Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Godis på apoteket

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-05, 13:58   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Smile

Godis på apoteket

Kjøpte meg diverse bokser med sukkerfrie drops på apoteket i går. "Fribol" var den danske produsenten. Dundersalt var digg, og de andre smakene var også gode: Lakris, karamint og peppermynte. De er søtet med polydextrose og aspartam. Polydextrose er et fiber som ikke påvirker blodsukkeret. Og det er ikke et sukkeralkohol/polyol, slik at jeg tenkte det gikk bra for magen sin del. Men den gang ei... Romle-romle-romle-diaré..... Men om man begrenser seg litt, så går det sikkert fint. Var i alle fall gode.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 14:14   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Å, sånne godiser på apoteket....

*miljøskadet av rusomsorgsundervisning*



Høres gode ut de..

Dr. Lise foreskriver bare 2 om dagen! *streng*

1 formiddag og en kveld,- inntas etter mat og skal ikke svelges,- må suges på.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 14:17   #3
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lise

Dr. Lise foreskriver bare 2 om dagen! *streng*

1 formiddag og en kveld,- inntas etter mat og skal ikke svelges,- må suges på.

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 14:23   #4
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Hehe, ja trodde nesten at det var noe mer spenstig MHM skulle komme med også

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 14:56   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

*sukk*

Har ikke apotek vi...

  Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:01   #6
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Albertine

*sukk*

Har ikke apotek vi...

bor henne a...?

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:17   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

*sukk*

Har ikke apotek vi...

Opprinnelig lagt inn av MHM

Romle-romle-romle-diaré...

...sikkert like greit....

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:35   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise



...sikkert like greit....

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:37   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

bor henne a...?

Litt nærmere Tromsø enn Tønsberg, på en måte...

  Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:39   #10
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Litt nærmere Tromsø enn Tønsberg, på en måte...

hæ...?

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:40   #11
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

nordnorge

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:43   #12
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Aline

nordnorge

thihi ja, skjønte jo det... menne.. ah, glem det

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:53   #13
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lise



...sikkert like greit....

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 21:44   #14
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

mmmmmmmmmm..har de nam-nam på apoteket.....veit du hvor mye karbo det er i de da??????

er sikkert ganske dyrt og eller....pleier å være rå priser på sånt "godis" som man kan spise syns jeg....

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 22:16   #15
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

De deklarerer med 94 gram karbohydrater, men det er jo bare tull fordi de har regnet med polydextrose, som egentlig er et fiber. Så da blir det null karbosser igjen da...

Prisen var stiv ja: 29 kroner boksen.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 22:19   #16
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kansje det er meg som er rar,- eller vant til dyrt snop... Men 29 kr for en boks med drops er da ikke ille?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 22:24   #17
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

de har masse lignende drops på kinsarvik frukt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 00:46   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Takk for tips, MHM - dette skal jeg prøve Magen reagerer litt på polyol-saken, men litt er greit for den

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 19:53   #19
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

åh flotters altså,,da skal jeg jommen prøve..takk for tipset MHM...er jo kjekt å ha stående så kan jeg ta et innimellom når jeg får lyst på noe,,,er ikke sånn som før at jeg åt opp en pose drops på null komma niks....ler.gleder meg til å prøve...prisen ja,,,høres jo litt dyrt ut da menne,,spørs jo hvor mange gram det er oppi den og da men,,er jo dyrt i forhold til en sukkertøy eske til 5-10 kr feks....men er sikkert verdt de kronene det koster tenker jeg

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 09:48   #20
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Toppers tips, MHM!

Og morsom utviklet jammen denne tråden seg til å bli!

Sukk...min drøm er å ha sånne drops i skapet til enhver tid + atkins-barer + lindberg-barer + macadamianøtter + favorittjokoladesmakproteinpulveret + all atkinsmat som er å få kjøpt + alt av cavalier + alt av sukkerfritt smågodt på Mix + + + + + +

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 12:26   #21
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

ja hadde nok vært en drøm det marianne....ler.kan ha mye rart i skapet jeg...men ikke atkins barene,,de er for gode...så da klarer jeg ikke å la vær,,,bedre å ikke ha de i hus da....skal kjøpe så jeg har i påsken da..må jo ha noe godis da vøttu..du får ønske deg masse lovelig snop i bursdagsgave....ler.

nå har jeg smakt de lakris sukkertøyene fra apoteket..var kjempe gode..men såååå liten boks da...også 29 kr,,dyrt altså...men er jo mere forsiktig med å spise de da..ler...har pleid å tygge sukkertøy jeg før,,men dissa suger jeg på...
lykke til med oppfylling av skapet ditt

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 16:37   #22
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av MHM

De deklarerer med 94 gram karbohydrater, men det er jo bare tull fordi de har regnet med polydextrose, som egentlig er et fiber. Så da blir det null karbosser igjen da...

Prisen var stiv ja: 29 kroner boksen.

Jeg var da innom apoteket tidligere i dag og stod med boksen i hånden. Enda så godtesyk jeg var så torde jeg ikke i o m at det stod 94g karbohydrater. Så det blir i bunn og grunn 0g karbo da altså

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 18:05   #23
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

OOOOOOO uendelige lykke!
Jeg sto også med dem i hånden på torsdag, men leste 94 karbo og la dem fra meg med blødende hjerte. Så man kan spise dem altså? Jeg får tilbake litt lørdagsgodt likevel???
ÅÅÅ, jeg er en lykkelig kvinne!!
Mandag morgen skal jeg på apoteket og hamstre
*Gliiiis*

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 15:38   #24
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av MHM

De deklarerer med 94 gram karbohydrater, men det er jo bare tull fordi de har regnet med polydextrose, som egentlig er et fiber. Så da blir det null karbosser igjen da...

Prisen var stiv ja: 29 kroner boksen.

Nå har jeg akkurat snakket med svigerinnen min som jobber på apotek ang polydextrose/fiber/karbohydrater. Ettersom hun fortalte så MÅTTE man regne karbohydrater pr 100g alikevell. Det fordi fiber tross alt er karbohydrater. Å det kommer man ikke unna

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 16:13   #25
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

Nå har jeg akkurat snakket med svigerinnen min som jobber på apotek ang polydextrose/fiber/karbohydrater. Ettersom hun fortalte så MÅTTE man regne karbohydrater pr 100g alikevell. Det fordi fiber tross alt er karbohydrater. Å det kommer man ikke unna

Nei - dette tror jeg ikke stemmer. Fiber er fiber - og påvirker ikke blodsukkeret.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no