Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Litt om egg

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-13, 16:05   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Litt om egg

Egg er jo stadig et tema, f.eks holdbarhet og oppbevaring. Denne artikkelen er både informativ og hyggelig lesning: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.10963083

Har selv begynt å oppbevare egg i en bolle på benken, og de er faktisk både bedre og lettere å jobbe med.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 16:13   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Litt om egg

Her oppbevares egg på benken i en skål. Har jeg mange egg havner gjerne noe i kjøleskapet med påskrevet leggedato. Men jeg passer på å tømme skåla før jeg legger i nye, her kan det i perioder bli MYE egg.. Ja, vi har høner.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 16:37   #3
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Litt om egg

eggene ligger i kjøleskapet her.. for jeg er veldig flink til å glemme å bruke dem. eller når jeg kjøper egg på tilbud pga dato

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 16:41   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Litt om egg

Jøss, det var smart! *trenger mer benkeplass*

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 17:37   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Litt om egg

Det står at de ikke er holdbare mer enn et par dager etter koking, i kjøleskap. Ei her inne sa de varte lenge om man tok av skallet etter koking og oppbevart i kjøleskap. Jeg har fulgt det som en sannhet og spist kokte egg som har vært i kjøleskapet i mange dager. Hm??

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 17:58   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Litt om egg

Jeg oppbevarer eggene i en sånn hengekurv- ting på kjøkkenet og har kun en gang opplevd dårlige egg.
Kokte egg holder seg mye lenger enn et par dager. Mener det var ca 6 uker jeg fant ut at gikk fint!

Kjøper også ofte egg som går ut på dato. Holder seg alltid i månedsvis i år kaldkjeller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 18:47   #7
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Litt om egg

Jeg kjøper brett med egg, og det står fremme på benken

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 20:02   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Litt om egg

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg kjøper brett med egg, og det står fremme på benken

Samme har alltid

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 13:09   #9
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Litt om egg

Interessant. Er det noen som vet hvor lenge de holder i romtemperatur i forhold til datomerkingen? Jeg kjøper allitd mye egg og har i kjøleskapet fordi de alltid går ut på dato for meg, og ettersom jeg vet at de holder mye lenger bekymrer det meg ikke, men holder de lenge etter datoen også i romtemperatur? Noen som vet?

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 13:17   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Litt om egg

"Det er fargen på et lite bein i øret på høna som avgjør fargen på eggene hun legger."
Jøss! Så pussig! Skal tro hva som egentlig er sammenhengen der...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 19:17   #11
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Litt om egg

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

"Det er fargen på et lite bein i øret på høna som avgjør fargen på eggene hun legger."
Jøss! Så pussig! Skal tro hva som egentlig er sammenhengen der...

Ja, ikke sant?

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 19:22   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Litt om egg

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det står at de ikke er holdbare mer enn et par dager etter koking, i kjøleskap. Ei her inne sa de varte lenge om man tok av skallet etter koking og oppbevart i kjøleskap. Jeg har fulgt det som en sannhet og spist kokte egg som har vært i kjøleskapet i mange dager. Hm??

Så lenge du ikke har blitt dårlug av det har det jo gått helt fint Jeg har ved flere anledninger spist opptil en ukes gamle kokte egg. Null problem.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 08:16   #13
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Litt om egg

Kjøper 2 brett egg om gangen av en bonde og oppbevarer de på benken i en stor bolle. Der kan de godt bli stående både to og tre uker. Har aldri fått ett dårlig egg. Så lenge skallet er helt og sprekkfritt er egget nærmest hermetisk derinne

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 14-05-13 kl 10:07.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 08:31   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Litt om egg

Om du er usikker på om egget er godt eller ei, knekk det og lukt. Kjenner med en gang om det er blitt dårlig

Jeg bruker mye egg som ofte er langt over dato enten de har vært i kjøleskap, bod eller benk. Det eneste jeg har merket noen ganger er at når de begynner å bli gamle er de ikke alltid så lette å stivpiske, men fungerer utmerket i omelett og slikt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 08:33   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Litt om egg

Sjelden egg rekker å stå så lenge her. Men det gamle egg i vann-trikset bør da fortsatt være gangbart, er man i tvil?! (Om det flyter, er det blitt danna gass i det, og ubrukelig, synker det er det i orden).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 19:49
Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger hilde29 Ketolysekuren 9 26-01-09 13:25
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 23:35
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 23:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no