Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Til alle som IKKE er redd for fett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-09, 17:22   #1
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Til alle som IKKE er redd for fett

Hva tenker dere om lavkarbo med fettrestriksjon?

Jeg ser for meg at kroppen må bli skikkelig forvirret når man spiser lite karbohydrater i tillegg til at man passer på fettinntaket. Og hvordn føler man seg da egentlig? Hvor får man eneregi fra?

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:11   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

hehe godt spørsmål. Jo jeg tror det er så enkelt at om man sulteslanker seg og ikke spiser fett og ikke mye karbo og protein, ja da må jo kroppen spare skikkelig på det den har da.
Seigpining kalles dette ;-)

Energien kommer fra fettreservene, og den lille maten man spiser og også gjerne noe fra egen muskelmasse.

Men energinivået og forbrenning kan godt hende legger seg på et sparebluss.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:19   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Jeg tror ikke det er noe sunt. Sunnere enn å spise høykarbo og lavfett ja, men allikevel ikke særlig optimalt etter min mening.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:25   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Oh my, er du her enda? Og -67 kilo.Det er fantastisk.Tror jeg begynner å glemme lavkarboprogrammet mitt så jeg må inn her nå for å få inspirasjon.

Klem Lene

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:27   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Jeg har ikke noe tro på lavkarbo/lavfett, for meg vet jeg at det ville ført til sukkerhunger og ulvehunger og sprekk gang på gang. Og det er jo derfor jeg har sprukket før, fordi jeg ikke spiste nok fett!
Kan nok med handa på hjertet si at feks south beach ikke er noe for meg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:37   #6
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Jeg har prøvd, en ganske ekstrem variant. Jeg gikk ned 12 kilo på tre måneder, så det funker. Sukkerhunger hadde jeg heller ikke, men maten ble jo drepende kjedelig når man ikke kunne bruke noe annet enn soyasaus og 0% yoghurt til alt kjøttet og fisken. Ketolyse er mye lettere å leve med.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:38   #7
ross
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 40
ross er på en erverdig vei

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

MINUS 67 KG!!!! DÆVEN d er hele meg... D er villt bra det!!!!!

ross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:39   #8
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Har lurt litt på det selv, fordi jeg går jo på ED, og det er jo lavkcal/lavkarbo. Satt og lurte på hvor energien hentes fra, da legen sa veldig klart at muskelmassen vil bli bevart.. Og siden jeg er i ketose (i følge legen en "sterkere" grad enn ved ketolyse) så har ikke jeg noe søtsug, til tross for at jeg lever på *plehr!* pulver..!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:45   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Skorpia, her.

Oh my, er du her enda? Og -67 kilo.Det er fantastisk.Tror jeg begynner å glemme lavkarboprogrammet mitt så jeg må inn her nå for å få inspirasjon.

Klem Lene

Oj så koselig å se deg, lenge siden sist.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:43   #10
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 53
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Jeg oppfatter at Fedon Lindberg i alle fall ikke går for høy-fett-kosthold. Om det kan kalles lav-fett vet jeg ikke, men det legges opp til å velge magre varianter der man kan. Energien kommer vel primært fra proteiner da, i tillegg til kroppens fettreserver.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:13   #11
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Har lurt litt på det selv, fordi jeg går jo på ED, og det er jo lavkcal/lavkarbo. Satt og lurte på hvor energien hentes fra, da legen sa veldig klart at muskelmassen vil bli bevart.. Og siden jeg er i ketose (i følge legen en "sterkere" grad enn ved ketolyse) så har ikke jeg noe søtsug, til tross for at jeg lever på *plehr!* pulver..!

Jeg går også på ED, men anser ikke dette som en sunn måte å gå ned i vekt på. Det er rett og slett sulting det går ut på. Men jeg er desperat akkurat nå, og dette funker.

Jeg har ingen planer om å fortsette med fase tre og fire, (mer fedonish) - til dét er jeg altfor godt vant med smør

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:22   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Jeg oppfatter at Fedon Lindberg i alle fall ikke går for høy-fett-kosthold. Om det kan kalles lav-fett vet jeg ikke, men det legges opp til å velge magre varianter der man kan. Energien kommer vel primært fra proteiner da, i tillegg til kroppens fettreserver.

