Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Økt verdi av ketoner på antibiotikakur

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-10, 20:48   #1
Ellerish
Juniormedlem
 
Ellerish sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 40
Ellerish er på en erverdig vei

Økt verdi av ketoner på antibiotikakur

Jeg har blitt bitt av et dyr, og må derfor gå på antibiotika (Apocillin 660 mg 1x4) profylaktisk. Etter at jeg begynte på antibiotikaen, har ketosestix'ene fått HELT mørk lilla farge.

Jeg drikker og spiser akkurat som før, så jeg lurer jo da på om det er antibiotikaen i seg selv som gjør det..? Er det et tegn på at jeg burde øke inntaket av karbohydrater, eller endre noe i kosten? Noen som vet?

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:05   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Økt verdi av ketoner på antibiotikakur

Mange blir dårlige i magen(diare) av antibiotika. Dersom mye væske trekkes til tarmen, er det ikke rart om kroppen ellers oppfører seg som om den var dehydrert og dermed gir mørkeste utsalg!
Om du drikker litt mer, så blir den muligens lysere!

Ellers tenker jeg at du nok bør ta litt probiotika (Idoform) og uten om det ikke foreta deg noen verdens ting så lenge du ikke føler deg dårlig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:37   #3
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Økt verdi av ketoner på antibiotikakur

Ikke at det har noe med saken å gjøre egentlig, men min mann hadde 5 antibiotikakurer på ganske kort tid i fjor. Hver gang fikk han en ganske klar vektnedgang... Det var litt merkelig hvertfall!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:14   #4
Ellerish
Juniormedlem
 
Ellerish sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 40
Ellerish er på en erverdig vei

Sv: Økt verdi av ketoner på antibiotikakur

Kitt: Nei, det var liksom det jeg og tenkte; føler meg ikke dårlig, så derfor trenger jeg vel ikke å gjøre noe..

Jeg tar forøvrig alltid Idoform når jeg går på antibiotika, så magen er ok. Men jeg drikker jo endel kaffe iløpet av dagen, så det kan vel tenkes at jeg kan kutte ned litt der.. Det er bare en 5-dagerskur, så jeg overlever nok!

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketoner i kveldsurin, men ikke ketoner i morgenurin? Afrodithe Ketolysekuren 3 24-03-09 10:28
Ketose og antibiotikakur moreheavygravy Fysisk og mental helse 2 26-03-08 12:46
Ketoner *anne* Ketolysekuren 4 15-05-07 09:17
Ketoner Atkins-Anne Atkins kosthold 1 08-03-05 21:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no