Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Øl ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 09:00   #1
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Øl ...

Jeg og mannen er på vår 13 uke med lavkarbo nå, og dette går kjempebra. Vi trives godt med kostholdet og er også enige om å ikke skeie ut i påsken.
Men min kjære begynner nå å savne ølen - danske som han er .
Vi har sjekka ut her inne hvilken øl som har minst karbo, og så vidt jeg har forstått så er det en som heter Red light. Er det riktig tro?
Vi har sjekka flere butikker, sånn som Meny, OBS, Mega, Kiwi, Rimi, Rema, men finner den ingen steder.
De øltypene som har 1 karbo pr dl synes han er for mye. Er det riktig at det finnes noen med enda mindre? Og hvor får vi i så fall tak i det?
Selv drikker jeg ikke øl, og er strålende fornøyd med at jeg kan ta meg et glass rødvin i påsken.
Og en annen ting.
Vi skal til Danmark i påsken, og handle i Tyskland.
Er det noen som har peiling på om det finnes noen øl her med minst mulig karbo?
Veldig glad for svar.

Snuppeline!

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 09:14   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl...

Opprinnelig lagt inn av Snuppeline74, her.

Jeg og mannen er på vår 13 uke med lavkarbo nå, og dette går kjempebra. Vi trives godt med kostholdet og er også enige om å ikke skeie ut i påsken.
Men min kjære begynner nå å savne ølen - danske som han er .
Vi har sjekka ut her inne hvilken øl som har minst karbo, og så vidt jeg har forstått så er det en som heter Red light. Er det riktig tro?
Vi har sjekka flere butikker, sånn som Meny, OBS, Mega, Kiwi, Rimi, Rema, men finner den ingen steder.
De øltypene som har 1 karbo pr dl synes han er for mye. Er det riktig at det finnes noen med enda mindre? Og hvor får vi i så fall tak i det?
Selv drikker jeg ikke øl, og er strålende fornøyd med at jeg kan ta meg et glass rødvin i påsken.
Og en annen ting.
Vi skal til Danmark i påsken, og handle i Tyskland.
Er det noen som har peiling på om det finnes noen øl her med minst mulig karbo?
Veldig glad for svar.

Snuppeline!

Jeg tror at RedLight er borte fra (det norske??) markedet, dessverre.
Jeg vet ikke hvordan det er i Danmark/Tyskland, men de har i alle fall flere ølsorter i Finland med kun 0,3 g karbo pr dl. Jeg vil tro at lavkarbo er kjent i både Danmark og Tyskland, så da regner jeg med at det er bare å se etter LITE-merkene eller spørre de som jobber i butikkene dere er innom.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 09:16   #3
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Øl...

googlet litt, og det er rema 1000 som fører den

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 10:48   #4
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Øl...

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

googlet litt, og det er rema 1000 som fører den

Tror du å mene at man får tak i RedLight på Rema 1000? Da skal jeg prøve det

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:36   #5
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Øl...

jeg vil ikke garantere altså, men var det som kom opp når jeg googlet..!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1215

http://www.aperitif.no/index.db2?id=65949

men jeg ser nå at både tråden fra forumet her, og artiklene er noen år gamle da :/

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:39   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl...

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

jeg vil ikke garantere altså, men var det som kom opp når jeg googlet..!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1215

http://www.aperitif.no/index.db2?id=65949

men jeg ser nå at både tråden fra forumet her, og artiklene er noen år gamle da :/

Spar sluttet å ta inn Red Light for et par år siden i alle fall.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 00:58   #7
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Øl...

Hansa Ultra har kun 1 gram karbo pr 0,5 dl boks og inneholder også så lite som 28 kcal pr 0,5 l. Den er veldig lys og smaker ganske tynt, men er ikke så værst når den er skikkelig kald! Vet den selges på meny og spar, men sikkert andre plasser også.

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 11:08   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl...

Opprinnelig lagt inn av catriiina, her.

Hansa Ultra har kun 1 gram karbo pr 0,5 dl boks og inneholder også så lite som 28 kcal pr 0,5 l.

Hmm, selger de øl i bokser på en halv desiliter??

Er du sikker på at det ikke er 1 g karbo pr 100 g (ca 1 dl) i de halvlitersboksene? Det gir nemlig 5 g karbo pr boks. Litt i overkant hvis man drikker 3-4 bokser eller mer.
De merkene jeg kjøper i Finland, inneholder 0,3 g karbo pr dl, og jeg har ikke sett noe øl i Norge som inneholder så lite (annet enn Red Light, men det selges jo ikke mer)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 16:01   #9
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Øl ...

hehe, mente selvfølgelig 0,5 l bokser Men det står på at en boks inneholder 1 gram karbo og 28 kcal, så da stemmer det nok

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 16:14   #10
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Øl ...

Opprinnelig lagt inn av catriiina, her.

hehe, mente selvfølgelig 0,5 l bokser Men det står på at en boks inneholder 1 gram karbo og 28 kcal, så da stemmer det nok

Ikke pr. boks dessverre....men pr. 100 ml. SÅ du må nok gange det med 5.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 16:17   #11
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Øl ...

Opprinnelig lagt inn av Zalah, her.

Ikke pr. boks dessverre....men pr. 100 ml. SÅ du må nok gange det med 5.

eh.....kanskje vise til hvor jeg fant det;
http://www.matvareguiden.no/matvare8791.asp

  Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 16:45   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øl ...

Opprinnelig lagt inn av Zalah, her.

eh.....kanskje vise til hvor jeg fant det;
http://www.matvareguiden.no/matvare8791.asp

Den linken viser 1.5 karber pr dl. Dvs 7.5 karber på hele boksen...

100 ml inneholder.
Brødenheter0,12
Kalorier Kcal32,5Kcal
Kilojoule136Kj
Protein0,2gram
Karbohydrater1,5gram
Fett0gram

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 16:47   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øl ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Den linken viser 1.5 karber pr dl. Dvs 7.5 karber på hele boksen...

100 ml inneholder.
Brødenheter0,12
Kalorier Kcal32,5Kcal
Kilojoule136Kj
Protein0,2gram
Karbohydrater1,5gram
Fett0gram


Hva gjør/er forresten brødenhet i øl???

Fant det!!

Sitat:

Hver brødenhet tilsvarer 12 gram utnyttbart karbohydrat. Med vårt opplegg kan du innta 6 BE daglig:
12 gram x 6 BE = 72 gram utnyttbart karbohydrat

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 17:26   #14
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Øl ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Den linken viser 1.5 karber pr dl. Dvs 7.5 karber på hele boksen...

100 ml inneholder.
Brødenheter0,12
Kalorier Kcal32,5Kcal
Kilojoule136Kj
Protein0,2gram
Karbohydrater1,5gram
Fett0gram

Nemlig....AAAALT for mye! Rød/hvitvin er MYE MYE bedre!

  Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 17:35   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øl ...

Opprinnelig lagt inn av Zalah, her.

Nemlig....AAAALT for mye! Rød/hvitvin er MYE MYE bedre!

Enig! Vin er bedre!

MEN vin inneholder mer alkohol enn øl. Og alkohol bruker som sagt tid på å gå ut av kroppen... Så hva er best?? Øl med flere karber og kortere avalkoholiseringstid enn vin med færre karber og lengere tid før alkoholen går ut av kroppen??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no