Hos Fedon henter man energien fra nøtter, avocado, olivenolje, og til en viss grad langsomme karbohydrater. Jeg hadde ikke problemer med energien, men jeg hadde større svingninger, og måtte spise oftere så derfor holder man vel energien oppe også ved jevnere inntak.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:05   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg går også på ED, men anser ikke dette som en sunn måte å gå ned i vekt på. Det er rett og slett sulting det går ut på. Men jeg er desperat akkurat nå, og dette funker.

Jeg har ingen planer om å fortsette med fase tre og fire, (mer fedonish) - til dét er jeg altfor godt vant med smør

Ja du sier noe der, jeg går også veldig ofte sulten, men har blitt så vandt med det nå at jeg ikke tenker over det/plages av det.

Har du snakt med legen din ang det å ikke fortsette på fasene? TEnkte å snakke litt med min egen lege om det, men er redd hun skal bli sur på meg hehehe...

Men til frokost og gjerne en sen kveld syntes jeg det er helt greit med pulvermaten.. da er jeg bare ute etter ett raskt, enkelt måltid som fyller litt i magen, trenger ikke et gourmet måltid liksom.. Så fase 3-4 blir nok kjekke!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:04   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror ikke det er noe sunt. Sunnere enn å spise høykarbo og lavfett ja, men allikevel ikke særlig optimalt etter min mening.


Jeg er av samme oppfatning som deg Iset.
Jeg har liksom begynt og stusse litt på lavkarbo ala Fedon i det siste. Hvorfor skal man ikke spise så mye fett? Har man ikke skjønt poenget med lavkarbo da?
Jeg lurer på hva som skjer med kroppen til de som spiser sånn i lange tider. Hjertet f.eks, trenger jo fett for og fungere optimalt.

Nei, jeg blir ikke klok på Fedon kjenner jeg.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:18   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Nei, jeg blir ikke klok på Fedon kjenner jeg.

Fedon sier ikke at man ikke skal spise fett, han er bare litt mer restriktiv på hvilke typer. Nøtter, avocado, oliveoljer, gresk yooughurt...
Men litt av tankegangen bygger jo på at mye karbo gjør at kroppen lagrer mye fett. Og siden han har høyere andel karbo, må det naturlig nok minskes på fettet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 17:10   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Hvorfor skal man ikke spise så mye fett? Har man ikke skjønt poenget med lavkarbo da?

Å spise mye fett, som ved ketolysekuren skal jo bare skje over en viss periode til man har gått ned en viss mengde kg. så skal det stabiliseres, altså spise litt mer karbohydrater og litt mindre fett, akkuratt som ved lindberg. Det har jo torkild sagt selv, bare at hans ide om stabilisering etter vekttapet er basert mer på norske matvarer, enn fedon sin ide som går på mye greske matvarer..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:35   #17
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Å spise mye fett, som ved ketolysekuren skal jo bare skje over en viss periode til man har gått ned en viss mengde kg. så skal det stabiliseres, altså spise litt mer karbohydrater og litt mindre fett, akkuratt som ved lindberg. Det har jo torkild sagt selv, bare at hans ide om stabilisering etter vekttapet er basert mer på norske matvarer, enn fedon sin ide som går på mye greske matvarer..

