Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kål/kjøttdeig-form

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-10, 20:17   #1
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Kål/kjøttdeig-form

Hadde et kålhodet jeg skulle finne på noe med og kom over denne oppskriften.

Til 4-5 pers (3 voksne og en 10- åring her i huset + frokost til mor)

400g kjøttdeig
140g bacon (1 pakke)
600g hodekål
Blomkål
(Poteter, gulrot)

Jeg forvellet kålen 8-10min mens jeg stekte kjøttdeig og bacon. Krydre etter smak, salt, pepper, hvitløk, muskatt......

La så kålen lagvis med kjøttdeig/baconet i en ildfast form med lokk. Begynte og sluttet med kålen. På toppen la jeg potet- og gulrotbiter på litt mer enn halvdelen til de som spiser sånt, og blomkålbuketter til meg på resten.
Holdt av 2 dl av kålvannet, blandet inn en buljongterning og hadde det over retten.
Sett på lokket og stek i 50-60 min på 225 grader!

Man kan sikkert ha i litt mer fett, ost mellom lagene, mer grønnsaker......

Jeg glemte lokket, så blomkålen ble bittelitt svidd. Hadde jeg tenkt på det, kunne jeg ha snudd litt på blomkålen/poter/gulrot halvvis i steketiden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:46   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kål/kjøttdeig- form

Elsker kjøttdeig og kål! Kålruletter....

Skal teste kålforma!

Mamma pleide lage noe rart da jeg var lita... Ho spedde så godt ho kunne på ingrediensene og resultatet ble noe ala kålforma di bare det at ho gjorde det på dette viset:

Ho la lettkokte kålblader nederst i ei form. Deretter utspedd kjøttdeig, så eggestand oppå der, deretter utspedd kjøttdeig igjen og så lettkokte kålblader øverst. Stekte forma i vannbad i ovnen. Skulle ho være raus hadde ho også bacon mellom lagene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøttdeig, kål


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig? tonemor Ketolysekuren 8 21-09-08 19:31
Kjøttdeig og tortilla i form Lisbeth Middag 0 06-04-08 23:26
Kjøttdeig ratatouile Ketolysekuren 4 14-02-08 16:07
Nannahs kjøttdeig og feta form Nannah Middag 7 24-01-08 14:29
Knallgodt form med kjøttdeig og blomkål MorStine Middag 3 10-10-07 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no