Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva kan jeg lage av dette?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-09, 15:40   #1
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Hva kan jeg lage av dette?

Tok ut en kylling filet i dag tidlig til tining, men nå som jeg kom hjem for å finne ut hva jeg skulle ha ved siden av fant jeg ut at det ikke var så mye i kjøleskapet. Det jeg har er:
-bacon
-rosenkål
-brekkbønner
-fløte

Noen som klarer å finne ut en god middag av dette????
Hadde vært flot med litt hjelp, er alt jeg har, og har ingen penger

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 15:47   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg lage av dette?

Opprinnelig lagt inn av Charl8, her.

Tok ut en kylling filet i dag tidlig til tining, men nå som jeg kom hjem for å finne ut hva jeg skulle ha ved siden av fant jeg ut at det ikke var så mye i kjøleskapet. Det jeg har er:
-bacon
-rosenkål
-brekkbønner
-fløte

Noen som klarer å finne ut en god middag av dette????
Hadde vært flot med litt hjelp, er alt jeg har, og har ingen penger

Da hadde jeg tatt å krydra kyllingen, surra rundt litt bacon og stekt godt på begge sider i stekepanna i godt med smør. Så hadde jeg stekt brekkbønner og rosenkål med på slutten, og "toppa" det hele med en skvett fløte. Og latt det surre litt under lokk (ttil kyllingen er gjennomstekt)
Jeg vet ikke om rosenkål passer attåt da, for det spiser jeg ikke....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 15:49   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg lage av dette?

Rosenkål passer til ja! Ellers så kan du google rosenkål bacon, så får du opp noen oppskrifter på ting som ser godt ut. så kan du bare steke kyllingen ved siden av.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 18:11   #4
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg lage av dette?

Om du steker kylling og bacon, og slår en skvett fløte oppå og lar det surre en stund, så har du en kjempe god rett! Jeg bruker å ta ost på toppen også, men det her du vel ikke så da får du sløyfe den! Så kan du jo ha rosenkål og brekkbønner ved siden av.

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:07   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg lage av dette?

Åååh rosenkål med bacon, og gjerne også litt fløte, er en av mine yndlingsretter! Jeg pleier å koke rosenkålen litt, ikke helt ferdig, og så kutter jeg den i fire. Så steker jeg den sammen med bacon, litt salt og pepper og heller på litt fløte, ikke mye. Så lar jeg det surre til baconet er ferdig og rosenkålen passe myk. Dette er også veldig godt gratinert i ovnen med ost over.

FANTASTISK!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:08   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg lage av dette?

Jeg elsker rosenkål og meierismør!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:15   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg lage av dette?

Ikke minst! Hver gang jeg koker vanlig rosenkål (eller andre grønnsaker, spesielt brokkoli) har jeg en gedigen klatt med godt smør nedi gryta etter at vannet er helt ut, og lar det smelte inn. :slurp:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:36   #8
elfi
Nytt Medlem
 
elfi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
elfi er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hva kan jeg lage av dette?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åååh rosenkål med bacon, og gjerne også litt fløte, er en av mine yndlingsretter! Jeg pleier å koke rosenkålen litt, ikke helt ferdig, og så kutter jeg den i fire. Så steker jeg den sammen med bacon, litt salt og pepper og heller på litt fløte, ikke mye. Så lar jeg det surre til baconet er ferdig og rosenkålen passe myk. Dette er også veldig godt gratinert i ovnen med ost over.

FANTASTISK!


Åhh, ummm, jeg er også veldig glad i rosenkål! Dette blir middagen i dag - gratinert i ovnen

__________________
elfi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Oi, er ikke sikker, shopper rundt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva kan man lage av karbonadedeig?? Impulsiw Generell diskusjon 3 12-09-08 19:17
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Lage ticker LilleMill Generell diskusjon 1 22-05-08 17:31
LEI av å lage mat MorStine Ketolysekuren 4 11-02-08 14:49
Lage hva av eggeplommer? MorStine Oppskrifter 6 24-01-08 12:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no