden "ketose".
På den måten vil man i praksis forbrenne kroppsfett raskt, mens muskelmassen ikke blir redusert, slik den ville gjort ved f.eks. faste.
Målet er jo ikke å slanke vekk muskler, for da går forbrenningen ned, men å redusere mengden kroppsfett.

Mini-Logo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 12:53   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - surt blod ?

Vet ikke så mye annet enn at det står i boken "Slankmed ketolysekuren" at ketonene lekker ut i urinen og kan påvises med stiks som måler mengden ketonstoffer i urinen!
Stiksen er jo laget med det for øyet å påvise ketoner, så hvorfor skulle den ikke kunne det?
Hvilke kjemikalier etc har jeg ikke peiling på!

Det lukter ikke aceton av noen på kostindusert ketose, men det stinker av de som har ketoacidose!
Vanlige ketostiks fra apoteket måler ketoner og sukker i urinen. De er laget med tanke på diabetikere som jo er de som er utsatt for ketoacidose!

Sorry at jeg ikke kan hjelpe deg mer!
Men nå ble jeg nysgjerrig også! Jammen bra man har internett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 01:10   #15
Mini-Logo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 20
Mini-Logo er på en erverdig vei

Sv: Ketose - surt blod ?

Joda. Det er ikkje tvil om at ketostixa målar ketose, men det var den bakomliggande forklåringa eg ville ha. Flott om nokon veit.

Eg må spørje vidare om dette med aceton/lukt av ein som er i ketose. Eg får stadig høyre at ketose er farleg pga det skjer ei opphoping av giftstoffar i kroppen. Stemmer dette? Kva giftstoffar er det snakk om og kva prosess er det? Eg kan crebssyklusen og fosforylering osb, og vil gjerne forstå det på eit biokjemisk plan. Nokon som veit?

Mini-Logo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 01:41   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - surt blod ?

Dersom dette er så viktig for deg, kan du vel sende en pm til dr. Torkil å spørre han!
Se i medlemslisten på Torkil!

De fleste av oss er veldig fornøyde bare dette virker og er ikke så opphengt i hvorfor det virker!

Hadde det vært så farlig som enkelte tro, hadde mange av oss ikke levd i dag!

Ketoacidose er livsfarlig, kostindusert ketose er anerkjent og trygt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:17   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - surt blod?

Jeg skulle ønske jeg kunne svare deg på de intrikate spørmålene, vil nesten oppfordre deg til å starte en ny tråd, for det finne mange her inne med store kunnskaper! (Samt at jeg ble litt nysgjerrig sevl).

Men jeg tenker uansett at det evolusjonert sett ikke er mulig at ketose er farlig, da menneskene før jordbruket levde i lengre perioder i ketose, da kosten i store deler bestod av kjøtt. Det har gått for kort tid fra vi begynte å produsere og innta kornprodukter og etterhvert raffinert mat og sukker til at vi genetisk sett er tilpasset et sånt kosthold.

Jeg for min del har stort sett vært i ketose i tre år, har ingen mineralbrister, og om jeg skulle ha opphopninger av gift i kroppen, så ville jeg vel kanskje merka det nå?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:25   #18
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - surt blod?

Glem heller ikke at man behandler medikament-resistent epilepsi med ketogendiett. Da er man i ketose hele tiden, og det er omleggingen av stoffskifte (det at man blir basisk) som faktisk er beskyttelsen mot anfall. Dette virker bra på noen, ikke så bra på andre. Hvorfor vet man ikke
Ketogendiett blir stort sett startet på Statens senter for epilepsi (men også på andre somatiske sykehus). Hadde det vært farlig å være i ketose, ville ikke dette vært en aktuel behandling.
En del blodprøver vil gi merkelige svar når man er på ketogendiett, blandt annet de ultralange fettsyrene.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:51   #19
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Ketose - surt blod?

Det har og er mye snakk om syre-base-dannende kosthold. Har ikke blitt helt klok på dette, men dette er noe jeg tror på helt generelt. At noe type mat forsurer oss littegrann og annen type mat danner baser.
Kroppen er helt avhengig av at blodet holder en pH mellom 7,35 og 7,45. Dette regulerer kroppen selv gjennom flere mekanismer. Blandt annet ved bruk av basiske lagrede stoffer som Natrim, Kalium, Calsium, Magnesium, etc.

Surt miljø er fordelaktig for bakterier og sopp slik jeg forstår det, men basisk miljø er naturlig bakterie og sopphemmende. Man mener at basisk miljø i kroppen gir bedre helse. Noen drar faktisk frem at hovedårsaken til kreft er surt miljø og soppdannelser. Jeg vet ikke, men vi vet jo faktisk ikke hva som i første omgang setter igang en feilprosess i kroppen som kreft er. Og kosthold kan ikke avskrives som medårsak; heller ikke genetikk eller disponering. Nok om det...

