Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kanel"snurrer" (med bilde)

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-11, 13:15   #1
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Kanel"snurrer" (med bilde)

4 egg+ 1 eggeplomme (behold hvitten til pensling)
3 ss sukrin
50 g usaltet og smeltet smør
1 dl fløte
1 dl kokosmel
4 ss fiberhusk
1 ts vaniljepulver



Fyll:
Smør
Sukrin
Kanel
Kardemomme



Start med å sette ut smøret slik at det blir romtemperert til du kommer så langt at du skal lage fyllet. Visp egg og sukrin luftig, og gjerne flere minutter, kanskje 4 - 5. Bland i smeltet smør og fløte, bland videre. Bland de tørre ingrediensene for seg selv, og sikt de inn i det våte.


Neste gang jeg lager disse skal jeg ha kardemommen rett i deigen i stedet for i fyllet. Også tror jeg at jeg skal droppe smør i fyllet. Kokosmelet gjør jo all bakst veldig saftig i utgangspunktet, så smøret i tillegg ble litt overkill.


Bland vått og tørt, og la røren svelle i minst 5 minutter. Smak litt på deigen å se om du kanskje vil ha i litt mer søtning, kardemomme, vanilje, eller kanskje litt stevia?


Til fyllet så trenger du at smøret er romtemperert. Bland inn sukrin, kanel og kardemomme. Mange syns at sukrin gir en slag isende smak, og hvis du er en av de så er det jo kanel som smaker best og gir best lukt! Altså, mer kanel enn sukrin blir bra.

Siden deigen blir litt klissete, så tok jeg rett og slett en klump med deig i hånden, lagde en liten fordypning midt i hvor jeg la i cirka 1 ss fyll, også pakket bollen rundt. Pensle med eggehvitten. Legg i ildfast form i muffinsform og stek på 175 grader i cirka 15 - 20 minutter.

Tips! Disse smaker nok herlig med bær i, det skal jeg ha neste gang




__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Svar

Emneord
bakst, boller, kanel


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Potetsalat" med jordskokk ( bilde) Makronella Annen mat 10 14-06-11 23:21
Noen som kan hjelpe meg med bilde av en "norsk" matpakke? Matglad Spørsmål og svar 7 23-08-10 00:04
"Lomper" med "sukker" og kanel. nevergiveup Bakst 4 16-03-10 15:27
"Pariser schnitzel" og "wiener schnitzel" (bilde) Shrinking Line Middag 20 05-01-10 17:53
"Mini" bilde utfordring Villemo Ketolysekuren 36 10-10-07 21:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no