Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

En veldig ekkel opplevelse!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-07, 16:56   #1
Kristin1964
Medlem
 
Kristin1964 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 59
Innlegg: 359
Kristin1964 har en fantastisk aura rundt segKristin1964 har en fantastisk aura rundt seg

En veldig ekkel opplevelse!

Hei

I går hadde jeg en skummel opplevelse, gitt! Litt bakgrunn først: For de som ikke "kjenner" meg, så har jeg gått på en ketogen diett i litt over 1 måned. Jeg har problemer med å være i ketose, kroppen reagerer negativt på det, mister ALL energi og hjernen fungerer ikke (har prøvd det før også, akkurat det samme skjedde da). Har derfor planlagt å øke karbohydratene litt, for jeg vil IKKE gi opp

Anyway, i går kjente jeg virkelig at jeg var i ketose. Absolutt ingen apetitt og en slapphetsfølelse av en annen verden. Det gikk forsåvidt greit på jobb, men kjente at jeg ble verre utover dagen. Etter jobb dro jeg på et kjøpesenter i nærheten, skulle gjøre noen ærend (idiotisk påfunn). Jeg begynte å føle meg verre og verre, men var helt utafor og klarte ikke å komme meg ut av kjøpesenteret! Vanskelig å forklare følelsen, men det var akkurat som om hverken hjernen eller kroppen lystret meg. Jeg begynte å virre rundt uten mål og mening og kjente at jeg var kvalm og fryktelig uvel, det kjentes akkurat som om jeg var veldig bilsyk, for de som vet hvordan det er. Men, ikke slik at jeg ville kaste opp.

Jeg traff på en bekjent, hilste på ham, men hørte selv at jeg ikke snakket helt sammenhengende. - Er du syk, spurte ham? Jeg bare mumlet noe til svar og nærmest snublet ut derfra. Jeg kom meg underlig nok i bilen og klarte å kjøre hjem. Akkurat DET var en trafikkfarlig opplevelse! Da jeg kom hjem, så jeg meg i speilet og ble helt fælen. Jeg var helt KRITTHVIT i ansiktet. Skikkelig lik- bleik! Jeg har aldri sett meg selv sånn, det var kjempeekkelt!

Jeg karret meg inn i stua og fikk lagt meg på sofaen, men kjente at jeg holdt på å besvime (tror jeg, har aldri besvimt, så jeg vet egentlig ikke hvordan det føles). Jeg klarte å ringe en kamerat for å si fra, ble så redd noe galt skulle skje mens jeg var helt alene hjemme (ungene var hos pappaen). Kameraten min vet om kostholdet mitt, og beordret meg med en gang til å drikke juice eller noe med sukker. Etter telefonsamtalen var jeg så dårlig at jeg ikke klarte å reise meg opp av sofaen. Om jeg besvimte eller sovnet vet jeg ikke, men jeg var "borte" ei stund. Etterpå klarte jeg heldigvis å karre meg på kjøkken og fikk drukket et glass av ungenes eplejuice. Det kjentes bedre ganske raskt. Så tok jeg med meg ei gulrot og et knekkebrød tilbake til sofaen. Fikk trøkket dette i meg - det var ikke lett! Deretter sovnet jeg en halvtime ca, og da jeg våknet følte jeg meg heldigvis mye bedre.

Huff! Det var kjempeekkelt! Jeg ble skikkelig skremt, og tenker nå at dette kan jeg ikke holde på med lengre. Min kropp tåler rett og slett ikke å være i dyp ketose, jeg får en svært negativ reaksjon hver gang. Jeg har skrevet mye om dette i journalen min (Kristin kjører ketolyse), hvis det er noen som har lyst til å lese mer. "For spesielt interesserte", tenker jeg vi sier

Nå blir utfordringen å ikke falle tilbake til gamle synder Jeg VIL leve sunnere, og jeg VIL slanke meg. Men, den opplevelsen jeg hadde i går, vil jeg IKKE ha igjen! Jeg ble faktisk skremt.

__________________
Klem fra Kristin
10. mars 2009: På'n igjen



Kristin1964 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg gjør så godt jeg kan! Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 17:03   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: En veldig ekkel opplevelse!

Jeg forstår godt at du ble skremt og synes du bør ta kopi av innlegget ditt og sende til Torkild på PM.

Å være i ketose høres ikke ut som noe for deg siden du reagerer så sterkt, men du kan jo fint leve Lindberg eller Atkins Vedlikehold siden man der ikke skal være i ketose.

Kanskje og lurt å telle karber en stund slik at du passer på å ikke havne i ketose? Slik at du vet hvor din grense er og at du ikke må gå under denne.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 17:42   #3
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: En veldig ekkel opplevelse!

Uff, dette hørtes ikke noe særlig ut, skjønner veldig godt at du ble skremt.

Blir selv veldig energiløs til tider, men heldigvis ikke på samme måten.
Men engergien andre skryter så fælt av å ha fått har dessverre ikke jeg sett noe til.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 15:02   #4
Bell
Medlem
 
Bell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 51
Innlegg: 65
Bell er på en erverdig vei

Sv: En veldig ekkel opplevelse!

Hei!
Høres absolutt ut som om det er blodsukkeret ditt som har vært veldig lavt,og du har hatt en "føling".. Når jeg har skikkelig lavt blodsukker og er "helt borte" oppleves det på samme måte. (Jeg har diabetes type 1)
Heldigvis var det sjelden jeg hadde de før,og etter jeg startet på ketolysekuren har jeg ikke hatt en eneste.
Jeg måler blodsukker ofte,og tar mindre insulin enn før.
Kanskje du burde spise oftere,for å holde blodsukkeret oppe?
Eller,som du sier,kanskje dette ikke er "din" måte..
Lykke til videre,hvertfall

__________________


Bell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?? Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:42   #5
Kristin1964
Medlem
 
Kristin1964 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 59
Innlegg: 359
Kristin1964 har en fantastisk aura rundt segKristin1964 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En veldig ekkel opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Bell, her.

