Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-starterne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-14, 15:32   #101
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Jeg har ikke helt troa på å spise noe sjokoladete for å slutte å ha lyst på sjokolade. Ellers takk for tips!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 15:38   #102
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Det er fordi at jeg sklir ut så lett altså. Plutselig sitter jeg der og trykker innpå med Atkins og gudvethva.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 17:42   #103
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Jeg er ikke sjokoladesugen.....men pastasugen derimot.... BAH!
Jeg har fått tak i sånn juliennejern - så i helga har jeg tenkt å lage squash-spagetti.

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 17:50   #104
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av MajaKr, her.

Sliter med sukkerabstinenser etter jula...

Samme her, er skikkelig sur og gretten for tida:/

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 19:27   #105
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januar-starterne

Når jeg er sugen må jeg spise et ordentlig måltid, men når jeg er skikkelig sugen så prøver jeg jo med andre ting først: atkinsbar, cocosasjokolade osv. men suget forsvinner ikke før jeg har fått i meg noe ordentlig mat. Lærer aldri :P

Jeg var skikkelig sugen tidligere idag og spiste en atkinsbar og suget forsvant ikke. Etter jeg hadde spist middag, tikkamasala som er en stor favoritt var jeg skikkelig stappmett og suget forsvant momentant! Er så kjedelig å gå rundt å ha skikkelig lyst på noe men ikke kunne spise det.

Når jeg prøvde meg på lavkalori gikk jeg konstant KJEMPESULTEN! Jeg prøvde å spise ting som er lite kalorier i for å døyve sulten men til slutt ble jeg så sulten at jeg hev innpå en stor middagsporsjon og enda hjalp det ikke.. Dette er helt borte på lavkarbo og nå spiser jeg lite men allikevel blir god og mett! Bare dette er grunn nok for meg til å gå på lavkarbo!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 19:34   #106
såpestykket
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 7
såpestykket er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Er det flere enn meg som kjører på 5:2 faste? Er jo genialt å være i ketose ifbm fasting :-)

såpestykket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen - maks 50g/døgn Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 20:02   #107
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januar-starterne

Føler at det blir litt smør på flesk (haha!) å kjøre begge deler da man på ketolysekuren allerede er i kostindusert faste og får så godt som alle fordelene man får ved vanlig faste. (Er i hvertfall slik jeg har opplevd det) Samtidig så blir det jo for meg feil å telle kalorier da det kroppen fungerer annerledes på ketolyse enn ved feks lavkaloridiett.

Nå er jeg ingen ekspert på dette, men slik jeg har skjønt den kuren så er det slik jeg oppfatter den.

Og hvorfor faste når man kan spise masse deilig mat istedenfor? :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:50   #108
Pisces89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 35
Pisces89 er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Lagde disse nå ikveld, og det var snadder gitt

http://www.funksjonellmat.no/oppskrifter/scones/

Ville ikke kaldt det scones, men :P nam nam

Pisces89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 22:32   #109
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

beklager at jeg spør så mye, men regnet ut på diett.no nå at jeg hver dag får i meg ca 125 gram fett, , 56 gram protein og ca 10 gram karbo, er det veldig dårlig kombinasjon?

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:11   #110
gul magi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 1
gul magi er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Jeg hiver meg med i denne tråden! Begynte på mandag, og har aldri prøvd meg på lavkarbo/ ketose før så er helt grønn. (Har altså lest meg opp masse de siste tre månedene) selv om jeg vet hva jeg kan spise og ikke spise føler jeg meg litt usikker på om jeg "gjør det rett" . Jeg har startet med dette for å forbedre livskvaliteten, jeg er ikke per definisjon overvektig, men har absolutt en del kilo ekstra som i mange år har påvirket selvfølelsen min masse.

Jeg har ikke trent siden april 2013 da jeg prøvde meg på lavkalori, som absolutt ikke var noe for meg. Jeg har tenkt å ta opp treningen igjen, men siden jeg begynte på mandag har jeg vært tappet for energi etter skolen, mye hodepine og slapphet. Men dette er som jeg har forstått normalt? :-) eller bør jeg begynne med treningen så raskt som mulig for å få effekt?

Kanskje dere kan komme med noen tilbakemeldinger på det jeg har spist i dag? (Om det er bra, for lite fett osv) ?
Frokost : 2 kokte egg og 2 skiver prior kyllingpålegg naturell
Lunsj : kyllingsalat med 150g kyllingfillet, en halv avocado, noen skiver agurk, en neve isbergsalat og noen klyper norvegia.
Middag : blomkål og brokkoligrateng med fløte, 1 egg, ca 4 "skiver" bacon og ost på toppen.