Det er ikke nødvendigvis slik at man bare skal spise mye fett til man har gått ned et antall kilo. Mener jeg. Tror at LCHF er en sunn livsstil - som gir kroppen det den trenger over tid. Tenker først og fremst at det fremmer god helse - og at en vektnedgang/vektoppgang er en justering kroppen gjør på vei til god helse. Har tenkt å fortsette å spise godt med fett jeg
Teller ikke karber - og har ikke gjort det. Men lasser innpå med store mengder smør, fløte, fett kjøtt - og spiser alt fra noe til godt med grønnsaker. Går inn og ut av ketose - kjenner det dessverre på lukt.... Stresser ikke med å holde meg i ketose, og ketose har ikke vært et mål i seg selv for meg. Mere en konsekvens av maten.
Men har gått ned til en passe vekt - mistet 20 kg på litt over et år. Har pendlet rundt 74 kg i noen måneder, er 184 cm høy , og tenker jeg får se om kroppen justerer litt mer etterhvert. Uansett trives jeg og kroppen min mye bedre med mye fett og lite karber.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:26   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Det er ikke nødvendigvis slik at man bare skal spise mye fett til man har gått ned et antall kilo. Mener jeg. Tror at LCHF er en sunn livsstil - som gir kroppen det den trenger over tid. Tenker først og fremst at det fremmer god helse - og at en vektnedgang/vektoppgang er en justering kroppen gjør på vei til god helse. Har tenkt å fortsette å spise godt med fett jeg


Helt enig. Jeg mener det er tullball at ketolyselignende kosthold kun skal brukes en viss tid, så fremt kroppen trives med det. Jeg tror det er ganske så optimalt å leve slik resten av livet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 20-05-09 kl 20:44.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:00   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg går også på ED, men anser ikke dette som en sunn måte å gå ned i vekt på. Det er rett og slett sulting det går ut på. Men jeg er desperat akkurat nå, og dette funker.

Jeg har ingen planer om å fortsette med fase tre og fire, (mer fedonish) - til dét er jeg altfor godt vant med smør

Hvorfor ikke bruke fasene litt til egen hensikt; som en stige tilbake til LCHF-himmelen?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:14   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Er det ikke en LCLF'greie som kalles Kimkins??? Som Nille prøvde en tid tilbake og som har vist seg å IKKE være gunstig????

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:21   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det ikke en LCLF'greie som kalles Kimkins??? Som Nille prøvde en tid tilbake og som har vist seg å IKKE være gunstig????

Takk, nå reddet du dagen min!

Har gått og tenkt på hva i alle dager dette "kostholdet" het!!!

Nille har lagt inn noen grusomme linker ang dette. Skal se om jeg finner dem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:26   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Jeg fant, jeg fant!
Noe i hvert fall!

Her innlegg nr 5

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:59   #23
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Det er ikke nødvendigvis slik at man bare skal spise mye fett til man har gått ned et antall kilo. Mener jeg. Tror at LCHF er en sunn livsstil - som gir kroppen det den trenger over tid. Tenker først og fremst at det fremmer god helse - og at en vektnedgang/vektoppgang er en justering kroppen gjør på vei til god helse. Har tenkt å fortsette å spise godt med fett jeg
Teller ikke karber - og har ikke gjort det. Men lasser innpå med store mengder smør, fløte, fett kjøtt - og spiser alt fra noe til godt med grønnsaker. Går inn og ut av ketose - kjenner det dessverre på lukt.... Stresser ikke med å holde meg i ketose, og ketose har ikke vært et mål i seg selv for meg. Mere en konsekvens av maten.
Men har gått ned til en passe vekt - mistet 20 kg på litt over et år. Har pendlet rundt 74 kg i noen måneder, er 184 cm høy , og tenker jeg får se om kroppen justerer litt mer etterhvert. Uansett trives jeg og kroppen min mye bedre med mye fett og lite karber.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Helt enig. Jeg mener det er tullball at ketolyselignende kosthold kun skal brukes en viss tid, så fremt kroppen trives med det. Jeg tror det er ganske så optimalt å leve slik resten av livet.


Og jeg er helt enig.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:01   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Og jeg er helt enig.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:27   #25
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som IKKE er redd for fett

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Og jeg er helt enig.

Og jeg og

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen? KetoLinen Ketolysekuren 19 19-07-10 10:40
Litt redd for fett?! Snehvit Ketolysekuren 11 18-02-09 17:05
Redd for fett snowqueen Lavkarbo generelt 12 02-02-09 15:02
Ketolyse er IKKE for alle Kanonada Ketolysekuren 21 14-12-08 00:46
Lurer på om jeg ikke får i meg nok fett? lille_flode Ketolysekuren 6 11-11-07 00:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no