Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Sakte men sikkert ...

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-05, 16:54   #1
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Post

Sakte men sikkert ...

..kommer også media etter:
http://vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109931

Gi dem noen år nå så forstår de at det mettede fettet ikke er døden det heller..

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 09:28   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Sakte men sikkert..

Se der ja.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 10:45   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Sakte men sikkert..

det får'n si

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 10:51   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sakte men sikkert..

Nja, det er jo bra, men jeg blir allikevel pokkers irritert over at de fremdeles kan komme med usannheter om mettet fett! Er kanskje mektige instanser som dysser det hele ned, ikke vet jeg! For ingen kan jo si at det finnes EN seriøs undersøkelse som faktisk påviser at rent, naturlig mettet fett er skadelig for kroppen på NOEN som helst måte, og da er det jammen rart de kan skrive det. Useriøst så det holder!!
Jeg ble rasende da jeg leste Bedre uten brød, rasende på hvordan ernæringsrådet og såkalte "forskere" villeder menneskene, lyver, dysser ned, osv!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 10:55   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Sakte men sikkert..

men Iset da nå må du se det positive dette er jo et steg i riktig retning det er det det handler om, ikke at de nå har "skjønt det"

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 10:56   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av nøtta

men Iset da nå må du se det positive dette er jo et steg i riktig retning det er det det handler om, ikke at de nå har "skjønt det"

Hehe ja, jeg vet det. Det er bare jeg som sliter med å gå rundt og være konstant irritert på dette. Syns det er helt tragisk at vi skal bli "veiledet" av en gjeng med nisser som ikke vet hva de gjør.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 10:58   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hehe ja, jeg vet det. Det er bare jeg som sliter med å gå rundt og være konstant irritert på dette. Syns det er helt tragisk at vi skal bli "veiledet" av en gjeng med nisser som ikke vet hva de gjør.

jaja vi får ha litt ekstra med tålmodighet over nissene nå i disse juletider

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 11:02   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sakte men sikkert..

Pøh!




:fnis:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-12-05, 12:48   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av nøtta

jaja vi får ha litt ekstra med tålmodighet over nissene nå i disse juletider

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 03-12-05, 21:59   #10
girl
Nytt Medlem
 
girl sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 39
Innlegg: 8
girl er på en erverdig vei

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av Tricky


Gi dem noen år nå så forstår de at det mettede fettet ikke er døden det heller..

Er ikke mettet fett det verste da? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 03-12-05, 23:38   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av girl

Er ikke mettet fett det verste da?

Nei

Opprinnelig lagt inn av girl

Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Ja

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-12-05, 00:54   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av girl

Er ikke mettet fett det verste da? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Hehe her har vi en nybegynner som ikke har fått med seg mye nei.

Mettet fett er sunt, men desverre er det blitt skikkelig "fy-fy" etter at ernæringsrådet gikk ut og frarådet det på slutten av 50-tallet. Det finnes ikke EN seriøs vitenskapelig undersøkelse som påviser at mettet fett er skadelig for kroppen, men det finnes beviser for det motsatte. Allikevel nekter ernæringsrådet og andre og forandre sitt syn på mettet fett.

Denne tråden sier det meste du trenger å vite:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=innbarka

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-12-05, 01:15   #13
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Sakte men sikkert..

girl: ett mindre arrogant svar enn sist følger :

Fett er fett. Jeg vet ikke hvordan man "måler" eller finner ut hvilket fett som er umettet eller mettet. (En eller annen forsker kan jeg tenke meg ) Ikke tenk for mye på det. Men det som er sikkert er at fett som i utgangspunktet er flytende og for så å bli til fast form er skadelig for kroppen vår. F.eks. margarin. Dette kalles transfett. Det fettet som finnes i kjeks og kaker er heller ikke særlig sunt.

Det er usunne karbohydrater sammen med fett som er usunt. Fett i seg selv har ingen skadevirkninger.

Ellers: les meget nyttig info i linken over her!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-12-05, 01:21   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sakte men sikkert..

Det irriterer meg grenseløst at så mange tror mettet fett er skadelig.. Jeg blir sint og trist.

Leste nylig på et annet forum at ei ble kritisert fordi hun brukte mye creme fraiche, for melkefett var det verste hun kunne få i seg, det var jo livsfarlig. Jeg ble desverre ikke overrasket over at 95 % av brukerne mente dette. Jeg blir helt matt.

Nei, det er nok en lang vei å gå før dette blir almenn viten, men jeg håper informasjonen når de fleste i løpet av noen få år. *trygler*.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-12-05, 01:40   #15
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Thumbs down

Angående respons på spørsmål..

En ting folkens..
Jeg vet ikke om det hjelper å være like bastant og negativ mot dem som ikke deler meningene deres, som de kanskje er mot kaloriene og det mettede fettet.. Jeg tror at man sannsynligvis kommer lengre ved å respektere at det finnes andre løsninger enn deres egne. Og heller dele med seg om noen er interessert

Ved å være fastlåst og kun tro at en selv har rett mister man ofte mange tilhørere på veien. Noe som vel ikke er et mål?

Ingen her inne kan vel si å ha funnet hele løsningen, men ved å være åpne for hva andre mener og lære av andre sine erfaringer, bør vi vel stå litt sterkere for å finne ut mer om hva som fungerer for oss?

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 17:07   #16
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pøh!




:fnis:

Jeg er mektig imponert over deg! Fantastisk resultat!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 17:15   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Jeg er mektig imponert over deg! Fantastisk resultat!

Psst! Tråden er fra 2005!

Og Iset er vektoperert! Ikke at det gjør prestasjonen noe mindre, altså!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:17   #18
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

girl: ett mindre arrogant svar enn sist følger :

Fett er fett. Jeg vet ikke hvordan man "måler" eller finner ut hvilket fett som er umettet eller mettet.

Det er antal Hydrogen atomer rundt fettet. og Antioksidanter blir dannet så.

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:18   #19
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Psst! Tråden er fra 2005!

Og Iset er vektoperert! Ikke at det gjør prestasjonen noe mindre, altså!

oi, ja, 2005, haha, det tenkte jeg ikke på siden jeg bare så på "utleste inlegg"

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:58   #20
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sakte men sikkert..

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

jaja vi får ha litt ekstra med tålmodighet over nissene nå i disse juletider

Enig. Vi kan gi nissene havregrøt, så kan vi spise rømmegrøt, pinnekjøtt, ribbe med ribbefett, multekrem (har 2 liter fra Finnmark i fryseren - mmm)
laks og eggerøre (laget med fløte) og enda mer! Gleder meg til jul i år,jeg, i stedet for å grue meg som jeg har gjort før m.h.t. maten! Julekakene har jeg ingen problemer med, blir jo så mett av alt det andre, at behovet for kaker forsvinner!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det går såååå sakte connie83 Ketolysekuren 72 25-09-09 23:13
Synes det går så sakte Trulte42 Lavkarbo generelt 13 12-12-08 14:01
Sakte, -men sikkert leyla73 Lavkarbo generelt 0 18-05-08 11:39
Støttegruppe fra oss det går sakte med! Tussi jenta Lavkarbo generelt 109 11-12-07 10:32
Fort? Sakte? I ro? Summer Fysisk og mental helse 11 15-02-06 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no