Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kjapt spørsmål om å skeie ut

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-12, 12:18   #1
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Kjapt spørsmål om å skeie ut

Når man er i ketose, kan man bli skikkelig dårlig i magen om man får i seg feil karbohydrater? Jeg lot meg selv få lov å ta 1/2 bolle med litt krem (brukte sukrin) forrige søndag. Etter det har jeg hatt mye mageknip og slitt veldig med å gå på do.

Skjønner at kroppen min kanskje kan reagere litt, men over 1 uke? Spist ketogent etter den 1/2 bollen.

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 12:41   #2
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: kjapt spm om å "skeie" ut

Det hørtes lenge ut, jeg reagerer ikke sånn, men alle kropper er jo forskjellige. Du er forstoppet altså? (I tillegg til magesmertene)

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 12:55   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kjapt spm om å "skeie" ut

Får jeg i meg gjærbakst så har jeg problemer/vond mage i opptil 2 uker...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 12:58   #4
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: kjapt spm om å "skeie" ut

Ja. Har jo gått på do, men før denne dumme bollen gikk jeg på do hver dag og alt var bra. I dag har jeg hatt magekramper lik rier... Kommer pluttselig og er veldig intenst, så forsvinner det igjen.

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:05   #5
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: kjapt spm om å "skeie" ut

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Får jeg i meg gjærbakst så har jeg problemer/vond mage i opptil 2 uker...

Ok, litt betryggende å høre. Men det er først etter du begynte med lavkarbo? Jeg har aldri reagert på det før.

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:06   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Sliter noen dager om jeg spiser gjærbakst jeg også. Så jeg har sluttet med det, rett og slett. Skeier heller ut med peanøtter og 70% sjokolade, det er mer lavkarbovennlig.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:25   #7
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Sliter noen dager om jeg spiser gjærbakst jeg også. Så jeg har sluttet med det, rett og slett. Skeier heller ut med peanøtter og 70% sjokolade, det er mer lavkarbovennlig.

Sant det. Jeg trodde virkelig ikke det skulle ha så mye å si. Vet at man kan bli satt ut litt, men ikke dårlig.
Er det flere ting man kan få skikkelig reaksjon på? Faktisk litt skremt jeg nå... kanskje ikke lest nok om dette, men jeg trodde ikke jeg kunne bli dårlig av matvarer je før har tålt.

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:36   #8
Nina L
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 49
Nina L er ny på veien

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Har du spist noe annet du ikke pleide før kanskje? Jeg blir akkurat sånn du nevner av alle andre søtstoff enn sukker egentlig, både sukrin, tagatesse, maltitol og de fleste andre -oler.. ?

__________________


Nina L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:49   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kjapt spm om å "skeie" ut

Opprinnelig lagt inn av Cathinca, her.

Ok, litt betryggende å høre. Men det er først etter du begynte med lavkarbo? Jeg har aldri reagert på det før.

Tja... Var egentlig jevnt ugrei i magen før lavkarbo... Er mye bedre på lavkarbo. Så jeg ser det som et tegn på at kroppen ikke vil ha/tåler slike produkter.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 14:01   #10
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Opprinnelig lagt inn av Nina L, her.

Har du spist noe annet du ikke pleide før kanskje? Jeg blir akkurat sånn du nevner av alle andre søtstoff enn sukker egentlig, både sukrin, tagatesse, maltitol og de fleste andre -oler.. ?

Fikk veldig lyst på søtt etter denne 1/2 bollen. Så istedenfor å ta sjokolade og andre søte ting har jeg spist litt mer nøtter og heller tatt en atkins bar. Vært i ketose hele tiden.

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 14:10   #11
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Det går veldig mange magevirus nå. Så det kan jo være det du har fått. Det utarter seg slik du forklarer, rett og slett rie lignende tak. Både med og uten diare. Så du skal ikke se bort i fra det.
Jeg hadde det slik en gang. Smakte på noe jeg kanskje ikke skulle spist. Da fikk jeg vondt i magen ganske lenge og forbante meg på at det der skulle aldri skje igjen. Men etterhvert fikk andre her også magevondt så jeg prøvde igjen. Spiste akkurat samme tingen og reagerte ikke i det hele tatt.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 14:42   #12
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Det går veldig mange magevirus nå. Så det kan jo være det du har fått. Det utarter seg slik du forklarer, rett og slett rie lignende tak. Både med og uten diare. Så du skal ikke se bort i fra det.
Jeg hadde det slik en gang. Smakte på noe jeg kanskje ikke skulle spist. Da fikk jeg vondt i magen ganske lenge og forbante meg på at det der skulle aldri skje igjen. Men etterhvert fikk andre her også magevondt så jeg prøvde igjen. Spiste akkurat samme tingen og reagerte ikke i det hele tatt.

Har vært inne på tanken. Håper egentlig det er det. Blir kjempe kvalm om jeg tar en kopp med kaffe. Og det er skikkelig rie følelse
Jeg skal jo av ketolyse en gang, og da håper jeg jo at jeg kan ta meg en bolle eller andre ting en sjelden gang.
Jeg får bare se det an. men det frister ikke mye å prøve seg på bolle igjen

Takk for alle svarene!

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 15:13   #13
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut

Jeg blir også fysisk dårlig viss jeg spiser hvete produkter når jeg er i ketose, men ikke så lenge som en uke etterpå... :S
Men kropper reagerer jo forskjellig

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 16:09   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Opprinnelig lagt inn av Cathinca, her.

