Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Må bare spørre ... (ang. induksjonen)

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-11, 12:48   #1
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Må bare spørre ... (ang. induksjonen)

jeg har gått på introduksjonen nå og i dag skal mannen min lage andebryst med saus til og den er det sukker i og jeg bare lurer kommer jeg til å ødelegge hele opplegget hvis jeg spiser den sausen? det er jo mye fett i andebryst så den delen er jo bare flott men jeg fikk ikke gehør for å bytte ut sukker med sukrin pga at sausen skal karameliseres... har faktisk ett dilemma her og dette er ikke første gangen det er slik.. jeg er som sagt alene på lavkarbo generelt i familen (har en sønn på 17mnd og 1 mann hehe)som ikke går på lavkarbo.

bare lurer på om det er andre som har det sånn

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 12:56   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Må bare spørre..(ang. induksjonen)

Følger du indukjsonen så må du jo holde deg til reglene for den

Det er et valg du må ta, enten følge reglene, eller gi etter for andre sine meninger
Det valget er det veldig mange av oss som må ta når vi starter på en diett

Her er i vertfall reglene for induksjonen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 12:58   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Må bare spørre..(ang. induksjonen)

Spør om du kan få litt kraft, kok inn en skvett fløte og litt salt og pepper. Det er NYDELIG til and

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 12:59   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Må bare spørre..(ang. induksjonen)

Du ødelegger ikke hele opplegget, men klart det kan bli litt mye karber den dagen!
Om du bare spiser bittelitt saus, spiller det nok ingen rolle i det store og det hele!
Mange som sliter litt med at andre ikke helt ser hva man holder på med. Hjemme er det jeg som bestemmer maten, da. menmMin svigermor prøver gang på gang, men har ikke skjønt bæret! Unnskylder seg med at hun hører dårlig! Og jeg som har gitt henne LCHF på 3 min skriftelig opptil flere ganger!

Men du..... det heter Atkins! Ikke Atkinson. Og induksjon, ikke introduksjon!
Ikke meningen å være pirkete, men det kommer stadig nye hit og dette kan være forvirrende nok om det ikke skal dukke opp ord etc som faktisk ikke stemmer med virkeligheten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 15:02   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Må bare spørre..(ang. induksjonen)

Tenker at slike situasjoner vil du havne borti rett som det er. Om man skal "gi etter" hver gang blir det ikke mye igjen av kuren

Hva med å gjøre som nellie (?) foreslår? Lag din egen saus? Som nødløsning kan du ha en pakke med Fjordlands ferdige peppersaus eller bearnaisesaus stående, og bare varme en skvett i micro`n

Jeg levde lavkarbo (hovedsakelig ketogent) i 18 mnd før sambo gikk over til lavkarbo, klarer man først å godt at man spiser litt ulikt blir det bare enklere og enklere å være kreativ og å finne passende løsninger

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 21:57   #6
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Sv: Må bare spørre..(ang. induksjonen)

tusen takk for alle svar og beklager skrive feil.
Det ende opp med at jeg droppet sausen og gulrot pureen og lagde meg blomkålris og salat til. det viste seg at han hadde marinert anda i honning :S så matte bare droppe ut bringebærsausen.... men den var jo skit god da..
trengte faktisk ikke saus for anda var så saftig og mør i seg selv

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt pinlig, men nå må jeg spørre runnmensunn Spørsmål og svar 19 21-06-11 19:09
Hva skal man spørre legen om? Milla123 Stoffskifte / hormonproblemer 23 27-03-11 21:04
Må bare spørre ... Kan jeg spise dette til frokost? Newstart Lavkarbo generelt 1 24-03-11 15:09
Må spørre litt til jeg (uren hud) Bubbla Ketolysekuren 15 02-03-10 18:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no