Hei!
Høres absolutt ut som om det er blodsukkeret ditt som har vært veldig lavt,og du har hatt en "føling".. Når jeg har skikkelig lavt blodsukker og er "helt borte" oppleves det på samme måte. (Jeg har diabetes type 1)
Heldigvis var det sjelden jeg hadde de før,og etter jeg startet på ketolysekuren har jeg ikke hatt en eneste.
Jeg måler blodsukker ofte,og tar mindre insulin enn før.
Kanskje du burde spise oftere,for å holde blodsukkeret oppe?
Eller,som du sier,kanskje dette ikke er "din" måte..
Lykke til videre,hvertfall

Ja, det var det jeg begynte å tenke på, at det var en slags "føling". Huff, så redd jeg ble! Jeg har egentlig ikke målt blodsukkeret mitt på ordentlig, men unntak av en gang i fjor da jeg for gøy målte på min fars måler, og han påsto at det var helt fint. Nå er jo han ingen lege, men han visste hva verdiene skulle være, påsto han (er borderline type 2 diabetes). Jeg burde uansett spise mer og oftere, det er min konklusjon so far.

Takk for oppmuntringen

__________________
Klem fra Kristin
10. mars 2009: På'n igjen



Kristin1964 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg gjør så godt jeg kan! Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:44   #6
Kristin1964
Medlem
 
Kristin1964 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 59
Innlegg: 359
Kristin1964 har en fantastisk aura rundt segKristin1964 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En veldig ekkel opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Uff, dette hørtes ikke noe særlig ut, skjønner veldig godt at du ble skremt.

Blir selv veldig energiløs til tider, men heldigvis ikke på samme måten.
Men engergien andre skryter så fælt av å ha fått har dessverre ikke jeg sett noe til.

Ja, dette store energikicket etterlyses STERKT av meg også Blir nesten lei meg når jeg leser om alle som springer rundt og har det så topp. Jeg vil også ha det sånn

__________________
Klem fra Kristin
10. mars 2009: På'n igjen



Kristin1964 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg gjør så godt jeg kan! Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:46   #7
Kristin1964
Medlem
 
Kristin1964 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 59
Innlegg: 359
Kristin1964 har en fantastisk aura rundt segKristin1964 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En veldig ekkel opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg forstår godt at du ble skremt og synes du bør ta kopi av innlegget ditt og sende til Torkild på PM.

Å være i ketose høres ikke ut som noe for deg siden du reagerer så sterkt, men du kan jo fint leve Lindberg eller Atkins Vedlikehold siden man der ikke skal være i ketose.

Kanskje og lurt å telle karber en stund slik at du passer på å ikke havne i ketose? Slik at du vet hvor din grense er og at du ikke må gå under denne.

Ja, jeg må visst begynne med veiing og telling... Har ikke hatt så lyst å gå den veien, men ser at det nok må til. Er ganske sikker på at jeg har spist for lite karbohydrater og for liten mengde mat rett og slett. Jeg har så lyst til at dette skal være enkelt og greit

__________________
Klem fra Kristin
10. mars 2009: På'n igjen



Kristin1964 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg gjør så godt jeg kan! Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:53   #8
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En veldig ekkel opplevelse!

Kristin1964- ikke alle av oss som har det så topp hvis det er noen trøst...men det at vekten går nedover gjør at man kan komme seg igjennom ganske mye ubehag..men når det er sagt så har jeg aldri vært så dårlig som det som er skrevet om her. Venter fortsatt på den enorme energien ...hadde nøyd meg meg med bare litt overskudd også... og hvor klartenkt og konsentrert jeg er kan nok diskuteres I tillegg så har jeg hatt et langvarig platå og til og med litt vektøkning. Men jeg gir meg ikke for jeg ser at jeg er lettere og kjenner at det ikke er fullt så tungt å flytte kroppen min rundt. For hvert trinn jeg tar flytter jeg 10 kg mindre enn det jeg gjorde i begynnelsen av mai og det holder meg motivert (nesten hver dag). Og vissheten om at jeg ikke vil tilbake dit jeg var hjelper også. Det tok noen år å få på denne vekten og jeg har etterhvert motvillig innsett at det må ta litt tid å bli kvitt den også.
Lykke til! Ikke gi deg du heller.

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 12:08   #9
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: En veldig ekkel opplevelse!

Heisan.
Den opplevelsen du hadde var skikkelig skummel. Hadde blitt skremt jeg også. Her kommer et lite innlegg fra en som holder på å miste motivasjonen. vekta gikk fint ned i begynnelsen, så skvatt den litt opp, og ned og opp osv....
Nå er jeg i ca 5 kg minus fra slutten av juli. Forventa jo at vekta skulle rase ned, men det har den altså ikke gjort. Er flink og spiser ikke noe karber utenom det som er i grønnsaker og melkeprodukter( Fløte og rømme). Den store energien som mange snakker om har uteblitt her også.
Vi er 2 her hjemme som går på lavkarbo, og begge er slapp og daff.
Det er et lite problem med tanke på at vi skulle ha innredet et nytt bad i kjelleren. Jeg skal gi denne metoden en sjanse til, men om det ikke hjelper så skal jeg prøve noe annet.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veldig Bra Matevaretabell! rsy Lavkarbo generelt 6 09-12-04 10:40
Oppskrift på brød med veldig få karbo rsy Atkins kosthold 6 07-10-04 11:19
Basis proteinbrød (veldig godt) Iset Bakst 5 11-02-04 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no