Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

For lite fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 21:47   #1
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

For lite fett?

Hei jeg kommer med atter ett ferskingespørsmål, jeg har alltid vært litt ensformig i kosten og nå har jeg begynt med dette på lavkarbo også, jeg spiser salat: Isbergsalat med en god dæsj dressing bestående av halvt om halvt med rømme og majones, så har jeg enten ost og skinke, reker eller hjemmelagde kjøttboller i,
kjedelig kansje men jeg liker det, så det blir ofte fire fem skåler med dette i løpet av dagen og ingenting annet, utenom til middag i dag da som jeg levde fort og farlig og spiste reinskav med brokkli og hjemmelaget karbofri viltsaus, men nå lurer på om jeg på om jeg får i meg for lite fett, har dere noen triks for å få i seg nok fett på en behagelig og ikke kvalmende måte?

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:56   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Dersom du scroller heeelt nederst på denne siden, ser du at du ikke er den eneste som lurer på dette!

Hvis du stort sett er mett og fornøyd og vekten går nedover, får du nok i deg det du trenger, men du kan jo lese trådene nederst her og se om du får noen gode tips!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:32   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Opprinnelig lagt inn av scubadoo, her.

Hei jeg kommer med atter ett ferskingespørsmål, jeg har alltid vært litt ensformig i kosten og nå har jeg begynt med dette på lavkarbo også, jeg spiser salat: Isbergsalat med en god dæsj dressing bestående av halvt om halvt med rømme og majones, så har jeg enten ost og skinke, reker eller hjemmelagde kjøttboller i,
kjedelig kansje men jeg liker det, så det blir ofte fire fem skåler med dette i løpet av dagen og ingenting annet, utenom til middag i dag da som jeg levde fort og farlig og spiste reinskav med brokkli og hjemmelaget karbofri viltsaus, men nå lurer på om jeg på om jeg får i meg for lite fett, har dere noen triks for å få i seg nok fett på en behagelig og ikke kvalmende måte?

Avhengig av mengden er det ganske mye fett i majones og rømme, legg inn på www.diett.no om du lurer

Jeg ville nok tenkt mer på å variere - selv om jeg MER enn forstår deg - jeg har også slike dager... jeg sliter generelt med variasjon pga manglende matlyst og da blir det endel slik mat som gjentas i det uendelige. En ting du kan gjøre er å planlegge måltidene dine bedre i løpet av uka så du ser at du varierer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 08:29   #4
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Sv: For lite fett?

Ja, kansje jeg får i meg nok fett med dressingen og osten, skal måle litt mengder og fettinhold i dag ( jeg er sykemeldt for tiden, så jeg har veldig god tid til å gjøre det), er som sagt veldig ensformig i kosten, før kunne jeg spise feks brød med ost og tomat til frokost,lunsj og kvelds, men da varierte man jo med noe annet til middag, så jeg skal bli flinkere til søke på sidene hær å se hva jeg kan variere den kjære salaten min med, det rare er at jeg ikke kunne fordra salat før jeg begynte på lavkarbo.

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite fett? Bones Ketolysekuren 7 30-10-09 17:42
For lite fett lille74 Ketolysekuren 12 12-08-09 20:26
For lite fett? cartman- Ketolysekuren 7 01-01-09 22:51
Får i meg for lite fett! Ista Ketolysekuren 4 10-07-08 23:35
Får i meg for lite fett. Miriam Lavkarbo generelt 32 10-06-06 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no