Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen kommentere dagens meny?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-08, 19:05   #1
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Kan noen kommentere dagens meny?

Er på dag 18 i ketolysekuren, og er litt usikker på maten. Gikk ned ca 5 kilo de to første ukene, men har de siste dagene gått litt opp. Har ikke spist noe "ulovlig" disse dagene, og har utslag på stixen hver kveld.
Når vekttapet nå ikke går fryktelig fort, og også motsatt blir jeg usikker på om jeg spiser for mye/for lite karbo, fett eller proteiner.

Noen som vil prøve å regne på hvor mange karber jeg har fått i meg i dag?
Kommer selv til ca 12.
Lunchsalaten på jobben er litt vanskelig å vite eksakt, siden det er sånn salatbar, men hele porsjonen er på ca 200-250 gram som regel. Dressingen de har er hjemmelaget og umulig å vite inneholdet i. Bør den droppes kanskje eller erstattes med den kjedelige Thousand Island-dressingen de har i porsjonsposer?

Takknemlig for innspill.

Forresten, 1 dl fløte og ca 100 gram bringebær til kvelds er ca 4 karber?
Er det er kurant alternativ å avslutte dagen med eller blir det for mye fett?

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 19:06   #2
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Jeg limer inn dagens meny. Er litt lettere for dere å kommentere da...


Frokost:
2 egg
1 ss fløte
1 ss olje
2 skiver skonke
Blandet salat (issalat, paprika, rødløk, agurk)

Lunch:
Salat av kinakål
Paprika
Løk
Skinke
Hvitost
3 ss dressing

Middag:
Ca 100 g rødløk
Ca 50 gram paprika
100 g brokkoli
Ca 100 g kyllingfilet
Ca 40 g bernaisesaus fra Fjordland
3 ss olje

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:11   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Et lite tips fra meg; Jeg går ikke ned i vekt når jeg spiser fløte, desverre..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:32   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

dressingen på jobb bør du kutte og heller ikke brue thousand island. Den er veldig mange karbs i. Hvis du ikke vet hva du får i deg så bør du ikke spise det liksom. Jeg bruker selskapsdressing fordi den er det mindre karbs i enn andre kjøpedressinger. Bruker fader martin sin selskapsdressing. Har den på mega i allefall. Løk er der 5,7 g karbs pr 200 g så hvis du bruker 100 gr av det så er det mye, paprika er det også masse karbs i.
Vei hvor mye en dl fløte er så finner du eksakt hvor mye det er liksom. Veldig viktig at du får veid maten din så du vet hva du får i deg.
Bruker å avslutte kvelden med 100 g fløte og 100 g bringebær i ny og ne. Er lov med litt
Er også vanlig å gå ned mye første ukene for da er det vannet som skal ut, men så kan det gå tregere. Prøv å holde deg til 15 g og kanskje du skal ta med din egen salat på jobb
Håper du finner ut av det Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:33   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

syns du spiser lite jeg...særlig til middag. Og ja; fløte kan vel virke imot...ta litt splenda i Creme fraice da?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 23:30   #6
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Takk for svar.
Da får jeg prøve meg litt mer fram.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 07:21   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Jeg synes du spiser veldig lite - og veldig lite fett. Bare salat med litt dressing til lunsj høres veldig Grete Roede ut. Nå vet jeg jo ikke hvor mye du veier og hvor mye du skal ned, men jeg hadde sultet ihjel på den menyen.

Bringebær med fløte kan ikke jeg spise hver dag - da legger jeg på meg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 08:52   #8
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Jeg synes du spiser veldig lite - og veldig lite fett. Bare salat med litt dressing til lunsj høres veldig Grete Roede ut. Nå vet jeg jo ikke hvor mye du veier og hvor mye du skal ned, men jeg hadde sultet ihjel på den menyen.

Bringebær med fløte kan ikke jeg spise hver dag - da legger jeg på meg.

Jeg er vel kanskje litt opphengt i GR etter å ha levd med den tankegangen tidligere.
Skal man handle i kantina er alternativet div brødvarer og salatbar. I salaten er det eneste fettet den dressingen. Men det er kanskje litt lite mat. Kan jo ta med et kokt egg og ha på i tillegg.

Jeg veier nå 85 og skal ned til 70-75. Begynte på 90 kilo.
Bringebær med fløte er herved forbeholdt helg.

Men hvor mye fett skal vi ha i oss? Leste ett sted her inne at man ikke kan proppe i seg ubegrenset heller, for da brukes ketolysen til å forbrenne det fettet vi tilfører nå istedenfor fettlageret.Hvordan kan jeg tilføre mer fett på salaten min? Lage en egen dressing og ha med?

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 12:21   #9
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

Noen som vil prøve å regne på hvor mange karber jeg har fått i meg i dag?
Kommer selv til ca 12.

