Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-12, 12:27   #1
kremfløte
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 3
kremfløte er på en erverdig vei

Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

Hei!
Jeg startet på lavkarbo, atkins, for fire uker siden på grunn av overvekt og ønsket om å ta kontroll over kostholdet og kroppen min.
Jeg føler meg bedre enn før jeg begynte, men tingen er at jeg har gått opp to kilo siden jeg startet, og det er fryktelig demotiverende... Jeg vet at det kan skyldes at jeg går på antidepressiva, men jeg trodde ikke det skulle ha så mye å si... Håpet at det gikk an å gå ned noe i vekt uansett. Jeg beveger meg også mye mer enn før...

Finnes det andre som har opplevd samme, og som kan fortelle meg at det kommer til å gå bra?

kremfløte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 12:38   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

Om du er hunkjønn kan det gjerne henge sammen med hvor du er i syklusen feks

Om du legger ut en typisk dagsmeny er det enklere å komme med tips og råd, OM det skulle være ting du event kan forandre

Det med nedgang henger også sammen med hvor mye reell overvekt, tiden det tar før akkurat DIN kropp starter med fettforbrenninga og ikke minst kan det være hormonelle ting som spiller inn.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 13:12   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

VELDIG mange antidepressiva senker stoffskiftet. (BTW ofte gjennom tilsetning av fluor i medisinen.) Sjekk i pakningsvedlegget om vektøkning er en vanlig bivirkning når det gjelder ditt merke. I så fall kan det ta lenger tid/være vanskeligere å gå ned i vekt, ja. "Trøsten" er at det gjelder uansett hvilket kosthold du velger.

Charlott har også rett. Det tar sin tid før kroppen går over til å forbrenne fett skikkelig. Det kan hende det er der du er. Lurt å legge ut en typisk dagsmeny for tips. Det er mange med erfaring her.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 13:40   #4
kremfløte
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 3
kremfløte er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

Takk for gode råd.
Jeg er dame, veier 132 kg nå, så har en del som skal bort.
En vanlig dagsmeny for meg kan være:
frokost: 300g kyllingkjøttdeig med ost, en liten neve salat. Masse vann
Lunsj: Samme som frokost
Middag: To laksefileeter stekt i ovn med smør, en liten neve blomkål og en liten neve brokkoli og fløte ved siden av.
Drikker mye vann og av og til litt fun light saft. Om jeg virkelig skal kose meg, spiser jeg en halv atikinsbar. Utifra hva jeg kan se på diett.no skal dette være godt under 20g karbohydrater om dagen...

Det er som dere sier, jeg må nok ta tiden til hjelp!

kremfløte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 14:14   #5
Søya
Nytt Medlem
 
Søya sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 8
Søya er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

Heisann kremfløte! Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din. Min erfaring har vært at det må mer fett til enn det du beskriver. Du trenger ikke være redd for fett. Det gjør deg god og mett, og ikke minst fører det også til at en trenger færre og mindre porsjoner. Merk deg at det tar litt tid til en blir vandt til å forsyne seg med mindre mengder mat. I starten vegret jeg meg for å bruke fett i maten. Da ble det en veldig proteinrik mat, hvilket førte til at jeg opplevde søtsug rett etter måltidet. Dette forsvinner med mer fett i kosten.
Jeg ser at du bor i Kristiansand. Æ å Kjenner du til foreningen kostreform? De har lokallag i krs med månedlige seminarer om lavkarbokosthold. Her kan du også treffe folk som gledelig deler gode råd og erfaringer. De har forøvrig mange lokallag, så det er bare å gå på kostreform.no og sjekke det ut

Søya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frafallen Fedon-entusiast. Dagens underholdning: Lutz, Hexeberg og Dahlqvist. Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 18:54   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

Kjenner meg igjen... Jeg har gått på lavkarbo siden juni og ikke gått ned ett gram.
Men vekta har sluttet å bevege seg oppover og det er for første gang påmange år, så er fornøyd med det.
Jeg veier foresten 137 kilo, så hadde ikke skada om det begynte å gå ned snart heller, for å si det sånn.
Men jeg tror det er viktig å ikke gi opp. Og denne livsstilen er jo veldig enkel å leve med da.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 15:49   #7
kremfløte
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 3
kremfløte er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

Takk for gode svar!
Jeg skal prøve så godt jeg kan å spise mer fett, selv om jeg føler at jeg spiser mer enn nok allerede. Rart det er hvor godt innebygd det er at jeg ikke skal spise fett!

Takk for tips Søya, skal helt klart sjekke det ut!
Og lykke til videre Bønna200

kremfløte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 16:20   #8
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

Opprinnelig lagt inn av kremfløte, her.

Takk for gode svar!
Jeg skal prøve så godt jeg kan å spise mer fett, selv om jeg føler at jeg spiser mer enn nok allerede. Rart det er hvor godt innebygd det er at jeg ikke skal spise fett!

Takk for tips Søya, skal helt klart sjekke det ut!
Og lykke til videre Bønna200

Takk, det samme.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 16:51   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette

Har du prøvd å legge inn maten du spiser på diett.no for å se fordelingen og ikke minst hvor mye energi du spiser?

Jeg er på samme størrelse( jeg er 160cm høy og 129kg), og du spiser dobbelt så mye mat som meg... Og jeg spiser meg mett.. I tillegg kan jeg spise maks 1/2dl fløte/rømme hver dag før det påvirker vekta.

Kroppen vil jo velge den energien som er lettest tilgjengelig, og spiser man veldig mye energi, så vi jo kroppen ta av det fettet før den tar av fettet på kroppen. Selv om man er i ketose og kroppen forbrenner fett, så tror jeg man skal tenke på om man gir kroppen for mye energi.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Motivasjon til å fortsette roger1970 Mer enn 30 kg overvekt 2 16-11-10 15:39
Jeg trenger motivasjon ... sissa80 Spørsmål og svar 10 21-05-10 14:44
Hvorfor kan jeg ikke fortsette ...? veitja Ketolysekuren 14 30-08-09 10:55
Trenger motivasjon ... nita58 Ketolysekuren 22 08-06-08 16:18
Går ikke ned i vekt, trenger råd Mariette Ketolysekuren 7 21-12-07 13:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no