Blodet er også normalt kapslet inn i blodårene og jeg har lest at noen mener åreforkalkning faktisk er behovet for å skille av blodet fra vevet ellers. Jo surere vev jo tykkere årevegger.
Vann er pr def 7 i pH, men måler man drikkevann rundt om vil man sikkert finne store avvik fra dette. Drikk litt brus så blir det et surt sjokk ;-) farris er samme sak. Det går relativt enkelt å sjekke sitt vann og evt tilsette helt ufarlig base i drikkevannet slik at man utligner evt annen forsuring av kroppen.

Generelt er høykarbo mat forsurende, mens jo grønnere grønnsaker, jo mer basedannende er det. Kjøtt danner syre, frukt er litt hit og dit, fett er litt hit og dit.

Så et kosthold med mye grønsaker og lite karbo vil hjelpe ift et klassisk høykarbo kosthold vi har i Norge (brød og mel). Så kan ikke forstå at lavkarbo skal være så ille, heller bedre.

Antagelig kommer man meget langt med å sjekke drikkevannet og passe på at man har en pH i det som er over 7,5. Da vil man hjelpe blodet å holde seg der det skal uten å tære på skjelettet.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 14:55   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - surt blod?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Surt miljø er fordelaktig for bakterier og sopp slik jeg forstår det, men basisk miljø er naturlig bakterie og sopphemmende.

Det kan vel ikke stemme helt!
Man surgjør jo urinen ved UVI fordi bakteriene ikke vil leve i surt miljø!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 16:14   #21
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Ketose - surt blod?

Surt miljø er vanskelig for bakterier å overleve i. Om dette gjelder sopp er jeg mer usikker på, men antar det har noe å si hvilken type sopp det er. Vi jenter får jo gjerne soppinfeksjoner av å vaske oss (for ofte) med (basisk) såpe.. Må nevnes at jeg har gått fra 3-5 infiserte svettekjertler og andre infeksjoner i huden rundt omkring på kroppen, til null, og det på ketogent kosthold

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..

Sist redigert av frifuggel : 05-12-09 kl 17:00.
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 16:54   #22
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Ketose - surt blod?

Jeg kom visst med en for forenklet versjon. Surt miljø er fordelaktig i feks mage og tarm og dette fikser magen selv når man er i balanse. Det er mange mer eller mindre lokale system i kroppen med egen pH. En total såvidt basisk pH i kroppen som helhet sies å gjøre at kroppen fungerer best og derved påvirker vel pH indirekte motstandskraften mot bakterier og sopp.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 18:35   #23
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketose - surt blod ?

Opprinnelig lagt inn av Mini-Logo, her.

Eg får stadig høyre at ketose er farleg pga det skjer ei opphoping av giftstoffar i kroppen. Stemmer dette? Kva giftstoffar er det snakk om og kva prosess er det?

De personene som stadig forteller deg dette burde vel også vite hvilke giftstoffer det skulle være snakk om?

  Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 00:35   #24
Mini-Logo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 20
Mini-Logo er på en erverdig vei

Sv: Ketose - surt blod?

Det var mangel på kunnskap om skilnaden mellom ketoacidose og ketose. Ho var redd for syreopphpinga, men no har fornuften sigra. Eg skreiv ut nokre ark og synte ho. Alt er vel!

Mini-Logo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 01:13   #25
Mini-Logo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 20
Mini-Logo er på en erverdig vei

Sv: Ketose - surt blod?

Alt var dog ikkje vel. Eg slit med ei problemstilling som omhandlar skilnaden på ketose og ketoacidose. Er det nokon som veit kvifor den ketogene dietten ikkje vert anbefala til personar med diabetes? Eg veit kva som kjenneteiknar diabetes, men har ikkje forståing for kva rolle insulinet har med pH-reguleringa å gjere... Eg forstår det slik at det sure blodet er faremomentet for ein med diabetes, men kva rolle spelar karbohydratar og insulin i samband med danning av ketonlegemar som forsurar blodet?

Mini-Logo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Dahlqvist Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 22:01
Ny her og med ketose gulrotklara Spørsmål og svar 19 12-02-09 14:37
Å gi blod når man går på Skaldemann? Goggen Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 22-05-07 12:26
Ketose?? Sissi Induksjonen 1 04-01-07 23:54
På vei til ketose??? Georgine Lavkarbo generelt 4 28-02-06 19:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no