Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kona på ketogen kost

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-08, 22:49   #1
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Kona på ketogen kost

Etter å ha vært litt lunken til mitt nye kosthold, tok jeg fruen med på Fedonklinikken for ett par uker siden, da jeg mistenkte at hun kunne være insulin-resistent. Etter å ha lest rundt på dette eminente forumet med all den kunnskapen, ble hun også selv overbevist om at det var verdt et besøk til Fedon & Co. Tre uker etter har jeg fått en ny kone som smiler til livet hver dag. "Insulin-pølsa" rundt magen er snart historie, hun disker opp den ene lavkarbo-godbiten etter den andre, leser alt hun kommer over rundt emnet mat og lavkarbo og snart er hun jammen i gang igjen med trening også, uten å gå på en smell pga et håpløst blodsukker-nivå. Etter snart 8 år med ring på fingeren, kan jeg med trygghet si at fruen i huset er mer sexy en noen gang

Med en god dose motivasjon og pågangsmot, kan man faktisk endre livet sitt til det bedre med noen enkle grep, som også gir MYE bedre livskvalitet på kjøpet.

Jeg ønsker derfor alle som sliter eller ikke sliter med motivasjonen, lykke til med sommeren og håper at dere kanskje finner enda mere motivasjon i nok et strålende lavkarbo-resultat fra dette huset

Vil man så kan man!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 22:54   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Kona på ketogen kost

Var jaggu på tide at du klarte overtale
Kjempe bra at den gode virkningen ikke uteble.. men det visste du jo den ikke ville

8 uker med ring på fingeren!!!????,,,, GRATTIS litt sent!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 23:02   #3
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kona på ketogen kost

8 år takk :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 23:22   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Kona på ketogen kost

ååååhh Bedre sent enn aldri...!??? grattis

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 00:34   #5
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kona på ketogen kost

He, he, jo takk

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 06:50   #6
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kona på ketogen kost

så herlig å lese innlegget ditt, og så BRA OG GODT at konemor har fått så mye positivt i hverdagen sin

masse lykke til videre
ha en god dag begge 2.

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 16:09   #7
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kona på ketogen kost

Kona var på oppfølging hos Fedon i dag.

2 måneder har gått, 24 cm er borte rundt livet, sammen med 6,5 kg fett. BMI (ikke at det er viktig) fra 28 til 24 og blodverdiene er perfekte! Insulinpølsa rundt magen er så godt som borte.

Hun kan nå trene igjen uten å besvime, hverdagen er totalt forandret, PMS er praktisk talt en saga blott (YES, YES, YES), magesmerter, føling og annet tull er historie, ene og alene pga at karbohydratene er kuttet ut til fordel for mer fett og protein. Har sagt det før og sier det igjen, dette er FANTASTISK!!

Vi i huset jubler og feirer nok med et glass rødvin i kveld, rødvin smaker som kjent ekstra godt på en mandags kveld :-)

Nok en gang, håper dette motiverer flere der ute, for det er faktisk bare å ta valget om å få et bedre liv. Vi har tom. klart hele ferien uten utskeielser fordi vi orker ikke å føle oss i ellendig form bare pga av noen minutters nytelse i form av god, men unødvendig mat. Hva er best? 10 minutter med god mat full av karbo, eller hele hverdagen hvor man føler seg på sitt absolutt beste, med minst like god lavkarbo-mat? Svaret gir seg selv folkens.

Keep up the good work!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 16:31   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Kona på ketogen kost

Wow så flott lesing Glad på dine og kona di sine vegne
Flinke dere er

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:02   #9
niomi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 47
niomi er på en erverdig vei

Sv: Kona på ketogen kost

Samboer sa også til meg her om dagen at han har fått ny kjæreste: Slutt på å være superhissig, mye roligere, slutt på å sove vekk hele kvelder på sofaen, og større sexlyst. Og det etter to uker!

__________________


niomi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:56   #10
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kona på ketogen kost

Så flott da! Mye bedre enn ekteskapsrådgiver, for den PMS'en kan knekke det beste forholdet
Og så heldig hun er som har deg! Er litt misunnelig kjenner jeg, min mann er høy og tynn, vegetarianer og spiser tvert det motsatte av meg. Så vi må planlegge to middager, hvor vi møtes på midten.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:57   #11
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Kona på ketogen kost

Gratulerer med ny konemor Tommygutt, tenk at det kan være så lett å få ei ny dame i hus

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:48   #12
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kona på ketogen kost

Rødvinen er sprettet. Skål for en hærlig mandag :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 10:01   #13
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kona på ketogen kost

For en motiverende tråd

Så heldige dere er som har hverandre Tommygutt

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:44   #14
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kona på ketogen kost

Å der var jammen meg mamma på ketogen kost også gitt. En strålende slank og vakker svigerdatter og en sabla sprek sønn har gitt inspirasjon.

3 kg ned første to uker og motivasjonen på topp. I går gikk hun amok i Drammens klesbutikker og handlet bevist en str for liten for å ha noe å jobbe mot :-)

Way to go muttern :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 09:41   #15
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kona på ketogen kost

Sitat:

Å der var jammen meg mamma på ketogen kost også gitt. En strålende slank og vakker svigerdatter og en sabla sprek sønn har gitt inspirasjon.

dette må jeg si du, kanskje noen skal verve deg så du kan drive vervekampanje?
Er i alle fall gode muligheter for en virkelig sunn julefeiring! Godt jobba

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 11:00   #16
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Kona på ketogen kost

For en flott tråd! Kjempemotiverende. Lykke til alle sammen.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 21:59   #17
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kona på ketogen kost

Dette baller på seg som kram snø. Mamma melder om et nytt og bedre liv, sammen med en super-optimistisk samboer som også kan skryte av vekttap og super-overskudd etter få dager. Poteten er for lengst kastet, sammen med brød og annet skrap. For en fabelaktig julemiddag det kommer til å bli :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 22:01   #18
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kona på ketogen kost

Så utrolig bra!
familien kavkarbo - kanskje starte en relality-serie? Om familien?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 22:03   #19
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kona på ketogen kost

Ja, det hadde vært en ide Kunne kanskje blitt kjedelig i lengden, så det burde i så fall stått på programmet hos NRK

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 22:21   #20
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kona på ketogen kost

hehe - og i reprise på NRK 3

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 22:29   #21
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kona på ketogen kost

Ja, ikke minst

Ja til NRK-lisens, ehhh, nei...

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå skjønner jeg ingenting, mannen min som ikke spiser ketogen kost får utslag på stix Lollypop! Ketolysekuren 25 18-12-09 00:29
Mann og barn på ketogen kost også? Flisa Ketolysekuren 4 09-06-08 16:37
Europrodukter kontra ketogen kost Enid Eurodiett 10 13-09-07 17:06
Blanda inte ihop kost och träning! ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 22 10-05-07 17:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no