Har aldri vært flink til å spise frokost og kjenner at det ofte er vanskelig å spise mye med en gang jeg står opp, men det er vel en vanesak :-)
Ellers har jeg blitt flink å drikke masse vann, samt grønn te eller detox te fra yogi.

Målet mitt er å gå ned ca 14 kilo. Håper det funker denne gangen!

gul magi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:23   #111
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av såpestykket, her.

Er det flere enn meg som kjører på 5:2 faste? Er jo genialt å være i ketose ifbm fasting :-)

Neeeeh. Holder meg til 16:8.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 04:07   #112
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Januar-starterne

Jeg har løse planer om 5:2, men jeg må først komme inn i gode lavkarborutiner igjen tror jeg. Kanskje et fint mål å starte med det i begynnelsen av februar. Jeg har testet noen fastedager innimellom og synes kroppen min takler det ganske greit bare jeg ikke er for trøtt og sliten.

I dag har jeg spist to måltider, begge var middagsrester fra i går. Så det ble salat og kald baconsurret kylling med ostefyll. Veldig veldig godt må jeg legge til. I tillegg spiste jeg et hardkokt egg og litt kaviar på det. Nå har ene sønnen omgangssyke, så vi får se om jeg holder meg frisk...

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 06:33   #113
Pisces89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 35
Pisces89 er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Veiedag!

Start: 96,6
forrige uke: 95,0
Idag: 93,8

Fornøyd!

Pisces89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 08:40   #114
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

beklager at jeg spør så mye, men regnet ut på diett.no nå at jeg hver dag får i meg ca 125 gram fett, , 56 gram protein og ca 10 gram karbo, er det veldig dårlig kombinasjon?

Litt lite karbo og proteiner, men veldig dårlig vil jeg ikke si at det er. Men en liten økning av snittet hadde ikke vært av veien..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 18:17   #115
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

dette er utenom grønnsakene index, men da kan jeg ta 2 proteinshaker i tillegg til måltidene

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 19:59   #116
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av Pisces89, her.

Veiedag!

Start: 96,6
forrige uke: 95,0
Idag: 93,8

Fornøyd!

Gratulerer! Bra start 👍

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 20:02   #117
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Åååå, jeg er så godtesyk! Døyva det værste med litt grønnsaker med dip, men er jo ikke heeelt det samme...
Egentlig er jeg veldig fornøyd med å ikke sprekke da det er godis rundt meg konstant på jobb, og nå sitter jeg og ser på restene av melkerullen til sønnen min... Men SKAL ikke!

Men hvordan er det med atkinsbarer f.eks? Er det greit?

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:22   #118
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei
Smile

Sv: Januar-starterne

Hei! jeg er helt ny her, og helt ny på lavkarbo. I dag har jeg gått på lavkarbo i en uke, og tenkte derfor det var greit å veie meg i dag... Jeg har gått opp to kg og er såå lei meg Har vært kjempeflink (syns jeg selv), har ikke spist mer enn 20-50 karbohydrater om dagen, men har spist veldig mye fett. Kan det bli for mye? Går rundt og er konstant kvalm og føler at jeg blir til en fettklump, haha! Har også prøvd å spise masse grønnsaker som er lov, og vil virkelig finne en vei til å forandre livstilen min for godt. Jeg er jo som sagt helt grønn, og all informasjon jeg har får jeg fra internett. Vil jo virkelig ikke gå opp i vekt Kan noen være så snill og hjelpe meg? Hva gjør jeg feil? Regnet ut hvor mange kalorier jeg har spist i dag, og det er forskrekkende over 5000, og har fått i meg 25 karbohydrater. Er jeg helt på trynet og har over gjort det? På forhånd tuuusen takk for svar!

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:24   #119
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Hei! jeg er helt ny her, og helt ny på lavkarbo. I dag har jeg gått på lavkarbo i en uke, og tenkte derfor det var greit å veie meg i dag... Jeg har gått opp to kg og er såå lei meg Har vært kjempeflink (syns jeg selv), har ikke spist mer enn 20-50 karbohydrater om dagen, men har spist veldig mye fett. Kan det bli for mye? Går rundt og er konstant kvalm og føler at jeg blir til en fettklump, haha! Har også prøvd å spise masse grønnsaker som er lov, og vil virkelig finne en vei til å forandre livstilen min for godt. Jeg er jo som sagt helt grønn, og all informasjon jeg har får jeg fra internett. Vil jo virkelig ikke gå opp i vekt Kan noen være så snill og hjelpe meg? Hva gjør jeg feil? Regnet ut hvor mange kalorier jeg har spist i dag, og det er forskrekkende over 5000, og har fått i meg 25 karbohydrater. Er jeg helt på trynet og har over gjort det? På forhånd tuuusen takk for svar!

