Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ikke noen forskjell i nedgang med trening?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-15, 12:24   #1
Kattikatt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 9
Kattikatt er på en erverdig vei

Ikke noen forskjell i nedgang med trening?

jeg går stort sett ned 0,3 kg hver dag når jeg er i ketose, slik har det alltid vært i den/de første månedene. Men jeg prøver å få tallet til å bli litt større fordi jeg er i begynnelsen av nedgangen (litt over en uke) og har mye å ta av, men uansett hvor mye kondisjon jeg trener merker jeg absolutt ingen forskjell på vekta ut over det jeg vet jeg får når jeg spiser slik jeg gjør (men merker så klart på kroppen og i musklene).

Er det sånn at treningen sånn sett ikke har noen effekt på fettforbrenningen når man er i ketose?

__________________


Kattikatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF (men begrenset med fett) Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 12:33   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: ikke noen forskjell i nedgang med trening?

En times moderat kardiotrening vil i teorien gi deg en forbrenning på mellom sånn ca 20 og 35 gram fett.

Så veldig mye utslag gir det kanskje ikke. Det blir vel sånn mellom 4 og 7 kilo ekstra i året.

Det er med kostholdet du tar kiloene også tar du noen ekstra gram med treningen.

Men trening gjør deg jo så mye annet godt, så ikke noen grunn til å la det være.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 15:21   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: ikke noen forskjell i nedgang med trening?

0,3 kg pr dag er jo fortsatt over det dobbelte av anbefalt vekttap da, så du bør ikke være misfornøyd. Trening har veldig lite med vekttap å gjøre, du ville mest sannsynlig gått ned mer uten å trene. Men for velvære og overskudd anbefaler jeg deg likevel sterkt å fortsette med treningen.

Hvorfor har du det så travelt? Så lenge du spiser rett så ordner jo kroppen resten selv, i sitt eget tempo...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 15:38   #4
Kattikatt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 9
Kattikatt er på en erverdig vei

Sv: ikke noen forskjell i nedgang med trening?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

0,3 kg pr dag er jo fortsatt over det dobbelte av anbefalt vekttap da, så du bør ikke være misfornøyd. Trening har veldig lite med vekttap å gjøre, du ville mest sannsynlig gått ned mer uten å trene. Men for velvære og overskudd anbefaler jeg deg likevel sterkt å fortsette med treningen.

Hvorfor har du det så travelt? Så lenge du spiser rett så ordner jo kroppen resten selv, i sitt eget tempo...

fordi jeg har en reunion i april og mot sommeren er jeg ferdigutdannet, jeg er rett og slett redd for at jeg ikke skal få jobben jeg ønsker meg hvis jeg ser ut som jeg gjør nå

__________________


Kattikatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF (men begrenset med fett) Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 16:16   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: ikke noen forskjell i nedgang med trening?

Bytt ut noe av kondisjonstreningen med tung styrketrening

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 16:34   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: ikke noen forskjell i nedgang med trening?

At man like greit kan la treningen være for vektnedgangen sin skyld.. Det spørs vel helt om man er mest opptatt av grammene på vekta eller om man er mer opptatt av at fettet skal forsvinne fra kroppen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 20:43   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: ikke noen forskjell i nedgang med trening?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Bytt ut noe av kondisjonstreningen med tung styrketrening

Eller yoga!
Kondisjonstrening kan føre til at nedgangen stopper siden det opprettholder stresset i kroppen. Som om du reagerer på stress kan trening være vektstopper.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 21:33   #8
Kattikatt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 9
Kattikatt er på en erverdig vei

Sv: ikke noen forskjell i nedgang med trening?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Bytt ut noe av kondisjonstreningen med tung styrketrening

Godt tips! Noen som har noen erfaringer om hvordan forskjellene er med vektgang uten/med endringer i muskelmassen?

Nellie: Jeg er ikke så opptatt av sifrene på vekta som at jeg skal se ut og føle meg sunn og frisk, og ikke som en slapp sekk med poteter

Jeg tror Carisma har et godt poeng for min del, er som regel stresset mye og tror ikke det har gått upåvirket hen i kroppen akkurat.

__________________


Kattikatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF (men begrenset med fett) Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 09:39   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: ikke noen forskjell i nedgang med trening?

Opprinnelig lagt inn av Kattikatt, her.

fordi jeg har en reunion i april og mot sommeren er jeg ferdigutdannet, jeg er rett og slett redd for at jeg ikke skal få jobben jeg ønsker meg hvis jeg ser ut som jeg gjør nå

Det enkle men dog så irriterende svaret er da at du skulle ha begynt tidligere.

Vekttapet styres ikke kun av hvor "flink" du er, kroppen må få tid til å tilpasse seg underveis. Du spiser rett og du trener, da gjør du egentlig det du kan. Trening binder ofte litt vann, men strammer samtidig opp kroppen og gir bedre holdning. Du vil derfor ofte gå ned mer i cm enn det vekten viser når du trener. Pluss at du får mer overskudd og bedre holdning, og det viser godt!

Stå på, du er på god vei og vil se store endringer til april om du holder koken oppe!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 03:09   #10
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Ikke noen forskjell i nedgang med trening?

2kg om uka burde du være fornøyd med.

Siden det står "med begrenset med fett", hvor mange prosent fett får du i deg? (husk nevne om det er %-andel i kcal eller gram)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nedgang i vekt har stoppet, noen forslag? sadmax Spørsmål og svar 7 03-04-12 14:31
Noen med samme erfaring? (Ang. nedgang) senka Generell ernæringsdebatt 15 10-01-12 23:09
Nedgang i cm, men ikke så mye i kilo tulla78 Spørsmål og svar 7 02-06-11 11:25
Hurtig nedgang? Noen med erfaring? happychicky Generell diskusjon 22 07-01-11 11:05
Er det noen forskjell? ada-emilie Spørsmål og svar 2 16-05-10 18:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no