Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-05, 13:09   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Red face

2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Hun er helt naturlig lavkarbo (det er vel egentlig de fleste unger, men de blir jo foret opp på høykarbo og venner seg til det, mens jeg ble hekta på Atkins da hun var 2 mndr gammel).

Hun liker ikke brød noe særlig. Liker ikke ris og poteter, og pasta spiser hun en sjelden gang, men ikke så mye om gangen da (hos min italienske svigerfar, der pasta jo er et must).

Hun elsker derimot egg i alle varianter, eggerøre, speilegg, kokt egg osv. Jeg kan koke et egg til henne, så gi det i hånda hennes, og hun storkoser seg med egget. Omeletter elsker hun også.

SMØR!!! Jeg kan ikke ta smøret ut av kjøleskapet før hun står og hyler og henger i buksa mi og vil ha. Jeg kan skjære av tykke smørbiter og gi henne, hun spiser dem naturell. Men det er jo bare sunt.

Grønnsaker er hun også glad i, og frukt og bær. Nøtter spiser hun også, særlig mandler (hun setter dem ikke i halsen, hun har alltid vært veldig flink til å spise store biter osv, og hun reagerer ikke allergisk heller, heldigvis. Syns det er litt overhysterisk med alt man liksom kan være allergisk mot av sunne matvarer!!).

Noen andre med "lavkarbobarn" her?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 22-10-05 kl 13:28.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 13:24   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

  Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 13:27   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Sa jeg noe galt?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 13:40   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Å, så godt å høre Iset!

Poden vår er megalowcarb han også. Han digger karbonader, egg, pølse osv. Smør spiste han mye sånn som jenten din når han var på den alderen, men har roet seg på det nå.

Eneste gangene han spiser mye skiver og potet er når han er hos farmor, for hun har hatt stor glede av å opmuntre han til deg, og han har fanget opp konflikten, og synes det er stas å sette seg opp mot oss sammen med farmor når vi er der. Humøret hans blir ganske svingende, og han er glad for å komme hjem til lavkarbogrøten sin når vi kommer hjem. (Faktisk orker han ikke holde på slik i lengden når vi har vært der en stund og skal være lengre, så gir han seg. ) Han liker og trives best på lavkarbo. (Men skjeier med stor glede ut med kake og pølsebrød i bursdager. )

En vanlig dag for poden er omtrent slik:

Frokost:
Havregrøt med eggeplomme og raspet walnøtter og helmelk.Eller frokostpannekake med bær, eller smoothie med 2 egg, olje og 100g bringe-blåbær.

Lunch: 2-3 skiver Lindbergbrød med masse leverpostei og kansje en med fårepølse.

Fruktmåltid i bhg. i totiden.

Middag: En rå gulrot, sammen med karbonade, pølse, fiskepuddig eller panert fisk og ketshup.

Kveldsmat: Samme grøt som frokosten, eller en skive med fårepølse og et speilegg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 13:42   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Tror kansje du må uttrykke litt mer Albertine, dette kan lett forstås som kritikk av Iset, og ikke som et uttrykk for din dårlige samvittighet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 13:46   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Dårlig samvittighet? Neppe.
Men ingen kritikk av Iset, langt i fra. Det høres jo helt supert ut dette.

Det var vel mer bildet av min egen sønn som dukket opp på netthinna. Han som bare skal ha spaghetti, ikke kjøttsaus, og som plukker osten av pizza. Ikke lavkarbounge det nei. Søstra er mye flinkere, hun gumler kjøtt og fisk og liker grønnsaker og frukt.

  Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 13:48   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Så bra. Åh skulle ønske Camilla likte havregrøt, men hun liker bare de ferdige mikrogrøtene som har kommet nå (fikk en smaksprøve i butikken for et par uker siden og ble helt vill), men de vil jeg ikke kjøpe for de er jo fulle av sukker! Har prøvd mange forskjellige grøter, men hun vil ikke ha. Men men, ingen krise.
Frokostpannekake liker hun ganske godt. Spesielt med masse usukrede bær.
Smoothie-ispinner gir jeg ofte, hun pleier å få en slik til Simpsons (barnetv hehe) hver kveld. Eller naturell yoghurt med bær, eller grovrevet eple og kanel, eller vaniljeessens og splenda. Det er skikkelig digg.

