Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Merklige ting skjer...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-10, 22:26   #1
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei
Smile

Merklige ting skjer...

Hei Er ny her inne på forumet
Er 28år og på vei ned i vekt for 8uker siden var vekta 95,2kg, nå nermer den seg 82 Veldig fornøyd med det, selv om jeg fortsatt har ca10kg til å gå ned
Men jeg har vært her inne opp til flere ganger og lest og fått svar på mye jeg har lurt på oppgjennom.
Her er litt om opplegget mitt: Starta med å begynne på Easylife i september(går der enda) Men etter ca 6uker, begynte jeg å følge ketolysekuren ved siden av da jeg hadde lest mye om dette, og fortsatt ville være i ketose selv om jeg spiste. Jeg trener i grunn mye. Ca 5 ganger i uka Trives masse med det. Går for det meste i styrketrening, cardio og diverse saltimer.
Meeeen, nå skal jeg komme til det jeg lurer på...Fettprosenten min har gått hjamt ned de etter jeg begynte på livsstilendringen, men de siste 2 ukene har den plutselig gått opp med nesten 2%.
Hvordan kan dette ha skjedd? Spiser jeg for mye fett? Er det overgangen fra Easylife til ketolysekuren evn kombinasjonen av dette mon tro....?
Håper noen kan gi meg litt svar og råd
På forhånd takk

kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 22:46   #2
Karikatur
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 101
Karikatur er ny på veien

Sv: Merklige ting skjer...

Hvordan måler du fettprosenten da? Jeg går på xtragavanza, og det er ikke mye ekstragavant over vekta der ihvertfall, så tar fettprosenten med en klype salt. Har hørt flere klage over at de plutselig har gått opp 5 % og mer enn det fra en uke til neste..

Så tror jeg ville forholdt meg til kilo og cm om jeg var deg

Er du fornøyd med easylife, forresten? Kombinerer du pulver og mat, eller bare mat nå?

__________________
Oppstart 25. august 2011!

Første mål er å komme seg under 80 kg.
Trivselsvekta ligger nok rundt 70 kg.
Karikatur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å begrense karbohydratene Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 23:12   #3
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Merklige ting skjer...

Måler fettprosenten på Easylifekurset. Vet ikke hva vekta de har heter men... Er selv skeptisk til disse vektene:P
Går jo fortsatt hjamt ned i vekt og mista 27cm rundt livet, så er selvfølgelig fornøyd, men syns det med fettprosenten var litt merkelig....
Ellers har jeg vært veldig fronøyd med kurset. Veldig hyggelig veileder og mange hyggelige medsøstre i kampen mot vekta. Lærer mye om kroppenog har fått god veiledning i trening også
Bruker fortsatt pulver og bar. Gjerne som mellom måltid og hvis jeg skal bort og ikke kan lage min egen mat. Da er de kjekk å ha
Ellers i døgnet går det i Ketolysemat Koser meg som aldri før

kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 23:24   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Merklige ting skjer...

27 cm rundt livet! Wow det er jo helt supert.. Håper jeg klarer det.. For jeg har nok å ta av hihi.. Jeg har også en vekt som viser fett% og den viser forskjellig hver gang så.. Vet ikke om det er så mye å stole på sånne vekter nei..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 23:24   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Merklige ting skjer...

Hei,
Dette temaet er oppe med jevne mellomrom, sjekk denne eller søk opp flere:
Går ned i vekt, men opp i fettprosent?

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 23:38   #6
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Merklige ting skjer...

Seniorita: Det klarer du helt sikker:) Lykke til videre i alle fall:) Etter å ha levd i joggeukser i et år, begynner jeg å komme inn i noen av de gamle buksene. DET er motivasjon det:)

arnakristin: Takk for tipset:) Har vært inne og lest litt før oxo, men syns bare det var rart at den skulle gå såppas opp flere uker ut i opplegget lixom:P Men kan jo ha noe med vanninntaket eller no.

kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 23:45   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Merklige ting skjer...

Ja jeg føler meg lite sexy jeg også i de klærna jeg har.. er ikke fordi jeg ikke vil kle meg pent men.. det er vanskelig å finne "fine" klær i min str.. så da blir det ofte treningsklær.. hehe :P Men det skal det bli en slutt på!!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:24   #8
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Merklige ting skjer...

Kjenner igjen den følelsen der ja.... Husker så godt den følelsen jeg fikk når jeg ikke lenger kunne komme meg inn i "normale" størelser.... Ingen god følelse. Fant liksom ingen klær lenger som var meg og følte nestem jeg mistet litt av identiteten min. Men er heldighvis godt igang med å komme meg inn i "gamleklea" igjen

kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:36   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Merklige ting skjer...

Hvis du taper vann så går fettprosenten opp.

Jeg varierer med ca 3% fett hver dag, alt etter hvor mye vann jeg drikker og har i kroppen. Mye vann tilsier lavere fettprosent. Høyere fettprosent tilsier lite vann. Vekta kan være den samme...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:43   #10
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei
Smile

Sv: Merklige ting skjer...

Da er det nok vannet ja Takk for svar i alle fall
Lurer egentlig litt på hva dere mener om kostholdet mitt oxo...Er jo egentlig nybegynner i gamet. Kansje det trenger litt justering...
Energibehov: Trener 5dager i uka, moderat til høy intensitet.

Frokost: Easylife bar. (har ikke innholdet forran meg her, så kan skrive det senere om noen skulle trenge det)
Lunsj: Egg med reker og majonais. Ommelett med ost/skinke eller bacon. Avodkado med reker/sitron/salt/pepper (spiser en av rettene altså) Har jeg dårlig tid blir det easylife shake
Middag: Kyllingfillet med mossarella/bacon brokoli,blomkål og hjemmelaga bearnais saus.
Svine eller oksebiff med fløtesaus, stekt sjampingjob og bacon med brokoli, blomkål eller aspargis.
Fisk med passende tilbehør
Tacosalat.
Kvelds: ommelett eller ketolysebrød med smør og pålegg.

Hender jeg unner meg litt zero brus, men holder meg ellers helt borte fra sukker.

Syns dere dette ser ok ut?

kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
fettprosent, ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En ting til Tvillingmamma Spørsmål og svar 2 18-07-09 19:04
Ting skjer på en måte Irenesol Ketolysekuren 17 25-04-09 00:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no