Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Allergiske barn og lowcarb

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-06, 19:01   #1
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Allergiske barn og lowcarb

Jeg driver og skal endre noe på kostholdet til ungene.. mindre brød, pasta og poteter og mer sunn mat

Men minsten er allergisk mot egg, tomat og alle nøtter. Særlig egg inngår jo i mange matretter med lowcarb, både brødoppskriftene, pannekaker, vaffler og slikt som barn liker...

Noen som sliter med det samme og som har funnet på noen lure løsninger de vil dele med meg?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 23:20   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Allergiske barn og lowcarb

nå erikke jeg noe barn da, men kan vel kanskje si at jeg sliter litt med at jeg ikke kan spise egg og produkter med melkesukker. Det meste inneholder jo dette, så det er et problem. Jeg spiser ofte bare youghurt til frokost, og har i litt kli (går sikkert med atkins frokostblanding viss den er uten nøtter) ellers har jeg spist cottage cheese da, men det smaker kanskje litt sært til et barn?

jeg er kjempedålig på å finne på slikt selv, og har blitt så matlei at jeg vet ikke hva, så dersom det er noen som har forslag så komgjerne med dem...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-03-06, 16:34   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Allergiske barn og lowcarb

Det går jo mye i egg fordi det gjør det lett å lage mat som er "kjent og kjær", - samtidig som at egg er veldig næringsrikt.

Men det å legge om kostholdet til barna dine kan gjerne føre til at allergien endres eller forsvinner helt når ikke kroppen / hormonsystemet lengre belastes med raffinert mat. Det står mye om hormoner i enkelte av lavkarbobøkene der ute. Følg med allergiene etterhvert som kostholdet endres.

Tips til mat: kjøttdeig og annet kjøtt. Fisk og fugl. Ost, hel-melk og fløte. Hel-kornprodukter. Viktigst av alt er å få i barna nok fett, fra naturlig kaldpressede oljer (Oliven, raps og avokado). Kokos og melkefett er også bra.

Så lenge barna ikke er er veldig overvektige så trenger en ikke være for restriktiv med komplekse karbohydrater. Det viktige er å tilføre rikelig med byggestener som proteiner og naturlig fett, samt å unngå sukker og rafinerte produkter.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 11-03-06, 18:13   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Allergiske barn og lowcarb

Opprinnelig lagt inn av HP

Det går jo mye i egg fordi det gjør det lett å lage mat som er "kjent og kjær", - samtidig som at egg er veldig næringsrikt.

Men det å legge om kostholdet til barna dine kan gjerne føre til at allergien endres eller forsvinner helt når ikke kroppen / hormonsystemet lengre belastes med raffinert mat. Det står mye om hormoner i enkelte av lavkarbobøkene der ute. Følg med allergiene etterhvert som kostholdet endres.

Tips til mat: kjøttdeig og annet kjøtt. Fisk og fugl. Ost, hel-melk og fløte. Hel-kornprodukter. Viktigst av alt er å få i barna nok fett, fra naturlig kaldpressede oljer (Oliven, raps og avokado). Kokos og melkefett er også bra.

Så lenge barna ikke er er veldig overvektige så trenger en ikke være for restriktiv med komplekse karbohydrater. Det viktige er å tilføre rikelig med byggestener som proteiner og naturlig fett, samt å unngå sukker og rafinerte produkter.

Skal la en homøpat prøve å knekke allergien, eller ihvertfall lette den..

Det jeg har gjort en stund.. er å bake grovbrød selv, da er det ihvertfall ikke hvitt mel i det. Ellers har jeg byttet ut ekstra lettmelken med h-melk og bruker skikkelig smør. Ungene får dobbelt med kjøttpålegg på skiva i forhold til før.. og det ene brødmåltidet er erstattet med f.eks gulerot, gulost, agurk, rosiner osv i terninger.

Ellers så gjelder det å få ungene til å faktisk smake på maten Eldstemann smaker hver gang på nytt, men minsten hyler om noe annet hver gang...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-03-06, 19:11   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Allergiske barn og lowcarb

Så lenge du er forsiktig med hva du tester ut så...
husk bare at det kan gå bra å spise mat men er allergisk mot noen ganger, men plutselig får man en reaksjon

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-03-06, 21:32   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Allergiske barn og lowcarb

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Så lenge du er forsiktig med hva du tester ut så...
husk bare at det kan gå bra å spise mat men er allergisk mot noen ganger, men plutselig får man en reaksjon

Tørr ikke teste ut noe jeg vet han er allergisk mot nei Tomat og nøtter er det samme som sykehusinnleggelse i mange dager pga astmaanfall. Egg på huden er lik store blemmer..

Skjærer ikke engang tomat i samme rom som guttungen...

Men har mye større tro på alternativ medisin enn skolemedisinen når det gjelder astma og allergi og jeg håper en gang i fremtiden at han vil tåle ihvertfall moderate mengder av det han ikke tåler i dag

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-03-06, 00:39   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Allergiske barn og lowcarb

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Tørr ikke teste ut noe jeg vet han er allergisk mot nei Tomat og nøtter er det samme som sykehusinnleggelse i mange dager pga astmaanfall. Egg på huden er lik store blemmer..

Skjærer ikke engang tomat i samme rom som guttungen...

Men har mye større tro på alternativ medisin enn skolemedisinen når det gjelder astma og allergi og jeg håper en gang i fremtiden at han vil tåle ihvertfall moderate mengder av det han ikke tåler i dag

Det er bra... grunnen til min skepsis kommer på grunn av at jeg har vært med på gjennopplivning etter at et barn hadde spist noe det ikke tålte, og gjennopplivingen gikk ikke så bra. Er det noe man bør ha respekt for så er det allergier...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-03-06, 03:17   #8
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Allergiske barn og lowcarb

Kanskje denne boken kan gi deg noen tips. Masse fine oppskrifter i den (har den selv). Forfatter er opptatt av allergier og intoleranser, og hvordan lage næringsrik mat som erstatter annen mat.

En del av oppskriftene inneholder nøtter.
Du finner den her. Jeg kjøpte min via norli.no. Kostet 320 kr. Dyr kanskje, men verdt det for min del.

http://www.naturmat.no/

Lykke til

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 10:12   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Allergiske barn og lowcarb

Opprinnelig lagt inn av Mum 4 2

Kanskje denne boken kan gi deg noen tips. Masse fine oppskrifter i den (har den selv). Forfatter er opptatt av allergier og intoleranser, og hvordan lage næringsrik mat som erstatter annen mat.

En del av oppskriftene inneholder nøtter.
Du finner den her. Jeg kjøpte min via norli.no. Kostet 320 kr. Dyr kanskje, men verdt det for min del.

http://www.naturmat.no/

Lykke til

Tusen takk for tips

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 16:43   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Allergiske barn og lowcarb

unger som ikke skal reguleres i vekt kan vel spise mer frukt enn oss? Smoothies med oljer i og fkes kesam eller youghurt eller biola etc (hvis de tåler melk da..) med masse god frukt? Avodado? Pannekaker som Albertine lager dem men uten egg?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barn med ADHD og dyr? Calla Generell diskusjon 1 28-07-05 12:30
Melk gjør barn tykke og gir ikke sterkere benbygning Nooria Barns kosthold 5 13-06-05 14:10
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52
Barn og Lavkarbo Thula Barns kosthold 38 07-03-05 00:31
Barn på Melkefri diett & Lavkarbo Summer Barns kosthold 12 10-11-04 15:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no