Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Har dere lest VG i dag?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-11, 21:39   #26
Linda69
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Jæren
Innlegg: 30
Linda69 er på en erverdig vei

Sv: Har dere lest VG i dag?

Den må jeg lese! Takker, jeg har også lest Dr Hexeberg, den er også virkelig til å anbefale, men du har vel kanskje allerede lest den også:O)

__________________



Linda69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:42   #27
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Linda69, her.

Den må jeg lese! Takker, jeg har også lest Dr Hexeberg, den er også virkelig til å anbefale, men du har vel kanskje allerede lest den også:O)

Den står på "må lese" lista

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:55   #28
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har dere lest VG i dag?

Men hurra for Dagbladet, som reklamerer for lavkarbo i dag! Og intervjuer en som gikk ned 40 kg på lavkarbo - og fortsatt holder vekten etter mange år!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:06   #29
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Men hurra for Dagbladet, som reklamerer for lavkarbo i dag! Og intervjuer en som gikk ned 40 kg på lavkarbo - og fortsatt holder vekten etter mange år!


Ikke bare den men denne også; Sommerlig lavkarbo - Her er Ulrika Davidssons beste grilloppskrifter

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:07   #30
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har dere lest VG i dag?

Det sier litt om presisjonsnivået til VG at de skriver:
"Her er karbo-kurene" på forsida!!!

Og da er det bare logisk at de fortsetter:
"Ekspertene advarer" og benytter seg av Wenche Frølich …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:08   #31
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Har dere lest VG i dag?

"Matrevolusjonen" er for salg her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=kj%F8p

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:15   #32
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Men hurra for Dagbladet, som reklamerer for lavkarbo i dag! Og intervjuer en som gikk ned 40 kg på lavkarbo - og fortsatt holder vekten etter mange år!

Enig. Flott artikkel

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:59   #33
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har dere lest VG i dag?



Her er svaret fra Thor Foseid (spisdegslank.no) på denne tåpelige påstanden. Håper han har mailet det til henne:

Sitat:

Nei Wenche, ketose og føling er ikke det samme. Føling er en tilstand diabetikere kommer i når de sprøyter inn for mye insulin slik at blodsukkeret blir for lavt. Ketose er en tilstand kroppen kommer i når levra omdanner fett til ketoner som kroppen deretter bruker som energi. D.v.s. den tilstand mennesket historisk alltid har befunnet seg i. Raske karbohydrater (brød er et godt eksempel) er et menneskeskapt produkt som kun har eksistert i noen få generasjoner. Raske karbohydrater står i dag bak både overvekt og nesten alle dagens livsstilssykdommer – sykdommer som har økt i omfang i takt med økt bruk av raske karbohydrater. Det er mulig at du med din uttalelse mener den form for ketose som inntreffer hos diabetikere når blodsukkeret blir for høyt og forårsaker en forgiftning i kroppen. Det er i så fall det motsatte av føling og heter Ketoacidose. Denne type kunnskap hadde det kanskje vært rimelig å forvente at en professor i ernæring hadde tilegnet seg. Wenche, du og dine likesinnede kjemper en tapt kamp – dere nekter og akseptere overbevisende forskningsresultater, dere tviholder på kunnskap utgått på dato, dere bidrar til at titusener av mennesker forsøker å bli kvitt sykdom og overvekt gjennom foreldede og virkningsløse metoder. Wenche, jeg leste en gang en bok du hadde skrevet om brødbaking. Den var godt skrevet. Kanskje du skulle fortsatt med det!



Thor Foseid

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:18   #34
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Har dere lest VG i dag?

Den ketosen en diabetiker får er jo helt motsatt av hva en føling er!
Diabetisk ketose er meget høyt blodsukker over tid, mens føling er akutt lavt blodsukker

Jeg har selv diabetes type 2 og fikk det i en alder av 23! år pga dårlig kosthold og som følge av PCOS/insulinresistens. Jeg har i perioder vært behandlet med insulin og kjent følinger på kroppen, og det kan ikke sammenlignes med det å være i ketose pga lavkarbo-kosthold!!!

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:28   #35
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Har dere lest VG i dag?

Helt greit og utale seg,men sjekk fakta først.Om hvordan ting egentlig fungere. he he.
Kan skremme vette av folk som kanskje har lyst til og prøve lavkarbo og endre livsstil.

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)

Sist redigert av alexsandra : 21-06-11 kl 14:32. Årsak: ....
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:30   #36
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har dere lest VG i dag?

Glimrende svar! hvor stod dette?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:13   #37
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Har dere lest VG i dag?

Hvis det er meg du sikter til
Det står ikke noen sted.
Det var bare mine tanker rundt tema

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:17   #38
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Har dere lest VG i dag?

Jeg er rimelig sikker på at dama aldri har opplevd føling. Det er like dumt å sammenlikne føling og ketose som å si at lavkarbo og høykarbo er det samme

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 18:01   #39
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei
Wink

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

De har noen sider om lavkarbo og Wenche Frølich advarer mot ketose:
Sitat:
Frølich advarer særlig mot i la kroppen gå i ketose - en tilstand som oppnås ved å kutte bortimot alle karbohydrater.
- Å være i ketosetilstand er det samme som når en diabetiker får føling, sier Frølich.
- Dette er ganske farlig for kroppen på sikt, og jeg blir skremt av å se at dette er en del av enkelte slankekurer.

Hun presiserer at det bør ringe en bjelle når slankekuren krever at du tar kosttilskudd i tablettform

Vet ikke om dette finnes på nett, jeg fant det ikke.

Wenche Frølich har ikke peiling. Skremselspropaganda, som flere nevner her. De vil vel ha flere i VGs egne Vektklubb

karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 18:11   #40
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Har dere lest VG i dag?

Jeg reagerer også på uttalelsen om at man kutter "bortimot alle karbohydrater". Jeg ligger på drøyt 40 karber og to urinprøver sjekket hos lege med fire ukers intervall viser at jeg er i ketose......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater? Anna Ananas Ketolysekuren 26 03-01-12 15:21
Dere som hadde 74-76 kg i vekt da dere begynte, hvordan gjør dere det? beate Ketolysekuren 10 28-11-11 22:51
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no