5000 kalorier? Ja, nei, det er ikke hensiktsmessig, what so ever.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:30   #120
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Hvor mye skal man ha i seg da? Må jo øke fra 2000? Har bare brukt oppskrifter jeg har funnet i lavkarbo kokebøker/lavkarbo sider på internett, og har kun spist tre måltider uten å spise noe i mellom. Hva spiser dere til vanlig? I dag har jeg spist kylling, asparges med spekeskinke, masse ost, smør og fløte. Jeg trenger tydligvis veldig hjelp :/

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:35   #121
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Holder da lenge med 2000. Jeg spiser langt under det.

I starten og innimellom er det vanlig å være litt sulten. Men det avtar vanligvis etterhvert også spiser man ganske normale mengder kalorier.

Hvor har du fått det ifra at du skal øke fra 2000?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:41   #122
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Holder da lenge med 2000. Jeg spiser langt under det.

I starten og innimellom er det vanlig å være litt sulten. Men det avtar vanligvis etterhvert også spiser man ganske normale mengder kalorier.

Hvor har du fått det ifra at du skal øke fra 2000?

Hvis du bruker fett som energikilde i steden for karbohydrater, må du jo opp i kalorier? Det har det stått i alle bøker og på alle sider jeg har lest. Skjønner at 5000 kanskje er i overkant, men man kan da ikke få noe energi hvis man spiser lite karbo og lite fett (kalorier)?

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:45   #123
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Hvis du bruker fett som energikilde i steden for karbohydrater, må du jo opp i kalorier? Det har det stått i alle bøker og på alle sider jeg har lest. Skjønner at 5000 kanskje er i overkant, men man kan da ikke få noe energi hvis man spiser lite karbo og lite fett (kalorier)?

Nei, det må du ikke. Dropp "masse" ost, fløte og smør. Holder med litt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:54   #124
Clavicula
Nytt Medlem
 
Clavicula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 8
Clavicula er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Hei dere! Henger meg gjerne på som januar-starter jeg også, hvis det er lov å snike seg inn litt sent :-) Har klikket rundt på forumet periodevis tidligere også, men aldri helt klart å komme igang - det har liksom blitt med tanken. Denne gangen har jeg ikke tenkt å gi meg så lett, og det er jo også så mye lettere når man har noen å dele tanker og opplevelser med!

Har holdt på siden 1.1. Har ikke talt verken kh eller kcal, men har kuttet alt av kornprodukter, sukker og poteter, og redusert kraftig på fruktinntaket. Kjenner allerede at jeg er mye mer våken og opplagt uten magen (og hodet) fullt av hvetemel, og at januartreningen som er igangsatt var på høy tid! Trener styrke og kondisjon 2-3 ganger i uka, og kan med glede konstatere at jeg omsider er i ferd med å bevege meg fra invalidiserende gangsperr til moderat støl nå etter to uker ;-)

Pr nå er vekta ca 75 kg, foreløpig målet er 13 kg ned til 62. Deretter ny vurdering - men 62 kg var trivselsvekt en gang for et par graviditeter og litt mer trening siden ;-)

Kjekt å lese det dere skriver, alle sammen!

Clavicula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 23:07   #125
Caffine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 2
Caffine er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, det må du ikke. Dropp "masse" også, fløte og smør. Holder med litt.

Hvor i all verden har du det fra at man skal droppe masse ost, fløte og smør?? Det er jo fett du skal fokusere på å få i deg. "Kalorier" er et begrep som ikke eksisterer i mitt vokabular lenger. Det virker på meg som at det er vildenott som har skjønt det, og du som er helt ute og kjører.
La kroppen venne seg til å bruke fett som energi. Det har den jo ikke gjort så mye før :-)

Caffine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
November-13-starterne sivmaria Ketolysekuren 226 04-02-14 17:07
Vekttråd for april 2011-starterne! Drømmepie Ketolysekuren 167 26-01-12 20:27
Mai-starterne 2011- den store veietråden Euphita Ketolysekuren 250 06-12-11 18:23
Går "Januar-starterne" mest ned i starten? Hasselnøtt Ketolysekuren 1 04-02-11 14:52
Vekt og mål for juni-starterne søtsaka Ketolysekuren 83 04-10-09 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no