Fikk veldig lyst på søtt etter denne 1/2 bollen. Så istedenfor å ta sjokolade og andre søte ting har jeg spist litt mer nøtter og heller tatt en atkins bar. Vært i ketose hele tiden.

om du spiste en hel atkinsbar er nok det årsaken til knip.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 16:51   #15
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

om du spiste en hel atkinsbar er nok det årsaken til knip.

I en uke??
Tok ikke baren rett etterpå.

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 17:50   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Opprinnelig lagt inn av Cathinca, her.

I en uke??
Tok ikke baren rett etterpå.

Kanskje ikke, men forstoppelse i tillegg, var det ikke? Tar du magnesium? Spiser du frø?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 21:18   #17
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kanskje ikke, men forstoppelse i tillegg, var det ikke? Tar du magnesium? Spiser du frø?

Begge deler

Men ja jeg tar i mot alle forslag

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 23:41   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Opprinnelig lagt inn av Cathinca, her.

Begge deler

Men ja jeg tar i mot alle forslag

Bra. Ett til: nok vann? Neida, det går vel over, som gamlefar sier

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 12:30   #19
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Bra. Ett til: nok vann? Neida, det går vel over, som gamlefar sier

Ja, drikker mye vann. Ca 3-4 l om dagen

Ja, det går vel over. Føler meg bedre i dag, så kanskje jeg ble kvitt det i går

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:24   #20
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut

Hvis du har lyst på boller, så prøv heller disse, langt mer magevennlige enn gjærbakst -Og høykarbo folk liker dem også veldig godt, så det kan serveres andre også.

Datteren min fant denne oppskriften et sted, og jeg vet dessverre ikke hvor, så om du som har laget den leser dette, så beklager jeg at jeg ikke har navnet ditt og kan referere til deg, men håper du likevel synes det er ok at jeg sprer oppskriften din videre


Det ble seks boller,
Du trenger:
80 gram mandelmel
1 egg
2 ss kremfløte
3 sskesam
4-5 sssukrin
en klype salt
50 gram smør
en toppet teskje bakepulver
2-3 ss fiberhusk
kardemomme
Slik gjør du:
Pisk sammen egg og sukrin til eggedosis.
Tilsette kesam og fløte til egget og sukrinen.
I mellomtiden smelter du smøret og tilsetter det våte. Bland alt det tørre sammen og tilsett og bland til deig.
Du kan med fordel la den hvile 10-15 minutter. Deretter triller du kuler på et brett med bakepapir, og setter alle sammen inn i midten av stekeovnen. 180 grader til gylden farge

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 23:11   #21
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Hvis du har lyst på boller, så prøv heller disse, langt mer magevennlige enn gjærbakst -Og høykarbo folk liker dem også veldig godt, så det kan serveres andre også.

Datteren min fant denne oppskriften et sted, og jeg vet dessverre ikke hvor, så om du som har laget den leser dette, så beklager jeg at jeg ikke har navnet ditt og kan referere til deg, men håper du likevel synes det er ok at jeg sprer oppskriften din videre


Det ble seks boller,
Du trenger:
80 gram mandelmel
1 egg
2 ss kremfløte
3 sskesam
4-5 sssukrin
en klype salt
50 gram smør
en toppet teskje bakepulver
2-3 ss fiberhusk
kardemomme
Slik gjør du:
Pisk sammen egg og sukrin til eggedosis.
Tilsette kesam og fløte til egget og sukrinen.
I mellomtiden smelter du smøret og tilsetter det våte. Bland alt det tørre sammen og tilsett og bland til deig.

Du kan med fordel la den hvile 10-15 minutter. Deretter triller du kuler på et brett med bakepapir, og setter alle sammen inn i midten av stekeovnen. 180 grader til gylden farge

Tusen tusen takk!!!

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 01:18   #22
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut

Er du bedre da, Cathinka? Får håpe du er frisk og i form nå Denne bolleoppskriften må jeg prøve, men kesam har jeg ikke ofte i hus. Det går sikkert greit å bytte ut med rømme, eller hva tror dere?

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 08:24   #23
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Er du bedre da, Cathinka? Får håpe du er frisk og i form nå Denne bolleoppskriften må jeg prøve, men kesam har jeg ikke ofte i hus. Det går sikkert greit å bytte ut med rømme, eller hva tror dere?

Jeg ville ikke byttet med rømme, da heller en nøytral kremost (eller finfordelt cottage cheese).

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 09:41   #24
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut

Det er nok veldig mange som faktisk tåler hvete dårlig, men hvor dette ikke "vises" før etter at man har vært hvetefri i lengre tid (les: begynt lavkarbo)... Først da blir kroppen så frisk at den kan si ifra skikkelig (i stedet for å bruke 10årsvis på å bli kronisk syk via autoimmune/betennelsessykdommer som f.eks hjerte/kar-, diabetes eller stoffskifte...)

Vær obs på at dersom man tilhører disse så er glutenmel som gift å regne.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 21:24   #25
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Kjapt spørsmål om å skeie ut

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Er du bedre da, Cathinka? Får håpe du er frisk og i form nå Denne bolleoppskriften må jeg prøve, men kesam har jeg ikke ofte i hus. Det går sikkert greit å bytte ut med rømme, eller hva tror dere?

Det toppet seg den dagen jeg skrev innlegget. Blitt bedre etter det. Men er veldig forsiktig nå. Hva kan jeg bruke i stedenfor mel? Kjøpt kokkosmel, håper det kan brukes.

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjapt spm om ost Mammarosa Dr Lindbergs 5 21-09-11 18:26
Kjapt alternativ til grønnsaker og dip Tess Mellommåltider 5 17-04-11 21:04
Hei, og et kjapt spørsmål! nybraa Spørsmål og svar 4 08-11-10 09:26
Trenger kjapt svar Camillas Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 13-09-09 23:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no