...du bør vel ikke spise *mindre* enn 15 karbs pr dag, hvis jeg har forstått det riktig...
Jeg ligger stort sett et sted mellom 15-20. Mener det er gjengs for mange her inne?!

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 12:40   #10
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

frukt kan få mange til å stagnere i vekttapet sitt, bare så du vet det også. Jeg spiser ofte bringebær med fløte, men denne uken da jeg har tatt av mye har jeg bare spist det 1 gang. Så det er jo mulig at jeg spiser det for ofte egentlig, men så lenge jeg går ned litt hver uke så er det greit for meg. Har det ikke så travelt. hehe.

Ellers var det kanskje litt lite til lunch. Ta med deg litt grillet kylling ved siden av salaten, eller sørg iallefall for at det er masse proteiner i salaten ved hjelp av skinke eller tunfisk feks.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 12:41   #11
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Dessuten synes jeg alle skal steke maten sin i SMØR! Godt meierismør! mmmm. Fett er bra. Forøvrig tar jeg ofte å skjærer av en pytteliten bit som jeg putter i munnen når jeg først har meierismøret ute. *Fnis* Hu godeste Roede hadde nok tissa på seg av det, men jeg sier nå nam nam!!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 12:53   #12
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Opprinnelig lagt inn av ecli, her.

...du bør vel ikke spise *mindre* enn 15 karbs pr dag, hvis jeg har forstått det riktig...
Jeg ligger stort sett et sted mellom 15-20. Mener det er gjengs for mange her inne?!

Spiste mer enn 12 iløpet av dagen da. Spiste litt til kvelds i tillegg.
Spiser ikke frukt. Skal prøve å fylle på mer til lunchen. Og drikke mer vann. Har nok syndet mye der.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 12:58   #13
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Ah, ok. Så bare at du hadde skrevet 12...

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 18:26   #14
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Nå har jeg spist middag.
En del blandet salat, en hel haug med tacokjøttdeig, hvitost og ca 100 g rømme. Føler meg vanvittig mett. Var dette i overkant, eller greit?
Nå kom jeg på at den rømmen var lett-rømme, og det var jo tabbe. Er så vant med å kjøpe de små porsjonsbegrene.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 18:34   #15
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Er ikke så veldig stor forskjell i karbs på rømme og lettrømme. Men er jo seff litt mer fett i vanlig rømme. Jeg bruker begge deler etter hva jeg synes passer best med maten jeg spiser.
Er ikke så lett å si om du har spist mye eller lite når du ikke skriver hvor mye det er av hver
Men du skal spise deg mett og ikke overmett er som regel regelen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 18:35   #16
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

Nå har jeg spist middag.
En del blandet salat, en hel haug med tacokjøttdeig, hvitost og ca 100 g rømme. Føler meg vanvittig mett. Var dette i overkant, eller greit?
Nå kom jeg på at den rømmen var lett-rømme, og det var jo tabbe. Er så vant med å kjøpe de små porsjonsbegrene.

Hvis du føler deg "vanvittig mett", har du antakelig spist litt vel mye. Øvelsen er å spise seg mett, men ikke mer. Hva slags tacokrydder brukte du, forresten? Det er en del av de ferdige taco-krydderblandingene som har veldig mange karbohydrater. Du kan lage blanding selv, oppskrift finnes her.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 18:58   #17
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Ja, det ble nok litt vel mye. Men godt var det.
Tacokrydderet var Old Elpaso. Klarer ikke å tyde antall karber i den, men ser det er tosifret, så den er nok for mye i. Det var da som svarte.
Ja, ja. Spist er spist. En stakkar gjør så godt han kan.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:07   #18
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Kan noen kommentere dagens meny?

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

Ja, det ble nok litt vel mye. Men godt var det.
Tacokrydderet var Old Elpaso. Klarer ikke å tyde antall karber i den, men ser det er tosifret, så den er nok for mye i. Det var da som svarte.
Ja, ja. Spist er spist. En stakkar gjør så godt han kan.

Du spiser jo garantert ikke så utrolig mye tacokrydder uansett, men det kan være greit å lage sånne ting selv så man slipper å "sløse bort" karbohydrater på det. Men spist er spist

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som har vært på Meny i/på helgerudgården i Sandvika? lille_flode Ketolysekuren 5 10-11-07 20:25
Kan noen være så greie å kommentere min meny? Hedda:) Ketolysekuren 31 17-08-07 11:53
Kan noen være så snill å vurdere dagens meny?? Chia Ketolysekuren 10 16-08-07 12:41
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 16:11
Har laget ukeplan, noen som kan kommentere??? Icerus Ketolysekuren 14 28-09-06 21:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no