Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokolade- og mandelkake alá silje

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-06, 12:58   #1
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sjokolade- og mandelkake alá silje

sjokolade og mandelkake alla silje

Sjokolade og mandel kake

Til 8 personer

175 g mørk sjokolade
175 g smør
Splenda tilsvarende 125 g sukker
4 egg delt i plomme og hvite
6 ss mel ( grovt spelt mel eller kanskje soya protein mel)
½ ts bakepulver
125 g malte mandler
1 ts mandel essens

Pynt:
125 sukkerfri melkesjokolade
25g rom temperert smør
4 ss kremfløte
25g ristede mandelflak
25g mørk sjokolade smeltet

1. smør en springform på 24 cm, brekk sjokoladen i små biter og legg dem i gryte sammen med smøret, varm forsiktig og rør til det er smeltet og godt blandet.
2. pisk gulene, ha i nesten alt av splendaen, tilsett så den smeltede sjokolade blandingen og rør det sammen,
3. sikt mel og bakepulver, og vend det inn i sjokolade blandingen sammen med de malte mandlene og mandel essensen,
4. pisk eggehvitene til de er helt stive, til sett så resten av splendaen, pisk litt til, skal bli litt blank. Vend eggehvitene i sjokoladeblandingen, rør om, og hell røren i den smurte forma, stek i forvarmet ovn ved 190 grader i ca 40 min, til kaken føler fjærende, avkjøles.
5. varm melkesjokoladen, smøret, og kremfløten i en bolle over nesten kokende vann i en kjele på ovnen. Ta det av varmen, visp i 2 min. la det avkjøles i 30 min, legg kaken på et fat, smør sjokolade blandingen på toppen og pynt med ristede mandler og smelter sjokolade, la kaken står et par timer i kjøleskap før servering og den siste halvtimen før i romtemp.


hentet fra sjokolade kokeboken, omgjort til lavkarbo

ps: har ikke prøvd den enda, men skal lage den på julaften tenkte jeg.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 13:10   #2
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: sjokolade og mandelkake alla silje

Jeg eeelsker mandler og sjokolade, så denne er sikkert noe for meg.


Jeg er imidlertid veldig skeptisk til splenda. Det virker liksom for godt til å være sant. Jeg har ikke prøvd splenda selv, for jeg leste denne linken først. Litt ergelig, men.......

http://www.thetruthaboutsplenda.com/

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 21:41   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade og mandelkake alla silje


Denne kunne jeg ha tenkt meg ja, men litt for mye karber for meg....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 23:31
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no