Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Oste-lasagne!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-08, 00:21   #51
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Oste-lasagne!

Den metter noe sinnsykt. Klarte bare en liten porsjon jeg.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 00:38   #52
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Oste-lasagne!

Jeg lagde denne i dag jeg..Stekte opp 2 kjøttdeiger, og resten slumper jeg..

NAMMIS!!
Også sÅÅ mett...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 17:57   #53
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oste-lasagne!

Vi har hatt kjøtt- og ostesuppe til middag i dag.
Jeg laget den hvite sausen altfor tynn, så lasagnen ble suppe. Men det var knakende godt allikevel! Dessuten blir den fastere når den avkjøles og får satt seg litt, regner jeg med. Jeg teller jo ikke karber, så jeg tilsatte en hel revet løk, 4 hvitløksfedd, en hel boks tomater, 2 revne gulrøtter, 1 revet frisk chili og en rød paprika. Nam.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:48   #54
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Oste-lasagne!

Gleder meg til jeg kan lage denne.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:58   #55
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Oste-lasagne!

Denne har jeg spist på i går og i hele dag...mmmm

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:22   #56
xB^
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oste-lasagne!

Dette ble den første oppskriften jeg testa fra dette forumet, og så sinsykt godt!!

Fulgte oppskriften din i første post, men la i 3 skjeier rømme , og hadde en hel finkuttet chili oppi i tilegg, for litt ekstra trøkk

I tilegg i ostesausen (2dl fløte + 150gr reevn ost) hadde jeg oppi ca 1/4 av en pakke med sån Old El Paco (texmex aktig produkt) cheddar cheese dip, for å ytterlig tykne sausen litt. Det ble vel en 4-5 karbs ekstra der, men såå verdt det!

Anbefales varmt Skal til på dobbel porsjon nå, så har jeg litt snacks og måltider for noen dager fremover.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 00:00   #57
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Oste-lasagne!

Denne cheddar dipen bruker jeg og av og til..kjempegod!!
Så BRA at dere liker lasagnen!!!!

Jeg eeelsker den!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 00:06   #58
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Oste-lasagne!

tror jeg skal lage en diiiiger posjon av denne i morgen og fryse ned i mindre beholdere, til lunsj for mannen og meg selv!

Har TW Ultra+, 5 l, den skal fylles!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 00:08   #59
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Oste-lasagne!

Jeg ønsker meg større kjøleskap/fryser..

Kjøleskapet vårt virker nesten ikke, og fryseren (som virker) er altfor liten...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:40   #60
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Sv: Oste-lasagne!

Jeg må bare fortelle om min variant av denne deilige lasagnen som jeg laget i helga.

Jeg steker 500 gram karbonadedeig. (liker den mye bedre enn kjøttdeig)
Krydrer etter smak (Jeg brukte faktisk tacokrydder denne gangen) og heller over 1 bx landlord tomater (som jeg har finmost med stavmikser sammen med litt salt og en liten ts splenda))
Lar dette surre sammen leeeeeeeeeeeeeeeeenge (viktig)

Lager ostesaus av en bx fløte med ca 1/2 pose revet Jarlsberg (ferdigpose) salt og pepper, og jevner med 1 ts johannesbrødkj.mel for å få skikkelig tykk saus.
Lar trekke ganske lenge denne også.

Så til den beste biten. Lager "pastaplater" av en slags lavkarbolappe-oppskrift.
2-3 egg, ca 1/2 bx cc, salt, pepper og resten av jarlsbergposen. Visper eggene til eggedosis (eller i alle fall nesten..hehe) har i CC og resten av osten. Jeg bruker den lille bollen som fulgte med stavmikseren. (Den med kniver) Kjører alt sammen til en fin røre. Helte den i en liten langpanne og stekte ved 200 grader i tja... 20 minutter kanskje... Delte den i stykker som passet i formen jeg skulle lage lasagnen. Jeg brukte en rund og litt høy form.

Legger lagvis, begynner med kjøttsaus, så ostesaus, så platene (egentlig lappene..hihi) så kjøtt, ost........osv. (Det ble to lag med lappe/platene og det var egentlig akkurat passe Tilføyer: steker den som vanlig lasagne i ovnen.... tror det var 200 grader i ca 1/2 time. Lot den "hvile" på benken en halv times tid etter steking...

