Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Løvstek

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-12, 19:32   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Løvstek

Løvstek
(6 stk)

600g kjøttdeig eller karbonadedeig
1 egg
3-4 ss kaldt vann
3-4 ss olje (jeg brukte olivenolje)
1/2 ts pepper
1 ts salt
1 ts sellerisalt.


Mixes godt sammen til en seig, god deig.

Så tar man en blank 2 liters pose ( perfekt størrelse)
legger en kjøttdeigbolle inni den og kjevler forsiktig så flate man vil ha de
Klipper opp posen på begge sider når de skal stekes ( enklest når de er frosne)
Krydre med ønsket krydder og stek.

Serveres med salat og bearnesaus

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:42   #2
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Re: Løvstek

Takk Gerd, genialt, så bra tips med fremgangsmåte. Disse skal lages og fryses og nytes spesielt på travle dager

Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 21:56   #3
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Løvstek

Enig! Genialt å bruke plastpose slik

__________________
Blogg: Melusine
Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 00:03   #4
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Løvstek

Takk Gerd! Nå reduserte du trolig matbudsjettet mitt drastisk, for jeg pleier ofte ty til løvbiff med ost og brokkoli til de dagene der man såvidt orker å tusle inn til kjøkkenet... Og de i butikken er ikke akkurat billige da...

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 01:21   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Løvstek

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Takk Gerd! Nå reduserte du trolig matbudsjettet mitt drastisk, for jeg pleier ofte ty til løvbiff med ost og brokkoli til de dagene der man såvidt orker å tusle inn til kjøkkenet... Og de i butikken er ikke akkurat billige da...

Gerd er en av "gullklumpene" våre ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 08:40   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Løvstek



Kjøpte løvbiffer er rådyrt 45 for to....
Kjøttdeig: 65 for 600g...

Det blir forskjell altså

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 08:42   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Løvstek

Genialt Gerd. Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg ikke kommer på slike smarte løsninger selv.... Fikk lyst på løvstek nå

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 20:10   #8
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Løvstek

Power. To. You!!

Dette var super dig! Kjøpte en pakke karbonadedeig og laget den. De hadde ikke sellerisalt, men kjøpte et biffkrydder som det sto var til hamburger. Fungerte glimrende!
Hadde også en pakke svinekjøttdeig, så laget den også.

Fikk en av hver, og det var nyyyydelig!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 20:34   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Løvstek

Løvsteik er godt!

Et annet tips for å lage løvsteik er å kjøpe grillstads råe hamburgere når de er på tilbud. Da får du 8-10 burgere for 80 kroner. Disse tiner jeg før jeg skal bruke dem og kjevler dem flate mellom plastfolie. Stek og nyt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 20:58   #10
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Løvstek

Skal lage en ladning av denne i morgen så jeg har i fryseren. Er jo genialt!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:54   #11
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Løvstek

Og i dag hadde vi denne til middag og det er uten tvil den beste løvsteken jeg har smakt!!

Gubben sa jeg måtte skryte av den, så da er det bra.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 23:21   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Løvstek

Har hamstra inn kjøttdeig, så her skal det lages løvstek i lange baner
Takk for oppskrift Gerd

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 23:23   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Løvstek

Dette er blitt en skikkelig slager her i huset

Jeg lager fort en 20-30 stk. når jeg er i gang, men de varer ikke lenge

Er vel jeg som får skylda viss det blir lite kjøttdeig i butikkene nå

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 23:29   #14
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Løvstek

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Dette er blitt en skikkelig slager her i huset

Jeg lager fort en 20-30 stk. når jeg er i gang, men de varer ikke lenge

Er vel jeg som får skylda viss det blir lite kjøttdeig i butikkene nå

Det skal du ikke se bort i fra

Jeg fikk 13 stk ut av 1,2 kg med kjøttdeig. Neste gang skal jeg lage flere!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar

Emneord
karbonadedeig, kjøttdeig, løvbiff, løvstek


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hold it-løvstek med enkelt fyll: 2,25 gram karbo LenaBeatrice Middag 12 09-07-10 22:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no