Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

kan man ta for mye vitaminer og mineraler???

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-05, 12:13   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

kan man ta for mye vitaminer og mineraler???

Er det skadelig å ta for mye vitaminer og mineraler???
I så fall hvilke..

I boka Atkins' Nye slankerevolusjon så står det en slanke formel av kosttilskudd.. har sett litt på den i forhold til de multivitaminene jeg har.. ser at noen blir det for mye av og noen for lite.. ???

Og så har jeg lest her inne at man må ta ekstra tilskudd av kalium samt kalsium+magnesium..
men jeg finner ikke noe kalium eller kalsium på Atkins liste???

Og er det noen som vet hvor mye benevnelsene er.. som feks IE, ig og ug er i forhold til mg??
som foreksempel så står det at man skal ha 50ig med folsyre hverdag.. jeg bruker å ta 0,4mg folsyre hverdag..

Min frokost pakke med kosttilskudd ser slik ut
1 solaray spektro
1 Ultra Omega 3-6-9 (1200 mg)
1 Solaray Cal-Mag 1:1 Citarate (500mg av hver)
1 kaleroid (750mg)
1 Folsyre (0,4 mg)
1 Krom (125 ug)
3 B-total fra nycoplus

Så tenkte jeg å begynne med ekstra dose C-vitamin...

hva mener dere om sammensettningen??

Ble mange spørsmål dette håper noen kan svare meg..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 18:26   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Syns lista di ser helt topp ut jeg. Ingen grunn til å endre den. Jeg tar faktisk omtrent det samme + 750 mg (eller 1500 mg om vinteren) C-vitamin (Bio C). Flink jente !!

0.4 mg folsyre er passe dose - er ikke helt sikker på hva "ig" er jeg, men jeg mener at 50 ig er 0,5 mg ..... og det er jo logisk og.

I originalen av Atkins New Diet Revolution står det klart og tydelig at tilskudd av både kalium og kalsium anbefales. Ganske store doser faktisk ! Den norske utgaven er litt.....hm...mangelfull. Det mangler liksom noen hundre sider !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Kan man spise? Midnight South Beach 3 04-04-05 10:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no