Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-07, 23:27   #1
sjokoladejenten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 26
sjokoladejenten er på en erverdig vei
Unhappy

Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Jeg må ned i vekt nå , ca 20 kg . Problemet mitt er at jeg er en kjempe søtmoms !!!! Jeg elsker alt som er søtt . Kjøtt og fisk derimot er jeg ikke særlig glad i , og dette gir meg jo selvfølgelig store problemer ;-(
I det siste har jeg oppdaget Eurodietten . Kan dette være noe for meg tro ????? Er det noen som har kjennskap til om kuren virker , og om den er vært alt utlegget man har pengemessig til legebesøk og spesialmaten ??
Håper at noen har tid og anledning til å svare en meget fortvilet sjokladejente som snart ikke har klær som passer lenger , og som følge av dette holder seg mest mulig hjemme allene ;-(

sjokoladejenten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 23:51   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Eurodiett funker det... Men husk at dette ikke er en diett, men en livstilsendring. Derfor ville jeg heller satset på ketolyse eller atkins sånn at du får trening i å lage og planlegge måltidene dine fra begynnelsen av.
Du må nok spise kjøtt eller fisk hvis du skal kunne leve på et lavkarbokosthold ja..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 08:42   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Eurodiett ER en diett som det "leves på" den perioden legen anbefaler. Dietten foreskrives av godkjent lege, - men det hadde du visst kontroll på... Det er en god "kickstart" for en som er kresen og må legge om kostholdet. Etterhvert går man over til vanlig lavkarbo kosthold. Men nå er det jo mange av Eurodiett produktene som ikke er særlig gode heller da.... Clouet må vel være å få søtsuget til å forsvinne !

Er ellers enig med Trolljenta at en annen løsning er å prøve Ketolysekuren eller Atkins. Da starter du lavt med karber og venner deg sakte men sikkert til lavkarbo kosthold. Du finner i løpet av denne perioden ut hva DIN kropp tåler og ikke tåler. Etterhvert øker du på karbene - og når du har nådd ditt mål vil du da ha et godt variert kosthold som holder deg slank.

MEN - du kan aldri gå tilbake til å spise slik du gjorde før (eller det du gjør nå) for da kommer alle kiloene tilbake + litt til. Det er sjokoladen som har gjort deg overvektig og det er den du må venne deg av med.

Du er sikkert sukkeravhengig som så mange andre her inne. Mitt råd er at du ikke erstatter en avhengighet med en annen - som f.eks. til kunstig søtstoff, - men rett og slett venner deg til nye smaker. Erfaringen er at tar man en sjokolade - så er man i gang og en blir til fler og fler.....

Det er mange som har klart å legge om kostholdet - og jeg tviler ikke på at du klarer det heller !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 08:49   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Må hive meg på alt Nille sier her.
En artig ting som jeg tror mange opplever, er at man endrer smaksøkene sine litt om litt.
Min teori er at man kanskje "forsurer" dem over tid med lettvint smaksatt mat. Jeg setter langt mindre pris på en melkesjokolade nå enn i gamle dager. Jeg syne f.eks at en ordentlig mørk sjokolade smaker langt bedre, dersom jeg skulle ha noe behov for det.
Mitt nye "godteri" har blitt alskens oster og rosenkål, heheheee...
Det er snakk om tilvenning over tid, og dersom man er litt oppfinnsom og ikke spiser de samme safe løsningene (jfr: bacon og egg) hver dag, så risikerer man heller ikke i samme grad og bli matlei, og om man klarer å holde seg unna søtsaker og lavkarboerstatninger med kunstig søtning, så tror jeg de fleste over tid lærer seg å elske den gode og mettende kosten man får forsyne seg av på lavkarbo!

Det er mange som er i/har vært i samme situasjon her inne som deg! Så fortvil ikke! Jeg hadde selv en god uke med sukkerabstinenser, og forstår deg fullt ut! Men det går over, det er et falskt, dog fullt forståelig behov, og det tror jeg man skjønner etter en tid!

Masse lykke til, og velkommen inn hit!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:00   #5
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Det finnes jo mange typer kjøtt og fisk- kanskje du kan finne noe du liker? Liker du egg? Ost? Nøtter? Det er mye man kan spise på et lavkarbokosthold. Sjekk oppskriftene her inne, det er mye godt.

Photobscura kan sikkert gi deg råd om vegetarretter.

Bare hold deg unna atkinsbarer og slikt, det trigger bare søtsuget (Nille sa det, men det er verdt å gjenta).

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 15:21   #6
sjokoladejenten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 26
sjokoladejenten er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Tusen hjertelig takk for mange gode svar . Det var virkelig kjekt å få så mange gode råd :-) Jeg tenker masse om dagene på hva jeg skal gjøre . Det jeg virkelig kunne tenkt meg er ett svar fra noen som har / eller som følger Eurodietten nå . Er det noen av dere som er inne på nettet her nå ????? Venter spendt på svar !!!!!!
sjokoladejenten

sjokoladejenten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 15:26   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Opprinnelig lagt inn av sjokoladejenten, her.

Tusen hjertelig takk for mange gode svar . Det var virkelig kjekt å få så mange gode råd :-) Jeg tenker masse om dagene på hva jeg skal gjøre . Det jeg virkelig kunne tenkt meg er ett svar fra noen som har / eller som følger Eurodietten nå . Er det noen av dere som er inne på nettet her nå ????? Venter spendt på svar !!!!!!
sjokoladejenten

Hva med å snakke med Titti eller Enid (søk på dem med søkefunksjonen eller i medlemslistene) Enid er på ferie, men jeg tror jeg har sett Titti her inne.

Ellers vet jeg at den sikreste måten å finne ut på om eurodietten er noe for deg, er å oppsøke Lindberg-klinikken. Jeg vet ikke helt hvor disse finnes i landet, men et enkelt søk på gule sider kan hjelpe deg med det!
Du kan også høre med legen din om han/hun kan henvise deg.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 19:52   #8
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Evt. kan du kjøpe en rensekur. Jeg spiste sjokolade og drakk brus hver eneste dag for noen mnd siden. Jeg var vanvittig sukkeravhengig, og jeg hadde prøvd krom før uten at jeg syntes det hjalp på noen som helst måte.

Men, så kjøpte jeg en Detox-kur - og det tok bare noen få dager før jeg sluttet å kjøpe sjokolade. Jeg ble mye sunnere med en gang - og jeg gjorde det helt ubevisst, jeg hadde bare ikke lyst på sjokolade eller søtt mer.

Du kan lese om produktet her: Metho Draine Detox

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 21:17   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?

Detox med Ketolyskuren eller Atkins induksjon er billigere og funker like bra syns jeg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner? Trolla Lavkarbo generelt 19 15-06-07 14:25
Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare. Iset Atkins kosthold 13 23-05-07 10:43
Haster litt. Kan noen hjelpe meg med karbotelling? Iset Atkins kosthold 4 12-04-04 13:29
Vær så snill, kan noen hjelpe meg! Miro Generell ernæringsdebatt 2 04-04-04 23:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no