Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Selvhypnose - transe

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-06, 14:08   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Arrow

Selvhypnose - transe

Iflg. denne artikkelen har 60% av oss evnen til selvhypnose. Og vi går inn og ut av transe hele tiden, uten å være klar over det.

http://forbruker.no/jobbogstudier/st...cle1316848.ece

Sitat:

De fleste mennesker går ut og inn av transe, uten å tenke over det. Blir du oppslukt av en film, eller lever deg inn i boken du leser, har du sannsynligvis vært i en hypnoselignende tilstand.


Sitat:

Å kunne gå inn i hypnose er en evne som personer kan ha mye eller lite av. Omkring 60 prosent av befolkningen tenkes å kunne ha god nytte av hypnose.

Disse er personer med stor evne til konsentrasjon og forestilling.


Sitat:

Du har trolig opplevd hypnose dersom du:

- Har kjørt bil og kommet frem til riktig sted uten å ha tenkt på kjøringen.

- Har jogget og "våkner" når du er kommet hjem.

- Føler at arbeidet flyter helt av seg selv.

- Føler at tiden har fløyet uten at du har merket det.

- Har følt at en hendelse går i sakte film.

- Har danset, vært i ett med rytmen uten å bli trett.

- Har hatt intense drømmelignende bilder i våken tilstand.

Kilde: Psykolog Bjørn Wormnes ved Universitetet i Bergen.


Sitat:

Gratis kurs. For å lære mer om avslapning, visualisering og selvsuggesjon kan du få et gratis kurs på www.selvhypnose.no.


Spennende!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 14:10   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Selvhypnose - transe

Med andre ord.. så er jeg i transe omtrent 85% av min "våkne" tid..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 12:52   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Selvhypnose - transe

Jeg kjøpte boken til Sigurd Stubsjøen og han andre fyren om selvhypnose. Ble ikke så veldig mye klokere av det egentlig, så hadde vært interessant å melde seg på kurs.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 13:59   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Selvhypnose - transe

Jeg har gått på kurs hos Sigurd Stubsjøen. Veldig inspirerende.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 14:13   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Selvhypnose - transe

tenk og være på joggetur og våkne når man kommer hjem, det hørtes utrolig deilig ut

neida, høres veldig interesant ut

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 14:52   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Selvhypnose - transe

Opprinnelig lagt inn av nøtta

tenk og være på joggetur og våkne når man kommer hjem, det hørtes utrolig deilig ut

neida, høres veldig interesant ut

hehe.. den tanken har slått meg også

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 16:03   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Selvhypnose - transe

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Med andre ord.. så er jeg i transe omtrent 85% av min "våkne" tid..

jeg også !! Men jeg har kalt det selektiv hørsel. Fikk det samtidig som jeg fikk barn...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 01:58   #8
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Selvhypnose - transe

Opprinnelig lagt inn av Nille

jeg også !! Men jeg har kalt det selektiv hørsel. Fikk det samtidig som jeg fikk barn...

Ja, ikke sant . . . God egenskap å ha når man er lærer også. . .

Nei, det siste var i hvert fall tull! Men dette kan jeg faktisk mye om. Hadde en helt fantastisk kursleder i Tromsø. Og jeg bruker det fremdeles innimellom på elever/klasser.

Jeg setter dem ganske enkelt (ved hjelp av det som heter pathworking) i en lett transe, for å unngå at de konsentrerer seg om alt mulig annet. Så har jeg dem der - akkurat der. Men jeg understreker at det er snakk om en LETT transe.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 14:12   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Selvhypnose - transe

Leste gratiskurset i selvhypnose,og må si det er veldig likt de fleste avslapningsteknikker. Det minner veldig om Jose de Silvas bøker om visualisering. Minner meg på at jeg absolutt bør begynne med det igjen,men det er alltid et tiltak å få begynnt.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 03:19   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Selvhypnose - transe

Det ER avslapningsteknikk. Og det ER visualisering. Og det er faktisk alt det er. Verken mer eller mindre. Og så kan man lede andre i en drøm.

(Har drevet med det sånn nå og da i 22 år vel nå. . . se ovenfor. . . )

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no