Jenta mi reagerer også veldig på sukker, slik som poden din. Etter et barneselskap vi var i for en stund siden, så løp hun frem og tilbake og stod i bue, og da hun skulle legge seg var hun SÅ urolig og gråt og gråt hele tiden, og hadde det ikke godt! Slik pleier hun aldri å være, kun når hun har fått for mye sukker på kveldstid.

Ikke rart svigers alltid "klager" over at hun er så vill på kveldene de dagene hun overnatter der. :P

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 13:48   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Dårlig samvittighet? Neppe.
Men ingen kritikk av Iset, langt i fra. Det høres jo helt supert ut dette.

Det var vel mer bildet av min egen sønn som dukket opp på netthinna. Han som bare skal ha spaghetti, ikke kjøttsaus, og som plukker osten av pizza. Ikke lavkarbounge det nei. Søstra er mye flinkere, hun gumler kjøtt og fisk og liker grønnsaker og frukt.

Hehe det er forskjell på barn ja. Ikke sikkert mine neste unger blir like "flinke".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 13:54   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Så lett var det å tolke den smilen.
---
Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg av alle folk har klart å få en pode som er kresen på å smake på og spise frukt og grønnsaker... Han må ha det etter faren.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 15:06   #10
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

lillemor er 19 mnd nå, Pappan påstår Atkins ville ha appludert hennens matvaner.. Hun spiser litt brød til frokost og lunsj men foretrekker pålegg.. ost, skinke, egg, agurk og tomat..

Til middag spiser hun svært lite potet... Elsker erter, og bønner, og gulrot.. Hun er fryktelig glad i fisk og rent kjøtt..

Ikke er hun noe særlig glad i pannekaker til pappans store fortvilelse..
Men rømmegrøt tror jeg må være favoritten.. Det er vel ikke så velding lavkarbo..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 15:39   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Opprinnelig lagt inn av nomma

Men rømmegrøt tror jeg må være favoritten.. Det er vel ikke så velding lavkarbo..

Er det ikke? Hva lages den egentlig av? Har aldri smakt rømmegrøt. Seterrømme er jo veldig lavkarbo da, men det er kanskje endel sukker i den? Det kan vel erstattes med feks Splenda?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 16:12   #12
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

rømmegrøt er laget på seterrømme, litt hvetemel og så husker jeg ikke mer, og så har man sukker oppå.

så hjemmelaget er ikke så gale. og av de kjøpte fant jeg ut at fjordland sin ferdiglagde er veldig lite hvetemel i og ingen sukker.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 20:50   #13
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Rømmegrøt:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....=r%F8mmegr%F8t

Jeg har en lowcarb og en highcarb unge jeg også .

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 23:07   #14
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: 2-åringen min er en liten lavkarbojente!

Mine to er som unger flest. Sultne den ene dagen og ikke den andre. Og selvfølgelig spiser 2 1/2 åringen alt han får servert i barnehagen. Der er jo gulrotskivene sabeltann-penger. Og potet spiser han også der. Men hjemme. Potet og gulrot, nei takk. Heller eggerøre med salami eller skinke. Og gjerne bare kjøttet/fisken eller den bearbeidede kjøtt/fiskematen. Og masse frukt da. Lavkarbo, men uten grønnsaker. Jeg prøver å lure i han, men han avslører meg. Men tomat, spesielt cherrytomat, elsker han. Kan til nød spise litt agurk. Og tigger alltid oliven når jeg spiser det. Tygger de, sier de er sterke, gir meg restene og ber om en ny. Vet ikke helt hva han vil med det???

Lillepoden på 9 mnd`er har til nå godtatt alt, men har begynt å nekte en del nå. Det er jo greit, er ikke alltid sulten jeg heller. Men jeg får i han grønnsaker da. Og frukt.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Effekten av lavkarbo-diett på migrenepasienter? themonk Lavkarbo generelt 9 24-05-06 14:18
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no