Denne smakte himmelsk!! Særlig med masse deilig grønn salat ved siden av
.... og det beste av alt... Den smaker enda bedre når den er kald. Da kan man dessuten skjære den i pene skiver
Hadde med meg i matboksen på jobb i dag, sammen med en god salat. Det er virkelig en lunsj som holder deg mett lenge!!

__________________
Mange klemmer fra Gunhild

Sist redigert av Gunhild : 09-02-08 kl 08:50. Årsak: Tilføyer...
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 21:36   #61
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oste-lasagne!

Jøss den må jeg virkelig prøve ut, Gunhild!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 21:43   #62
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Oste-lasagne!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jøss den må jeg virkelig prøve ut, Gunhild!

Jeg også, mulig dette blir morgendagens middag!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:56   #63
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Oste-lasagne!

denne Lasagnen var bare knall god meg og Xb mekka noe her om dagen.
jammen med har jeg lagd opp en stor porsjon som står i ovnen nå
siiikle..

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 00:55   #64
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Oste-lasagne!

HVORFOR har jeg ikke sett denne FØR?

jaja... lagre til bedre tider

takk Hyper!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 14:40   #65
Persille
Juniormedlem
 
Persille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 37
Innlegg: 43
Persille er på en erverdig vei

Sv: Oste-lasagne!

Oj! Dette hørtes digg ut. Men kan man spise dette på fedon? Hvis jeg tar masse grønnsaker ved sidenav?

Persille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 15:26   #66
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Oste-lasagne!

Denne må prøves etter påske!
Handlet inn til helligdagene allerde, desverre.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:29   #67
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oste-lasagne!

Dette er helt klart vinneren av middager hittil på ketolysekuren. Utrooolig godt! Lagde i går, - igjen.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 23:39   #68
Nea30
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Enebakk
Alder: 45
Innlegg: 18
Nea30 er ny på veien

Sv: Oste-lasagne!

Hva står cc for i oste-lasagne oppskriften? Ny på ketolyse...

Nea30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det finnes ingen snarvei til en sunn kropp. En slank kropp er en livsstil... Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 23:26   #69
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Oste-lasagne!

Opprinnelig lagt inn av Nea30, her.

Hva står cc for i oste-lasagne oppskriften? Ny på ketolyse...

Hei du!

CC er en forkortelse som går igjen mye her inne, så det er bare å lære først som sist Det står for cottage cheese.

Velkommen, lykke til med ketolysen!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 19:51   #70
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Oste-lasagne!

så braaa at denne faller i smak!!
og spennende med flere varianter!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:59   #71
Nea30
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Enebakk
Alder: 45
Innlegg: 18
Nea30 er ny på veien

Sv: Oste-lasagne!

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Hei du!

CC er en forkortelse som går igjen mye her inne, så det er bare å lære først som sist Det står for cottage cheese.

Velkommen, lykke til med ketolysen!

Aha! Så bra )). Da blir det lasagne på 30 års dagen min. Gjestene skal få sin egen med karbs men utrolig greit at man kan spise nogenlunde det samme!
Takk for svar

Nea30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det finnes ingen snarvei til en sunn kropp. En slank kropp er en livsstil... Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 20:12   #72
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Oste-lasagne!

namnam,blei en god porsjon i dag å
fin fredagsmat etter ei hard uke

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 21:24   #73
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Oste-lasagne!

Denne skal stå øverst på listen over oppskrifter som skal prøves når jeg jeg får lov til å spise ost og fløte igjen.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 18:47   #74
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Oste-lasagne!

Denne skal vi ha i dag, men hvor lenge steker dere den, og på hvor mye?
(Så lenge siden jeg har laget lasagne at jeg husker ikke.)

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 19:15   #75
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Oste-lasagne!

Jeg steker den til osten på toppen er gyllen jeg..rett og slett....ingen pasta eller noe som skal bli myk så..

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøttdeig, lasagne


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ostesalsa-, salsa-, tacosausoppskrifter? HP Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 04-03-17 19:49
Pølse- og oste "muffins" Marianne Bakst 45 12-12-13 19:36
Pølse- og ostemuffins Marianne Frokost og kveldsmat 35 03-12-10 23:29
I stedet for lasagne firth Middag 30 05-02-09 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no