Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =(

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-07, 21:57   #1
Tette80
Medlem
 
Tette80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 44
Innlegg: 69
Tette80 er ny på veien
Unhappy

Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =(

Og kommer det evt av det jeg har spist/ikke spist i går eller i dag? Hvor lang tid tar det liksom før det vises i urinen? Spiste liksom ingenting i går som skulle tilsi at det skulle bli slutt på ketosen! Har vært i ketose hver dag siden dag 2, og føler ikke jeg har gjort de store forandringene. Spiser fett og grønt og drikker bra med vann! Hadde faktisk tenkt å ta meg ei lita flis med ostekake i konfirmasjon i mårra, men nå tror jeg at jeg lar det være, ja!!!

Kjiper`n =( Jeg som føler jeg har vært SÅ flink!!!

__________________
Tette80
Tette80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 22:12   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke ehlt det altså =(

Hey hey hey, ikke la dette stoppe deg! Skjønner at du kan miste motet, men dette er bare EN dag - fortsett der du slapp, du. Fortsett den gode trenden!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 08:25   #3
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke ehlt det altså =(

Kanskje du har drukket så masse vann at det ikke vises på stixen? Jeg er ganske fersk her inne, og har prøvd disse stixene flere ganger om dagen for å teste Måler jeg etter jeg har drukket masse vann, er det ikke mye utslag, men om jeg måler om kvelden et par timer etter siste måltid og ikke har drukket så mye vann som før på dagen, kan jeg få kjempeutslag

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:02   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke ehlt det altså =(

10 % av stiksene er ødelagte i min boks .... de viser 0 utslag. Altså de er bare hvite så de viser ingen ting hverken om jeg er eller ikke er i ketose.

Hvis du ikke har spist noe som skulle tilsi at du datt ut av ketosen vil jeg tro du fortsatt er i ketose !

Lykke til videre

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:21   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke ehlt det altså =(

Stixene gir kun en indikasjon, de forteller ingenting. De er også bare tull og bortkasta penger å prøve med stix flere ganger til dagen, siden de bare viser hva som skjer i urinen din og ikke hva som skjer i hele kroppen. Hva den viser kommer også an på hva du har spist/drukket i timene før du testet. Den viser om kroppen forbrenner fett akkurat da, men ikke om det er fett fra mat eller fett fra kroppen.

Å ikke ha utslag en dag betyr rett og slett ingenting !

Les mer om ketose her: Alt du har ønsket å vite om ketose

Post #1

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:34   #6
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =(

Helt enig med Nille her!

Limer inn noe jeg skrev for lenge siden her inne, som forklarer dette...

Sitat:


Ketose betyr i utgangspunktet ingenting i OE, spesielt ikke den man måler med bruk av stix. Bakgrunnen for dette er at kroppen produserer to hovedtyper av ketoner, den ene kalt "acetoacetic acid" og den andre kalt "beta-hydroxybutyric acid (HBA)".

"acetoacetic acid" brytes lett ned og slik at man danner aceton, noe man lett kjenner på pusten, og ser på ketostixene. Denne typen ketonlegemer utgjør imidlertid bare 1/5 av ketonlegemene som kroppen produserer...

Den andre typen, "beta-hydroxybutyric acid (HBA)", oppdages ikke på ketostixene, ei heller kjenner man dem på pusten. Det er derfor mange som egentlig er i ketose, men som aldri får utslag på stixene, rett og slett fordi denne typen ketonlegemer ikke kan påvises ved hjelp av ketostix...

Hadde man inidlertid tatt en blodprøve, ja så ville man ha kunnet påvise dem uten noe som helst problem,...

Så i fare for å ta fra Torkil en del av inntjeningen sin, så anbefaler jeg ingen å bruke disse stixene, i og med at de kun kan påvise "acetoacetic acid" og acetonlegemer, som bare utgjør 1/5 av ketonlegemene...

Spar heller pengene, og bruk dem på noe mere nyttig!!!

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no