Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Taco med nachos

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-10, 01:31   #1
Kebabslasken
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 42
Innlegg: 5
Kebabslasken er på en erverdig vei

Taco med nachos

Er så mange fine oppskrifter her at jeg nesten må prøve å bidra litt jeg også, veit ikke om noe lignende allerede er lagt ut. Da beklager jeg i såfall det.

Ingredienser:
400gr karbonadedeig
1 glass salsa Chunky
1 pk rømme/seterrømme
Rødløk
Tomater
Spansk paprika
Tacokrydder
Jarlsberg revet ost
Kavli Jalapenos ost i skiver


Stek Kavli Jalapenos osten i ovnen/microen. Jeg la dem på bakepapir i ovnen på 180 grader (varmluft) ca 6-8 min så var dem klare. Deretter knakk jeg dem i 4 og la dem i en ildfast form.
Brun kjøttdeig og tacokrydder sammen som vanlig, tilsett litt finhakket løk. Jeg brukte vanlig tacokrydder i pose, har fortsått at det tydeligvis ikke er så bra... Men da kan man evt. erstatte det med hjemmelaget krydder. (Er litt i en fase hvor jeg prøver å finne ut hvor mye karbo jeg tåler i uka) Legg så kjøttdeigen/løken jevnt over "nachosen". Tilsett finhakkede tomater og paprika (frøene skal fjernes på begge). Deretter heller jeg over salsa, rømme og legger på ett godt lag med ost. Setter det så i ovnen til osten er gylden, serveres med salat til... Helt fantastisk godt spør du meg!!

Skjønner jo at dette ikke er lavkarbo på sitt beste, men denne oppskriften ble jo såpass stor at det holder til 6-8 porsjoner/pers. Hvor mye karbos er vi oppe i her???

Kebabslasken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank (lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 13:05   #2
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 35
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Taco med Nachos

nam!!! Dette blir middag idag..!! Takk for tips:-D Hvor mange karbs vet jeg ikke, men jeg erstatter karbonadedeigen med kjøttdeig grunnet fettinnhold.. :-D

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 13:29   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Taco med Nachos

Med Gerds salsa, kjøttdeig, selvlaget taco- krydder og seterrømme er dette en flott lavkarbomiddag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøttdeig, nachos, taco


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nachos a la lavkarbo Paris Middag 9 10-05-11 20:25
Ostechips alá nachos Lisbeth Middag 2 21-09-10 23:37
Nachos med bacongull? whynn Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 14-07-10 17:41
Ostekjeks som nachos chips Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 10-01-10 22:21
Nachos celeste Oppskrifter 9 06-09-09 19:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no