Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-07, 22:48   #1
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Har ikke fått ketolyse-boka mi enda, så famler litt i mørket her.... Vet blandt annet ikke noe om hva som er "ketolyse mat" og ikke... Men gjør så godt jeg kan da... Velger produkter med lite karbohydrater og følger oppskrifter jeg finner her inne.

Hadde vært takknemlig om noen hadde tid til å se over det jeg har spist i dag og komme med tilbakemeldinger. Så kanskje jeg kan forbrede menyen til i morgen!

Dette har jeg spist i dag:

Frokost: 3 kokte egg, 3 stiper bacon, en halv avocado, to babybel-oster.

Lunch: 1 av Ziggis polarbrød lapper med et tynt lag sukkerfritt syltetøy fra Meridian foods (36 g. karbs pr 100 g.). 1 desiliter yoghurt naturell med blåbær, valnøtter og pinnekjerner.

Middag: To laksefileer med blomkålmos, brokkoli, og sandefjordsmør fra pose.

Kveldskos: 4 babybel-oster

På forhånd takk!

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:01   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Ser bra ut dette da

Eneste jeg ikke ville spist var:
yoghurt (5,5karber pr 100g),
blåbær (7,5karber pr 100g)
og pinjekjerner (13barber pr 100g)
eller syltetøy (fordi det trigger søtbehovet mitt.)

Hvor mye karber er det i sandefjordsmøret da? (Har bare laga etter oppskrift i boka, den må du prøve når boka kommer.Skikkelig nammis )

Du er på rett vei. Det er det ingen tvil om.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:01   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Det syltetøyet ville jeg ha byttet med Heistad sitt som har 5 g karbo pr. 100

ser bra ut ellers syns jeg, men det er sikkert best at en ketolyse-venn svarer deg på det

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 00:20   #4
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Åkei! Da dropper jeg hele den der yoghurt-snacken min. Det var i den jeg hadde blåbær og pinnekjerner også, så da forsvinner jo de også.

Så får jeg gå på jakt etter Heistad syltetøy i morgen!
(Godt nærbutikken min er en Meny-butikk! Har aldri vært på jakt etter så mange rare varer før som disse to dagene her, jeg! hadde nok ikke funnet alt på Rimi, nei! )

Tusen hjertelig takk for hjelp!

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 00:24   #5
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Glemte Sannefjordsmøret, Gerd: Den pose-varianten jeg brukte inneholder 4,5 karber pr. hundre gram... Så får vel droppe det også... Det var den fiskesausen jeg fant med minst kaber i, og heldigvis tok jeg ikke så mye...
Nå skal jeg vente med mer saus til boka mi kommer! Håper det blir snart!

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 07:17   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

En god saus till kjøtt og kylling(4 porsjoner)(fra ketolyseboka):
Totalt 10 g. karber

100g smør
300g sjampinjong
1 boks kremfløte
salt og pepper etter smak.

Stek skivet fersk sjampinjong godt i smøret, hell på fløten. La koke 5 min. Smakes til med salt og pepper. NAMMIS!
Denne er blitt favorittsausen i huset

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 08:03   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Hei
Det er fint å være motivert og ivrig etter å komme i gang, men vent nå til du har lest boken.?
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:57   #8
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Tusen takk for svar og ikke minst oppskrift! Men... Hva!? Kan jeg ikke begynne før jeg har fått boken?? Synes det virker som om alle her inne har gjort det, jeg...

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 11:02   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Opprinnelig lagt inn av Pia skal ned 30!, her.

Tusen takk for svar og ikke minst oppskrift! Men... Hva!? Kan jeg ikke begynne før jeg har fått boken?? Synes det virker som om alle her inne har gjort det, jeg...

Antageligvis for å få rette starten Jeg lånte boka av en venn til min kom jeg...
Det går an å høre på bibilioteket om de har den der. Kan du låne den der inntil din egen kommer.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 11:21   #10
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Spør du meg, så synes jeg du skal fortsette sånn frem til du får lest boken. Ingen grunn til å vente med å kutte ut brød og ris osv.

Ellers tror jeg Gerd har påpekt det viktige.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 11:41   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan noen være så snill å vurdere dagens meny??

Jeg begynte også før jeg fikk boka. Maste og spurte de erfarne her inne, så jeg fikk en helt perfekt start og kjente at jeg var i ketose etter noen dager, med svetting og ånde. Og for meg har det gått strålende.

Keep up!!!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50
Kan noen være så snill Georgine Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 24-02-06 11:29
Vær så snill, kan noen hjelpe meg! Miro Generell ernæringsdebatt 2 04-04-04 23:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no